به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۱۹:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب : ۴۷۲۵۹۵

ایران با هر ابزاری از مقاومت فلسطین حمایت می‌کند

ایران با هر ابزاری از مقاومت فلسطین حمایت می‌کند
گروه سیاسی:  دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: ایران از فلسطین و آرمان فلسطین حمایت می کند و این یک موضع اعتقادی برگرفته از آرمان های انقلاب اسلامی است.  ایران از مقاومت فلسطین حمایت می کند و این شامل حمایت و تقویت سلاح مقاومت هم می شود و ایران ابایی از گفتن این موضوع ندارد. ایران با هر ابزاری که لازم بداند از مقاومت فلسطین حمایت می کند.
سید عباس عراقچی افزود: ایران مخالف عادی سازی رابطه کشورها با رژیم اسرائیل است و آن را نوعی خیانت به آرمان فلسطین می داند. ایران این موضع خود را با کشورهایی که با اسرائیل رابطه برقرار کرده اند یا در فکر آن هستند در میان گذاشته است.ایران مخالف راه حل دو دولت است. این راه حل تاکنون موفق نبوده و هیچ گاه هم موفق نخواهدبود. این یک موضع اصولی است که ایران از سال 1947 داشته است. در سال 1947 ایران به قطعنامه تقسیم فلسطین به دو دولت عربی و یهودی در سازمان ملل رای منفی داد. نماینده ایران در آن جلسه گفت که این یک آتش زیرخاکستر خواهد بود که همیشه صلح را در خاورمیانه و حتی جهان تهدید خواهدکرد.آنها که به دنبال تشکیل دولت فلسطین در کنار اسرائیل هستند پاسخ دهند که دقیقا چه دولتی را مدنظر دارند. آیا این دولت فلسطینی حاکمیت کامل خواهد داشت؟ ارتش خواهد داشت؟سیاست خارجی مستقل خواهد داشت؟سرنوشت آوارگان، شهرک های یهودی نشین و قدس شریف چه خواهد شد؟ رژیم اسرائیل هرگز به یک دولت فلسطین با همه مولفه های لازم برای یک دولت رضایت نخواهدداد.  بدون این مولفه ها تنها یک دولت دکوری و ظاهری خواهیم داشت. روشن است که فلسطینی ها هرگز رضایت نخواهند داد و بحران ادامه می یابد.
پیشنهاد ایران راه حل یک دولتی است که شکل و ساختار آن از طریق رفراندوم با شرکت همه ساکنان اصلی سرزمین فلسطین اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان تعیین می شود. این راه حل ممکن است غیرممکن به نظر برسد ولی مقاومت فلسطین در طول سالهای اخیر بسیاری از غیرممکن ها را ممکن کرده است. فروپاشی رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و جایگزینی آن با یک دولت کاملا متفاوت نمونه خوبی در تاریخ معاصر است.

 
برچسب ها: فلسطین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها