به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۱۱:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۴۷۲۴۹۶

خداحافظی تاریخی کروس: درسی برای امباپه

خداحافظی تاریخی کروس: درسی برای امباپه
گروه ورزشی:شب گذشته باشکوه‌ترین وداع یک بازیکن رئال مادرید در برنابئو را شاهد بودیم. یک اسطوره رفت و به زودی ستاره‌ای برای افسانه شدن وارد رئال خواهد شد.به گزارش "ورزش سه"، دوران حرفه‌ای پرافتخار و خداحافظی باشکوه تونی کروس از رئال مادرید می‌تواند به امباپه کمک کند تا ببیند چگونه می‌توان به یک اسطوره فوتبال تبدیل شده و به اوج رسید.

کیلیان امباپه دیر ولی بالاخره متوجه شد که به رئال مادرید نیاز دارد. هیچ وقت دیر نیست اگر ذهنیت خودتان را برگردانید و با فروتنی و گرسنگی برای تاریخ‌سازی وارد تیمی شوید که بیشترین جام‌های اروپایی را دارد. به نظر می‌رسد که او برای شروع یک چالش بزرگ بسیار هیجان‌زده است. درها نیز به روی او باز می‌شود تا دورانی جدید را رقم بزند و چه بهتر که با حضورش در بازی‌های المپیک سردرگمی ایجاد نکند. 

رئال مادرید نامه‌ای به فدراسیون فرانسه ارسال کرد تا مشخص کند بازیکنانی که در جام ملت‌های اروپا بازی می‌کنند نمی‌توانند برای در المپیک نیز به میدان بروند. امباپه هم از این قاعده مستثنی نیست و اگر مخالفی دارد، بهتر است به کروس نگاه کند.

دو شکل متفاوت خداحافظی
اسطوره آلمانی قبلاً یک بار تیم ملی را به‌خاطر رئال رها کرد و اگر امباپه بخواهد در رئال مادرید موفق شود، تونی برای او بهترین مرجع است.برای شروع، پیام‌های خداحافظی تونی کروس که تأثیر جهانی عظیمی داشت. با ابراز تحسین هم تیمی‌هایش، برخی بسیار هیجان‌انگیز و احساسی مانند فده والورده، پیام‌هایی از سایر باشگاه‌ها و البته پیام‌های خصوصی. یک قدردانی متناسب با آنچه که ستاره آلمانی از زمان معارفه‌اش در 17 ژوئن 2014 تا به امروز نشان داده است. 

در واقع حسی که کروس در پیام خداحافظی به رئال مادرید ابراز کرد، صادقانه‌تر و طبیعی‌تر از حسی بود که امباپه در روز خداحافظی به باشگاهش نشان داد. پیامی مقابل دوربین، از قبل حساب شده و دقیق بدون اینکه حتی از رئیس باشگاه نامی ببرد.

این دو شکل خداحافظی، حتی از نظر بازتاب هم قابل مقایسه نبودند. اگرچه کروس بعد از جام ملت‌های اروپا کفش‌هایش را آویزان می‌کند و در عوض امباپه رویای شروع مرحله جدیدی را دارد، چرخه‌ای هیجان‌انگیزتر که در آن می‌تواند احساساتی جادویی را تجربه کند.

تغییر بزرگ در فوتبال و زندگی
کیلیان امباپه ماه‌هاست به رئال مادرید متصل است. او هنوز رسما به رئال منتقل نشده اما در تمام رویدادهای مربوط به رئال نامی از او برده می‌شود و از مدت‌ها قبل، برنامه‌ریزی برای معارفه او شروع شده است. او از قبل با بسیاری از هم تیمی‌های جدیدش نیز آشنا شده و برای آشنایی با دیگران هیجان‌زده است. کیلیان بدون اینکه وارد رئال شده باشد، چیزهای زیادی در مورد آنچه در رئال مادرید می‌گذرد می‌داند. 

او یکی دیگر از کسانی بود که از اعلام خداحافظی کروس شوکه شد و شاید بهتر باشد امباپه دقیق‌تر به پیام خداحافظی کروس دقت کند: «روز معارفه‌ام در رئال، زندگی من به عنوان یک فوتبالیست برای همیشه تغییر کرد، اما مهمتر از همه به عنوان یک فرد.»

این توصیفی بسیار مهم است. برای امباپه‌ای که دو ماه پس از تمدید قرارداد با پاری سن ژرمن، در می‌2022، پشیمان شد. او متوجه شد که در پاری سن ژرمن می‌تواند پول بیشتری کسب کند، اما یک پروژه ورزشی جدی‌تر و یکپارچه‌تر وجود ندارد. او فریب وعده‌های ورزشی محقق نشده را خورد، رنج برد و می‌خواست زودتر برود.

زندگی امباپه با تمدید قرارداد دو سال پیش تغییر کرد و او خیلی زود متوجه اشتباهش شد. او تصمیم گرفت که بند یک جانبه را برای تمدید تا سال 2025 اجرا نکند. مادرش، فائزه العماری، حالا متوجه شده بود که پسرش بیشتر از پول به دنبال موفقیت ورزشی است.

امباپه می‌خواهد همان مسیری را که تونی کروس طی کرده است، برود. دیشب ستاره آلمانی یک ورزشگاه تاریخی را ترک کرد. او هرگز از اینکه بایرن مونیخ را به مقصد رئال مادرید ترک کرد پشیمان نشد و توانست به تمام رویاهای ورزشی و خانوادگی خود برسد. 

کروس از نظر کسب عناوین حتی فراتر از انتظاراتش پیش رفت و پس از رسیدن به همه چیز، تصمیم گرفت که بهتر است در اوج همه چیز را رها کند و برود و این همان چیزی است که امباپه در رئال مادرید به دنبال آن است. رسیدن به اوج در لیگ قهرمانان و یک پروژه جدید و رقابتی که در آن می‌تواند رشد کنم و چالش‌های بزرگی مثل بردن توپ طلا داشته باشد.

شاید بهتر است کیلیان نامه خداحافظی کروس را قاب کند. اسطوره‌ای که نگذاشت قطار رئال مادرید از کنار او بگذرد، سوارش شد و به تمام اهداف خود در سطح شخصی و حرفه‌ای دست یافت. یک شاه مرده همچنان یک شاه است. کروس، یک چهره جهانی، می‌رود و امباپه از راه می‌رسد که برخی او را بهترین خرید و برخی بی‌ثبات کننده رختکن می‌دانند. کیلیان برای اینکه همه او را به عنوان اسطوره‌ای مثل کروس، به یاد بیاورند، می‌تواند دوران فوتبال کروس را بارها و بارها مرور کند، درس عینی واقعیت.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها