به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۱۹:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۴۷۲۵۹۸

رقابت اصلی در انتخابات بین ۴ الی ۵ نفر است

رقابت اصلی در انتخابات بین ۴ الی ۵ نفر است
گروه سیاسی: یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظرم بسیاری از گمانه‌زنی‌ها که برای حضور افراد در میدان انتخابات مطرح می‌شود مبتنی بر واقعیت نیست و افرادی که اسم‌شان برده می‌شود حتما کاندیدا نیستند و خیلی‌ها در حد تعارف هستند و جدی نیستند، اظهار داشت: معتقدم رقابت در انتخابات پیش رو بین ۴ الی ۵ نفر بیشتر نیست و شاید از چهره‌های شاخص ۱۰ نفر ثبت نام کنند.
به گزارش ایلنا، جلال میرزایی، درباره آرایش سیاسی و جناح‌بندی‌ها برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر جریانی که در قدرت وجود دارد چه در دولت و چه در مجلس مشخص است. طیف‌هایی هستند که ادعا دارند نزدیک به حاکمیت هستند و رقابت در حال حاضر میان این جریان‌ها است.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جریاناتی برای انتخابات مجلس ورود کردند که در حال حاضر هم بین همین طیف‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری هم یک رقابتی بر قرار است.
وی افزود: بخشی از جریان اصلاح طلب هم تمایل دارد وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی شود، اما احزاب اصلاح طلب هم یک مقداری محتاطانه‌تر ورود و جلساتی را شروع کردند و بعضی تحرکات وجود دارد.
میرزایی با بیان این‌که به نظر می‌رسد رقابت اصلی در انتخابات بین ۲ گفتمان است، اظهار داشت: یکی گفتمانی است که آلان مدعی است الگویش شهید رئیسی است و می‌خواهند همان سبک و سیاق را ادامه دهند و طی روزهای اخیر فعالیت‌های خودشان را شروع کردند و به شدت در حال تبیین این گفتمان هستند؛ البته در ذیل این گفتمان طیف‌های مختلفی وجود دارد که مدعی هستند آن‌ها بهترین فرد برای تداوم این راه هستند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر گفتمان نزدیک به اصلاح طلبان را داریم که این‌ها هم باتوجه به عملکردی که این دولت در ۳ سال گذشته داشته است یک نقدها و ارزیابی‌های از وضعیت کشور دارند. این جریان‌ها بر خلاف تبلیغاتی که اصولگراها دارند معتقدند کشور یک سری چالش‌ها و مشکلات در حوزه زیرساختی از جمله حمل و نقل دارد و یک سری عقب‌ماندگی‌ها وجود دارد. معتقدند در حوزه آب کشور چالش‌هایی دارد، در حوزه فرهنگی مشکلاتی داریم و با این طیفی که در حال حاضر در قدرت حضور دارند مسائل و مشکلات یا حل نمی‌شود یا این‌که حل شدنش بسیار زمان بر و پر هزینه خواهد بود.
این فعال سیاسی تاکید کرد: رقابت اصلی در انتخابات پیش رو بین این ۲ گفتمان است یعنی گفتمانی که مدعی دنباله روی از راه آقای رئیسی است و این راه را می‌خواهد ادامه داد و یک گفتمان هم منتسب به اصلاح‌طلبان و میانه‌روها است که مدعی‌اند شرایط جامعه یک مقداری پیچیده و سخت شده است، این‌ها حرف‌هایی هم برای گفتن دارند باید تا مناظرات صبر کنیم و ببینیم چه کسی این گفتمان را نمایندگی خواهد کرد.
وی در خصوص برگزاری جلسات انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: احزاب اصلاح طلب جلساتی برگزار کردند و جبهه اصلاحات هم اعلام کرد جلساتی دارد.
میرزایی در خصوص احتمال نامزد شدن چهره‌های شاخص در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: خیلی از افراد تمایل دارند ورود کنند، از سوی دیگر یکسری افراد هستند که قبلا ورود کردند و تایید نشدند، باید دید آیا چراغ سبزی برای ورود آن‌ها نشان داده می‌شود.
 
برچسب ها: انتخابات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها