به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۱۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۳ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۴۸۴۷۴
آلودگي هواي خوزستان در حالت بحران

لغو اغلب پروازهاي امروز در فرودگاه اهواز

گروه جامعه: با ورود توده گرد و غبار از مرزهاي غربي به خوزستان، شرايط هوا در این استان به وضعیت بحرانی رسيد و اغلب پروازهاي امروز صبح به مقصد اهواز لغو و صدها مسافر در فرودگاه سرگردان مانده‌اند.
لغو اغلب پروازهاي امروز در فرودگاه اهواز
بنابر اعلام اداره‌كل حفاظت محيط زيست خوزستان؛ ميزان اين آلودگي در برخي از شهرهاي استان خوزستان بالاتر از حد مجاز بوده و اين امر موجب افزایش ریزگردها و كاهش ديد شده است. اداره‌ كل حفاظت محيط زيست خوزستان ضمن اعلام اين خبر از خوزستانی‌ها درخواست کرده است كساني كه بيماري قلبي و تنفسي دارند و همچنين كودكان از تردد در فضاهای باز و انجام فعالیت‌های ورزشی خوداری کنند.

تداوم گرد و غبار در خوزستان تا اواخر امروز

معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی تداوم پدیده گرد و غبار تا اواخر امروز در استان خبر داد. علی‌رضا غلام‌پور اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی همان طور که قبلا پیش بینی‌شده بود، گرادیان فشار هوای قابل ملاحظه در بیابان‌های مرکزی و جنوبی عراق، موجب وزش بادهای شدید و در نتیجه برخاستن گرد و خاک و انتقال آن بر روی استان شد. وی افزود: امروز شوشتر با 200 متر کمترین دید افقی را داشته است. دید افقی اهواز نیز تا یک ساعت پیش یک‌هزار متر بوده است.
غلام‌پور گفت: پدیده گرد و غبار به جز ایذه، دهدز و لالی؛ بیشتر نقاط خوزستان را در بر گرفته بود. وی ادامه داد: بر همین اساس در پیش‌بینی 24 ساعته، آسمان خوزستان قسمتی ابری همراه با گرد و غبار و خاک در برخی ساعات وزش باد قابل ملاحظه و تداوم وضعیت گرد و خاک تا اواخر امروز(دوشنبه) خواهد بود. معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان گفت: در 24 ساعت گذشته آبادان، امیدیه، هندیجان، شوش و رامهرمز با 49 درجه سانتی‌گراد گرمترین و ایذه و دهدز با 29 درجه سانتی‌گراد خنکترین نقاط استان گزارش شدند.