به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۲۳:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۴۷۲۱۶۰

آماده‌سازی کمک نظامی برای اوکراین 

آماده‌سازی کمک نظامی برای اوکراین 
گروه بین الملل: سه مقام آمریکایی  به رویترز گفتند که ایالات متحده در حال آماده‌سازی بسته کمک نظامی به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار برای اوکراین است.
این بسته کمک نظامی شامل گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری، مهمات هوایی دقیق و وسایل نقلیه زمینی می‌شود.نیروهای مسکو ماه‌هاست که شهر خارکیف را در شمال شرقی اوکراین تحت حملات بی‌امان خود قرار داده‌اند و در ۲۱ اردیبهشت ماه حملات زمینی را نیز به شمال منطقه خارکیف آغاز کرده‌اند؛ حملاتی که کی‌یف می‌گوید در حال حاضر در دو خط حمله متوقف شده است.
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ۲۸ اردیبهشت ادعا کرد هدف پیشروی ارتش این کشور در شمال شرقی اوکراین و منطقه خارکیف، ایجاد یک «منطقه حائل» برای حفاظت از خاک روسیه در برابر حملات کی‌یف است.
 این چهارمین بخش از کمک‌های نظامی به اوکراین از زمان تصویب لایحه کمک‌های طولانی‌ مدت خارجی توسط کنگره در اواخر ماه گذشته میلادی است؛ موضوعی که دولت بایدن مطابق با آن متعهد شده است تا ارائه تسلیحات را به طور منظم و در سریع‌‌ترین زمان ممکن به کی یف برساند.در حالی که این بسته عمدتاً شامل مهمات است، اما شامل خودروهایی نیز می‌شود که برای بازیابی تانک‌های از کار افتاده و سایر تجهیزات سنگین از میدان جنگ طراحی شده‌اند.تصمیم درباره ارسال این بسته کمک نظامی به اوکراین به دنبال گردهمایی ماهانه حدود «پنجاه رهبر دفاعی» از اروپا و نقاط دیگر جهان برای کمک نظامی به اوکراین در روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه اتخاذ شد.
در این نشست ، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که اوکراین به دلیل حمله جدید روسیه به خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، در «شرایطی چالشی» قرار دارد. او متعهد شد که ارسال تجهیزات و تسلیحات به اوکراین «هرهفته» به صورت مداوم صورت بگیرد.این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین ۳۰ اردیبهشت ماه بار دیگر از متحدان غربی کی‌یف خواست تا سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری را برای محافظت از خارکیف و سایر شهرها در اختیار این کشور قرار دهند.
 زلنسکی در پیامی در تلگرام گفت: «جهان می‌تواند ترور روسیه را متوقف کند و برای انجام این کار، باید بر فقدان اراده سیاسی در میان رهبران غلبه کرد.»
 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها