به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۵۷۰۲۶
شرق در یک نگاه

زن خانه دار؛ مالک 10هزارمتر زمین هتل هما

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز سه شنبه تیترهای بازجویی از 3وزیر احمدی نژاد و اهل شوک درمانی نیستم دیده می‌شود.
زن خانه دار؛ مالک 10هزارمتر زمین هتل هما
این روزنامه تیتر یک را به موضوع بازجویی از 3 وزیر احمدی نژاد اختصاص داد و نوشت: حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در هفتادمین نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در پرونده بابک زنجانی نام چهار وزیر دولت قبل مطرح است؛ آیا تحقیقی از این افراد صورت گرفته یا خیر، گفت: البته در این پرونده تا جایی که به خاطر دارم نام سه وزیر مطرح است که بله، از این سه وزیر و رییس بانک مرکزی بازجویی شده است. شرق با عنوان اهل شوک درمانی نیستم به نقل از مسعود نیلیمشاور رییس جمهوری در امور اقتصادی به کالبدشکافی بسته سیاستی خروج از رکود تورمی پرداخته که در ویژه نامه اقتصادی این روزنامه به چاپ رسیده است.

این روزنامه در تیتری به موضوع زن خانه دار؛ مالک 10هزارمتر زمین هتل هما، پرداخت. یکی از پرونده‌هایی که این روزها منتظر حکم دادگاه است، پرونده مبهم خصوصی سازی مجموعه هتل‌های هما است. واگذاری هتل‌های هما به سازمان تامین اجتماعی در زمان مرتضوی به دوسال و چندماه قبل برمی‌گردد. در سال90 ارزش 10هزار متر زمین هتل هما دست کم 300 میلیارد تومان برآورد شده بود، اما ایران ایر آن را به قیمت تنها 47میلیارد به خانم «ع» فروخت. مالک این زمین یک زن خانه دار است که همسر این خانم یکی از پیمانکاران اصلی ایران ایر محسوب می‌شود که زمین را به اسم همسر خود خریده است.

جاری شدن ملاحظات دولت در وزارت اطلاعات، زمان بر است تیتر دیگر روزنامه شرق است. علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: بالاخره هر دولتی که روی کار می‌آید به زمان نیاز دارد تا سازمان‌های خود را در دست بگیرد و به نوعی با خودش هماهنگ کند. طبیعی است وزارت اطلاعات در عین حال که یک تشکیلات دولتی است از جایگاه امنیتی و حاکمیتی برخوردار است. طول می‌کشد تا کاملا ملاحظات دولت در آنجا جاری شود. البته این موضوع شامل همه وزارتخانه‌ها می‌شود اما اینجا حساسیت بیشتری دارد. البته باید بگویم واژه تسخیری که من گفتم تعبیر دقیقی نبود، منظور این بود که دولت هنوز این وزارتخانه را به طور کامل در دست نگرفته است.

این روزنامه موضوع پرچم داعش در کوبانی را برجسته کرده و نوشته است: زن جنگجوی کرد عضو یگان‌های مدافع زن (YPJ)، کمربند انفجاری به خود می‌بندد و با منفجر کردن خود در میان نیروهای گروه تروریستی داعش، عده‌ای از آنان را می‌کشد، اما شرایط در این شهر مرزی لحظه به لحظه وخیم‌تر می‌شود و سایه مرگ و ترور از زندگی شهروندان کوبانی نقش برنمی‌بندد.