به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۴۷۵۶۶
با برتری سه بر دو برابر راجر فدرر سوییسی

جوکوویچ برای دومین‌بار قهرمان ویمبلدون شد

گروه ورزشي: نواک جوکوویچ با برتری سه بر دو برابر راجر فدرر سوییسی، برای دومین‌بار قهرمان رقابتهای تنیس ویمبلدون شد.
جوکوویچ برای دومین‌بار قهرمان ویمبلدون شد
در دیدار نهایی مسابقات 25 میلیون پوندی ویمبلدون که 3 ساعت و 56 دقیقه به طول انجامید، جوکوویچ سید نخست بازیها در جدالی زیبا و تماشایی با فدرر، ست نخست را در تای بریک واگذار کرد اما در دو ست بعدی با نتایج 4-6 (4)6-7 به پیروزی رسید. جوکوویچ در ست چهارم 2-5 پیش افتاد و حتی یک امتیاز قهرمانی داشت اما فدرر، اسطوره دنیای تنیس بازگشت اعجاب‌انگیزی به مسابقه داشت و پنج گیم متوالی را برد تا همه چیز در عدد 2 برابر شود.

جوکوویچ سرانجام در پنج ست و با نتایج 7-6(7) 4-6 (4)6-7 5-7 4-6 به پیروزی رسید تا هفتمین عنوان گرند اسلم و چهل و پنجمین عنوان حرفه‌ای اش را بدست آورد. جوکوویچ با کسب این پیروزی، جایگاه نخست رده‌بندی تنیس مردان را از رافائل نادال اسپانیایی پس گرفت. فدرر، دارنده 17 عنوان گرند اسلم امید زیادی داشت تا هشتمین قهرمانی خود را در ویمبلدون کسب کرده و فاصله‌اش با نادال (دارنده 14 گرند اسلم) را افزایش دهد. جوکوویج فینالیست فصل پیش رقابتها، جایزه قهرمان تورنمنت به ارزش 1 میلیون و 760 هزار پوند را کسب کرد. لازم به ذکر است، جوکوویچ در سال 2011 با پیروزی برابر نادال اولین قهرمانی در ویمبلدون را تجربه کرد.

بوسه کویتووا بر جام ویمبلدون
گفتني اينكه پترا کویتووا هم برای دومین بار قهرمان مسابقات تنیس زنان ویمبلدون شد. او با پیروزی برابر جنی بوشارد کانادایی به این مهم دست یافت و دومین عنوان گرند اسلمش را ثبت کرد. کویتووا، 2000 امتیاز کامل این تورنمنت و جایزه نقدی فرد قهرمان به ارزش 1 میلیون و 760 هزار پوند را به خانه برد.