به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۵۴۰۵۷
اعتماد در یک نگاه

وقت آن رسیده که به توافق برد - برد برسیم

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد عنوان های بازداشت هواداران داعش در مرز ایران، عمل جراحی موفقیت آمیز رهبر معظم انقلاب و نوری مالکی معاون اول رییس جمهور شد را برای انتشار در شماره روز سه شنبه انتخاب کرد.
وقت آن رسیده که به توافق برد - برد برسیم
این روزنامه عنوان بازداشت هواداران داعش در مرز ایران را برای تیتر یک برگزید و نوشت: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیرا اعلام شده گروهک تروریستی داعش و سایر گروه‌های تروریستی در سراسر کشور اقدام به سربازگیری کرده‌اند، و آیا وزارت کشور اطلاع دقیقی از این موضوع دارد؟ گفت: خبر سربازگیری در داخل کشور نداشتیم، البته این به معنای عدم تبلیغ آنها برای این کار نیست، اما مردم ما در مناطق مرزی هوشیار هستند و علاوه بر آن نیز نیروهای امنیتی آمادگی کامل دارند و بر منطقه مسلط هستند. رحمانی فضلی گفت: گروه‌های تروریستی در عراق موفقیتی نداشته‌اند و فقط هزینه‌هایی را به ملت این کشور وارد کردند. او با بیان اینکه موردی مبنی بر سربازگیری در داخل کشور گزارش نشده است، گفت: البته از پاکستان و افغانستان چند مورد را داشتیم که قصد ورود به کشور را داشتند، اما ما از ورود آنها ممانعت کرده و دو تا سه مورد را نیز بازداشت کردیم.

روزنامه اعتماد عنوان عمل جراحی موفقیت آمیز رهبر معظم انقلاب را بازتاب داد و نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل عارضه پروستات صبح دیروز (دوشنبه) در یکی از بیمارستان‌های دولتی، تحت عمل جراحی قرار گرفتند که بحمدالله این عمل با موفقیت به پایان رسید.این روزنامه با بازتاب موضوع نوری مالکی معاون اول رییس جمهور شد، نوشت: بالاخره روز گذشته در آخرین ساعات مهلت تعیین کابینه جدید دولت عراق، نوری مالکی، اسامه نجیفی و ایاد علاوی رهبران ائتلاف دولت قانون، الوطنیه و متحدون به عنوان معاونان ریاست جمهوری توسط پارلمان رای مثبت دریافت کردند. همچنین نمایندگان پارلمان عراق بهبهاء الاعرجی، صالح مطلک و هوشیار زیباری به عنوان معاونان نخست وزیر رای مثبت دادند.

روزنامه اعتماد با انعکاس عنوان وقت آن رسیده که به توافق جامع برد - برد برسیم، نوشت: رییس جمهوری در دیدار وزیر خارجه دانمارک با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم نیازمند یک تصمیم جمعی در عرصه جهانی است، اظهارداشت: آنچه غرب تاکنون درخصوص تحریم‌ها علیه ایران انجام داده، نفعی برای هیچ طرفی نداشته و همچنین خلاف قوانین بین المللی بوده است. وقت آن رسیده است که به توافق جامع برد – برد برسیم.