به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۴:۴۹
 
۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۵۶۳۸۲
عبدولی با ناداوری عجیب به فینال نرسید

وقتي کشتی‌ گیر کره‌ای را هو کردند!

گروه ورزشی: پیروزی ناجوانمردانه حریف کره جنوبی برابر عبدولی واکنش تماشاگران را به دنبال داشت.
وقتي کشتی‌ گیر کره‌ای را هو کردند!
سعید عبدولی در یک کشتی‌ برتر حریفش را ضربه فنی کرد و در شرایطی که هر سه داور اعلام ضربه فنی کرده بودند هیات ژوری رای را برگرداند و این تصمیم در شرایطی بود که خود مربیان کره‌ای هم انتظارش را نداشتند. پس از پایان کشتی، تماشاگران غیرکره‌ای به تصمیم داور اعتراض و کشتی‌گیر میزبان را هو کردند. رسول خادم به کنار تشک آمد. ایرانی‌ها اعتراض شدیدی به داوری کردند اما سودی نداشت و عبدولی ناجوانمردانه شانس رسیدن به مدال طلا را از دست داد. فدراسیون کشتی ایران به دنبال این اتفاق به دکتر کیم رئیس کنفدراسیون کشتی آسیا رسما اعتراض کرد.

سعید عبدولی در وزن 71 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 4 بر یک مقابل ماکسات یرژاپوف، دارنده مدال‌های نقره و برنز قهرمانی آسیا از قزاقستان به برتری رسید و گام به نیمه‌نهایی گذاشت اما در این مرحله با نتیجه 9 بر 6 مغلوب جی هیون جانگ، قهرمان المپیک آتن و دارنده 2 مدال برنز جهان و نفر دوم بازی‌های آسیایی گوانگجو از کره‌جنوبی شد و از حضور در فینال بازماند.

این نتیجه در حالی‌ حاصل شد که عبدولی در 2 دقیقه اول بعد از چند فیتوی متوالی و کسب 6 امتیاز موفق به ضربه کردن حریفش شده بود و با رای داوران برنده اعلام شد، اما بعد از اعمال نفوذ داوران برای کشتی‌گیر میزبان، رئیس تشک در کمال تعجب دوباره رای به ادامه کشتی داد. عبدولی که در المپیک لندن نیز به خاطر ناداوری آشکار حذف شده بود، برای کسب مدال برنز در دیدار رده‌بندی به میدان خواهد رفت.
مرجع : ایسنا