به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۵۷۱۴۰
شرق در یک نگاه

علم را باید نقد کرد نباید به حذف آن پرداخت

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز چهارشنبه تیترهای دولت وعده هایش به دانشگاه را فراموش نکرده است و نبرد تن به تن در خیابان های کوبانی را انتخاب کرد.
علم را باید نقد کرد نباید به حذف آن پرداخت
این روزنامه تیتر یک را به عنوان دولت وعده‌هایش به دانشگاه را فراموش نکرده است، اختصاص داد و نوشت: رییس جمهوری با بیان اینکه اسلامی کردن علوم انسانی به آن مفهوم نیست که دانش بشری را در این بخش به طور کامل کنار بگذاریم، گفت: علم را باید نقد کرد نباید به حذف آن پرداخت؛ چرا که علم حذف شدنی نیست، بلکه نقدشدنی است. ممکن است ابطال شدنی هم باشد، اما نمی‌شود که حذفش کرد. حال چطور عده‌ای به فکر افتادند که بخشی از علوم را حذف کنند. حذف معنا ندارد. حسن روحانی در ادامه تاکید کرد: دولت وعده‌هایی را که به دانشگاه داده فراموش نکرده و به اعتقاد من به بخشی از آن جامه عمل پوشانده است.

روزنامه شرق با انعکاس موضوع نبرد تن به تن در خیابان‌های کوبانی، نوشت: کوبانی از همه سو زیر آتش توپخانه‌های داعش است. نبرد قهرمانانه کُردها، داعش را از شرق کوبانی عقب رانده است اما سروکله نیروهای داعش این بار از غرب و جنوب این شهر پیدا شده است. اوضاع شهر هر لحظه در حال وخیم ترشدن است و از همین رو، نیروهای مسلح کرد شهر را از غیرنظامیان خالی کرده‌اند. مقاومت نیروهای یگان‌های مدافع خلق علیه تبهکاران داعش در محلات شرقی کوبانی به صورت تن به تن و با سلاح فردی ادامه دارد. کردها بارها اعلام کرده‌اند که با سلاح‌های سبک یارای مقابله با تجهیزات عموما آمریکایی داعشی‌ها را ندارند.

این روزنامه با برجسته کردن عنوان وزارت اطلاعات، بیهوده با آبروی افراد بازی نمی‌کند، نوشت: وزیر اطلاعات با بیان اینکه ممکن است در مورد برخی افراد شایعاتی مطرح باشد که این شایعات اگر به صورت مستند در پرونده‌های این وزارتخانه وجود نداشته باشد، طبعا نمی‌تواند مستند وزارت اطلاعات برای نفی و اثبات باشد، توضیح داد: وزارت اطلاعات بدون هرگونه تسامح و تساهل آنچه را در پرونده‌ها وجود دارد اعمال می‌کند و اگر فردی مورد مشخص و مسلمی نداشته باشد، بیهوده با آبروی افراد بازی نمی‌کند و اگر فردی بدون توجه با دست خود برای خود دردسری ایجاد کرده باشد، باید گفت خودکرده را تدبیر نیست. محمود علوی، آرام و پیوسته سخن می‌گوید و حال و هوای صحن علنی نشان از آن دارد که نمایندگان از حرف‌های او راضی شده اند، بیرون صحن در راهروهای بهارستان برخی اصولگرایان نیز به رفتار کریمی قدوسی معترضند. منصور حقیقت پور تاکید دارد که جامعه بیش از هرچیز دیگری امروز به همدلی نیازمند است و باید از خرده گیری‌های بی مورد بپرهیزیم.

افشای اسامی 10 تا 15نفر از همکاران بابک زنجانی تیتر دیگر روزنامه شرق است. وزیر دادگستری گفته است پرونده بابک زنجانی دارای پیچیدگی‌های زیادی است و متاسفانه راه‌ها در این پرونده هموار نمی‌شود. مصطفی پورمحمدی اولین شخصی نیست که از گره‌های کور پرونده بابک زنجانی خبر می‌دهد. پیش از وی بارها افراد درگیر با این پرونده هم به این موضوع اعتراف کرده‌اند. از آن جمله امیرعباس سلطانی، عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی دیروز در مصاحبه با سایت نفتنا اطلاعات تازه‌ای در مورد پرونده زنجانی داده است. وی گفته در بررسی این پرونده به اسامی گردن کلفتی رسیده‌ایم و به زودی نام 10 تا 15 نفر از همکاران زنجانی افشا خواهد شد. همکارانی که به گفته سلطانی نام برخی از مدیران رده بالای دولت قبل هم در آن به چشم می‌خورد.

این روزنامه با انتخاب موضوع از رکود خارج شدیم به وعده‌های سیاست خارجی عمل کردیم، نوشت: رییس جمهوری و هیات دولت شب گذشته میهمان بهارستان نشینان بودند تا در جلسه مشترک مجلس و دولت به بحث و تبادل نظر درباره مسایل اقتصادی کشور بپردازند. در این نشست، روحانی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم بودجه 94 را در زمان مقرر به مجلس ارایه کنیم، گفت: شما می‌دانید برای سرمایه گذاری، ما نیاز به ثبات و آرامش داریم؛ به طوری که در نرخ ارز و تورم نوعی ثبات مشاهد می‌شود و نگرانی‌های گذشته وجود ندارد. ما باید اقتصادمان را به تعاونی و بخش خصوصی واگذار کنیم که دولت در این زمینه برنامه ریزی دارد. ما از رکود خارج شده‌ایم اما این آغاز راه و قدم اول است و ما باید خیلی قدم برداریم. وی با اشاره به برنامه‌های دولت در عرصه سیاست خارجی گفت: دولت در یک سال گذشته به وعده های خود در سیاست خارجه عمل کرده است. تنش را کاهش داده‌ایم و با کشورهای منطقه روابط خوب و صمیمی داریم.