به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۵۶۳۷۱
اعتماد در یک نگاه

دلواپس ها مقابل وزارت ارشاد قرار گذاشتند

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد روز سه شنبه موضوع های انتقاد زنگنه از خصوصی سازی‌ها و توافق سران در ساحل خزر را برای صفحه نخست انتخاب کرد.
دلواپس ها مقابل وزارت ارشاد قرار گذاشتند
این روزنامه تیتر یک را به عنوان انتقاد زنگنه از خصوصی سازی‌ها، اختصاص داد و نوشت: بی‍ژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت یازدهم که از هر فرصت مغتنم برای انتقاد و افشای آنچه در 2 دولت نهم و دهم در حوزه وزارت نفت گذشته، استفاده می‌کند، روزگذشته توصیفی از خصوصی سازی در وزارت نفت به وی‍‍ژه درخصوص آنچه در حوزه پتروشیمی رخ داده، ارایه کرد که کمتر کسی از وی شنیده باشد. زنگنه در این قسمت از حرفهایش که درباره حمایت از بخش خصوصی سخن می‌گفت، عنوان کرد: متاسفانه در هشت سال گذشته، بخش خصوصی در کشور ضعیف شده و گوشت آن از بین رفته و فقط استخوان باقی مانده است که البته همین هم جای شکر دارد.

روزنامه اعتماد با انعکاس خبر توافق سران در ساحل خزر، آورد: سران پنج کشور ساحل دریای خزر توافق کردند. ورود به آستاراخان و استقبال رسمی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه. روسای جمهوری ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان در پایان چهارمین نشست سران کشورهای ساحلی خزر بیانیه مشترک همکاری کشورهای ساحلی خزر را امضا کردند. پیش از امضای این بیانیه سه سند همکاری مابین این کشورها شامل موافقتنامه همکاری در زمینه آب و هواشناسی دریای خزر، موافقتنامه هشدار و مبارزه با حوادث غیرمترقبه در دریای خزر و موافقتنامه حفاظت از محیط زیست دریای خزر از سوی وزرای مربوطه در حضور حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، نورسلطان نظربایف رییس جمهوری قزاقستان، الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و قربان قلی بردی محمداف رییس جمهوری ترکمنستان امضا شد.

تجمع معترضان وضعیت حجاب در مقابل وزارت ارشاد، تیتر دیگر این روزنامه است. دلواپس ها این بار مقابل وزارت ارشاد قرار گذاشتند. هدف این بار شخص وزیر ارشاد بود؛ موضوع انتقاد به سیاست‌های فرهنگی دولت. پلاکارد در دست گرفتند، مقابل وزارتخانه رفتند و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را متهم به نشان دادن چراغ سبز به بی عفت‌ها کردند و خواهان کناره گیری‌اش از وزارت شدند.

روزنامه اعتماد با بازتاب موضوع طلاباران کشتی گیران در کاروان ایران، نوشت: هفت نماینده و پنج مدال که چهارتایش طلا بود. کشتی باز دین خود را به ورزش ایران ادا کرد و یک تنه رتبه کاروان ایران را در جدول رده بندی بازی‌های آسیایی ارتقا داد. کشتی در بازی‌های آسیایی در هشت وزن جهانی برگزار می‌شود، البته با این تفاوت که کشورهای شرکت کننده تنها در هفت وزن می‌توانند نماینده داشته باشند و به اختیار خود در یک وزن که می‌خواهند کشتی گیری به میدان نفرستند.

این روزنامه با مطرح کردن عنوان اتهام‌ها را قبول نداریم و اسناد منتشر می‌کنیم، آورد: 2 تن از نزدیکان محمود احمدی نژاد این روزها همچنان در راه دادسرا هستند. سعید مرتضوی و محمدرضا رحیمی، هر 2پرونده‌های گشوده و ناگشوده‌ای دارند، هر 2در این مورد شبیه هم هستند. محمدرضا رحیمی می‌خواهد به حکمی که به او ابلاغ شده اعتراض کند و قرار است که روز چهارشنبه برای همین منظور یک لایحه اعتراضی را در همین راستا به ثبت برساند. سعید مرتضوی اما بیشتر اتهاماتش را قبول ندارد. می‌گوید برای همه اتهاماتی که علیه او مطرح شده است سند دارد و پاسخ.