به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۱۴:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۴۷۲۴۶۷

خرید تضمینی گندم به ۲میلیون و ۳۰۰هزارتن رسید

خرید تضمینی گندم به ۲میلیون و ۳۰۰هزارتن رسید
گروه اقتصادی:رئیس بنیاد ملی گندمکاران‌ گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن گندم با ارزش ۴۰ همت از گندمکاران ۱۲ استان خریداری شده است.به گزارش بازار، عطاالله هاشمی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تا روز گذشته ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن گندم با ارزش ۴۰ همت از کشاورزان ۱۰ تا ۱۲ استان خریداری شده است که استان خوزستان با خرید بیش از یک میلیون تن گندم در صدر استان‌های خرید تضمینی قرار دارد.

او از پرداخت ۶ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۲.۳ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و از آن پرداخت اولیه ریالی واریز نشده است.هاشمی ادامه داد: گرچه گندمکاران گندم تولیدی را تحویل بازرگانی دولتی می‌دهند، اما سازمان برنامه امر پرداخت را به سازمان هدفمندی محول کرده که آنها هم ما را از پرداخت کنار گذاشتند که همواره نگران استمرار تاخیر در پرداخت مطالبات هستیم.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: برآوردها حاکی از آن است که با توجه به شرایط مساعد جوی تولید گندم حداقل به ۱۴ میلیون تن و خرید تضمینی به ۱۲ میلیون تن برسد. به طور کلی امسال از منظر تولید سال خوبی است و تنها نحوه پرداخت نگران کننده است که استمرار این روند منجر به جایگزینی خوراک دام و طیور ورود قاچاقچیان و محتکران به امر خرید می‌شود.
برچسب ها: گندم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها