به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۲۳:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۴۷۲۲۷۸

اثر پروانه‌ای با قهرمانی تیم ایتالیایی

اثر پروانه‌ای با قهرمانی تیم ایتالیایی
گروه ورزشی: اولین شکست فصل لورکوزن خیلی چیزها را تغییر داد و قهرمانی آتالانتا در لیگ اروپا اثر پروانه‌ای روی تیم‌های اروپایی خواهد داشت.به گزارش همشهری‌آنلاین، بایرلورکوزن که با ژابی آلونسو فصلی فوق‌العاده را سپری کرده و بدون حتی یک شکست برای نخستین بار بوندس‌لیگا را فتح کرده بود، سرانجام پس از ۵۱بازی بدون باخت در همه رقابت‌ها طعم شکست را چشید؛ آن هم در مهم‌ترین مسابقه و فینال لیگ اروپا. آخرین شکست لورکوزن مقابل بوخوم و با نتیجه ۳ بر صفر ثبت شده بود و حالا یک باخت ۳ بر صفر دیگر برای آنها رقم خورد، باخت بدموقع. بین این ۲شکست تقریبا یک سال (۳۶۰روز) فاصله بود.
 
۳گل لوکمن یک پیروزی ساده برای آتالانتا به ارمغان آورد و این تیم را پس از ۶۱سال به دومین قهرمانی اروپایی خود رساند. تیم ایتالیایی این فصل لیگ اروپا لیورپول را وقتی صدرنشین انگلیس بود، اسپورتینگ لیسبون را وقتی صدرنشین لیگ پرتغال بود، برد و حالا لورکوزن قهرمان بوندس‌لیگا را شکست داد. این سومین پیروزی ۳ بر صفر متوالی پسران برگامو در مسیر جام بود. آنها در مراحل یک‌چهارم و نیمه‌نهایی لیورپول و مارسی را با چنین نتیجه‌ای کنار زده بودند.

قهرمانی آتالانتا در لیگ اروپا اثر پروانه‌ای روی تیم‌های اروپایی خواهد داشت. حالا اگر شاگردان گاسپرینی در سری‌آ پنجم شوند، ایتالیا صاحب ۶نماینده در فصل بعد لیگ قهرمانان می‌شود و آاس‌رم هم راهی این رقابت‌ها می‌شود. البته آتالانتا فعلا از مسیر قهرمانان سهمیه گرفته اما اگر در جمع ۴تیم برتر سری‌آ قرار بگیرد، یکی از سهمیه‌های سری‌آ را اشغال می‌کند. آتالانتا در حال‌حاضر با یک بازی کمتر، ۲امتیاز کمتر از بولونیا و یووه دارد و در ادامه باید به مصاف تورینو و فیورنتینا برود.

با پیروزی آتالانتا در فینال لیگ اروپا، نه‌تنها روند شکست‌ناپذیری لورکوزن قطع شد بلکه این تیم از رسیدن به سید یک فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا نیز باز ماند و بارسلونا در این سید قرار گرفت.بایر فصل پیش تا نیمه‌نهایی لیگ اروپا پیش رفت و به رم دفاعی مورینیو باخت و حالا در فینال متحمل شکست شده است. تا همین‌جا هم آنها باورنکردنی بوده‌اند. حالا امشب ژابی آلونسو و تیم جذابش برای فراموش کردن شکست در فینال لیگ اروپا باید با کایزرسلاترن فینال جام‌حذفی آلمان را برگزار کنند. فصل پیش لایپزیش برای دومین بار جام را برد اما بایرن‌مونیخ همچنان با ۲۰قهرمانی و ۴نایب‌قهرمانی پرافتخارترین تیم این تورنمنت محسوب می‌شود. وردربرمن ۶بار قهرمان شده و ۴بار در فینال باخته و دومین تیم پرافتخار اف‌دی‌بی پوکال است. لورکوزن یک‌بار سال۱۹۹۳ این تورنمنت را فتح کرده و ۳بار در فینال‌ها باخته. کایزرسلاترن ۲قهرمانی در سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۶ دارد و ۵شکست در فینال‌ها.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها