به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۲۱:۴۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۴۸۰۵۳
یک سند رسمی که در فرانسه درز کرد:

القاعده می‌خواست برج ایفل را منفجر کند

گروه بين الملل: یک سند رسمی که در فرانسه درز کرده، نشان می‌دهد که شبکه القاعده احتمالا درصدد منفجر کردن برج ایفل در پاریس بوده است.
القاعده می‌خواست برج ایفل را منفجر کند
جزئیات بیشتری از این سند رسمی که گفته شده یک سال قدمت دارد، منتشر شده و در آن گفته شده که القاعده قصد داشته برج ایفل و چندین مکان معروف در فرانسه را منفجر کند.افشای این جزئیات همزمان با ارائه لایحه جدید ضد تروریستی دولت فرانسه بوده است. طبق این سند رسمی، یک شهروند الجزایر که در فرانسه تحت نظر بوده، از طریق اینترنت با یک پیکارجوی اسلامگرا در الجزایر در مورد اهداف احتمالی حملات در ارتباط بوده است. این سند رسمی به موزه لوور پاریس، باشگاه‌های شبانه (نایت کلاب) و نیروگاه‌های اتمی اشاره کرده است. مظنون مورد اشاره در ژوئن سال پیش بازداشت شد. وکیل این فرد گفته است که او گرفتار افرادی به مراتب خطرناک‌تر از خودش شده بود. دولت فرانسه درصدد است تا سفر شهروندان خود به عراق و سوریه برای جنگیدن در کنار پیکارجویان اسلامگرا را ممنوع کند.

دولت فرانسه می‌گوید روزانه دو یا سه جوان مسلمان، این کشور را برای پیوستن به گروه‌های پیکارجو در خارج ترک می‌کنند. این هراس میان مقام‌های فرانسوی وجود دارد که این افراد به تدریج به تهدیدی برای خود فرانسه تبدیل خواهند شد. یک شهروند فرانسه که در ماه مه چهار نفر را در موزه یهودیان بروکسل کشت، از سوریه برگشته بود. یک جهادی متولد فرانسه نیز در سال ۲۰۱۲ هفت نفر را در تولوز کشت. پلیس او را با شلیک از پای در آورد. هماهنگ‌کننده ضد تروریسم اتحادیه اروپا گفته است که وزرای کشور ۹ کشور این اتحادیه طرحی را در دست دارند که به موجب آن افرادی را که قصد سفر به سوریه دارند، شناسایی کنند و مانع از آن شوند که هنگام بازگشت به دامن تروریسم بیافتند.
مرجع : بي بي سي