به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۵۵۰۲۸
اعتماد در یک نگاه

مهدي فخیم زاده: هنرمند نیستم تکنوکراتم

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد در شماره روز چهارشنبه عنوان های عبور از پرانتزها ماموریت دیپلمات‌ها، محاسبه نرخ مهریه در سال 93 و هنرمند نیستم تکنوکراتم را برای چاپ در صفحه نخست برگزید.
مهدي فخیم زاده: هنرمند نیستم تکنوکراتم
این روزنامه عنوان عبور از پرانتزها ماموریت دیپلمات‌ها را برای تیتر یک انتخاب کرد. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان به همراه اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای صبح روز سه شنبه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک شدند. به گفته سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه کشورمان قرار است محمدجواد ظریف و کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ظهر امروز برابر با 26 شهریور، ناهار کاری داشته باشند. چهارشنبه عصر و پنجشنبه صبح نیز رایزنی‌های دوجانبه بین هیات‌های ایرانی و گروه 1+5 برگزار خواهد شد و عصر پنجشنبه نیز هفتمین دور مذاکرات جامع ایران و 1+5 برگزار خواهد شد. در حالی که هنوز در خصوص برگزاری جلسه مشترک میان وزیر امور خارجه ایران با وزرای امور خارجه شش کشور حاضر در مذاکرات هسته‌ای در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل تصمیم خاص و همگانی گرفته نشده است هرچند پیش بینی می‌شود که این دیدار نیز مانند سال گذشته انجام خواهد شد. با وجود آنکه برخی گمانه زنی‌ها دال بر این بود که روسای جمهور ایران و امریکا احتمالادر حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با هم دیداری خواهند داشت اما کاخ سفید روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که چنین برنامه یی برای دیدار دو رییس جمهور تدارک دیده نشده است. ایران و شش کشوری که ماراتن رسیدن به توافق هسته‌ای را 26 سپتامبر سال گذشته در نیویورک و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با دیدار وزرای امور خارجه کشورهای حاضر در مذاکرات آغاز کرده بودند امروز کمتر از سه ماه برای برداشتن آخرین گام در این خصوص فرصت دارند.

روزنامه اعتماد به عنوان محاسبه نرخ مهریه در سال 93 پرداخت و نوشت: تعیین مهریه به نرخ روز، همواره از جمله مواردی بوده که اطلاع رسانی دقیق و شفافی در زمینه آن صورت نگرفته و به طور معمول،کمتر کسی از چگونگی محاسبه آن اطلاع دارد. گاه این ناآگاهی نیز سوءبرداشت‌هایی را به دنبال دارد.شاید کسی تاکنون بداند که برای محاسبه مهریه خود به نرخ روز هر ساله، بانک مرکزی جدولی از شاخص های مختلف را منتشر می‌کند که براساس آن، مهریه محاسبه می‌شود. البته این فرمولی که بانک مرکزی در سایت خود ارایه می‌دهد، مربوط به مهریه هایی است که براساس پول نقد تعیین شده است.

این روزنامه عنوان هنرمند نیستم تکنوکراتم را بررسی کرد و نوشت: مهدی فخیم زاده نویسنده کتاب سینما و من درباره این اثر می‌نویسد که من اصولا خود را هنرمند نمی‌دانم و چنین جایگاهی برای خودم قایل نیستم و این مطلب را چندین بار در مصاحبه‌ها گفته و اعلام کرده‌ام و با همین دید و نظر است که هیچ تلاشی برای ساختن فیلم جشنواره‌ای و حضور در جشنواره‌ها و گرفتن جایزه نکرده و نمی‌کنم و اگر گهگاهی اتفاقی در این زمینه افتاده کاملاناخواسته بوده است. سعی و تلاش من بر این بوده و هست که در حیطه سینمای ایران، سرگرمی ساز، موفقی باشم و البته صفت سرگرمی سازی را نه تنها مذموم نمی‌شمارم بلکه لقب پرافتخاری می‌دانم که فیلمسازان بزرگ و برجسته‌ای چون هاروارد هاوکز و هیچکاک خود را به آن موصوف کرده‌اند.

روزنامه اعتماد با انعکاس موضوع کی روش بالاخره آمد، نوشت: کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال سرانجام پس از چند ماه گفت وگو با مسوولان فدراسیون فوتبال ایران قرارداد جدیدش را امضا کرد. جام ملت‌های آسیا در استرالیا نخستین چالش پیش روی کارلوس کی روش پس از امضای قرارداد تازه‌اش با فدراسیون فوتبال ایران خواهد بود. کی روش گفت: باید بدانیم که جام ملت‌های استرالیا از جام جهانی سخت‌تر خواهد بود. می‌توانیم تمام برنامه ریزی‌ها و آرزوهایمان را در سر بپرورانیم که این موضوع مستلزم تدارکات لازم و در نظر گرفتن برنامه‌های درست است و باید اردوهایی را برای رسیدن به این هدف داشته باشیم اما باید در درجه اول قرارداد را به اتمام برسانیم و پس از آن کار خود را از فردا آغاز کنیم.

نجفی بهترین گزینه برای وزارت علوم است، تیتر دیگر این روزنامه محسوب می‌شود. حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها برای معرفی نجفی به عنوان وزیر علوم گفت: با توجه به تعهد و تخصصی که در نجفی سراغ دارم، به نظرم یکی از بهترین گزینه‌ها برای وزارت علوم است. وی افزود: نجفی در یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دنیا تحصیل کرده و فرد معتدل و بدون حاشیه‌ای است و این ویژگی‌ها در کنار قابل اعتماد بودن این فرد، شرایط را برای سپردن این پست به او فراهم کرده است.