به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۶ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۵۹۱۶۵

در ماراتن ثروت‌اندوزی به هنر رو کنیم!

گروه فرهنگ و هنر: یک هنرمند که شیوه‌ی جدیدی از نقاشی‌خط را در آثارش به کار می‌برد، گفت: به هنر رو آورده‌ام چون از زندگی ماشینی خسته بودم. اکنون نیز دوست دارم با ارائه‌ی آثار هنری آرامشم را به دیگران منتقل کنم.
هنرمند هنرهای تجسمی اظهار کرد:‌ من سال‌ها در شرکت لعاب ایران کار می‌کردم و لعاب کاشی تولید می‌کردم، ولی بعد از بازنشستگی به کارهای هنری رو آوردم و اکنون هم احساس بسیار خوبی دارم و فکر می‌کنم مشکلات زندگی ماشینی مانند سردرد، معده‌درد و ... از من دور شده‌اند.

منصور قدرتی ادامه داد: البته همان دوران و قبل از بازنشستگی‌ام، سال‌ها نقاشی با رنگ روغن را تجربه کردم؛ ولی بعد از بازنشستگی نقاشی را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کردم و به نقاشی دیجیتال رو آوردم. به این صورت که با استفاده از نرم‌افزار، ابیاتی از شاعران مختلف را که با شعرهای‌شان ارتباط برقرار می‌کردم، به شکل‌های زیبایی می‌نوشتم؛ ولی بعد از مدتی احساس کردم که این کار تکرار شده است و ارتباطی را هم که می‌خواهم با مخاطب برقرار نمی‌کند. بعد از آن با فونت‌های فوتوشاپ روی اشعار شاعران کار کردم و آثارم را در سایت‌های مختلف گذاشتم و باز متوجه شدم که مردم نمی‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

این هنرمند بیان کرد: اکنون در روند تکاملی که آثار من طی کرده، ابیات شاعران مختلف را با نرم‌افزار و به‌صورت دیجیتالی می‌نویسم و بعد به نجاری می‌روم و ابیاتم را برش می‌دهم و آن‌ها را روی ام‌دی‌اف یا چوب می‌چینم و بعد هم به تناسب متن، آن‌ها را رنگ‌آمیزی می‌کنم. هنوز روی آن‌ها اسمی نگذاشته‌ام، ولی می‌دانم که نمی‌توانم به آن‌ها نقاشی‌خط بگویم چون سبک این کار با نقاشی‌خط متفاوت است.

او درباره‌ی ابیاتی که در این آثار به‌کار می‌برد، گفت: من با این جملات زندگی می‌کنم و در زندگی خصوصی‌ام آن‌ها را به‌کار می‌برم و به این واسطه به آرامش می‌رسم و احساس می‌کنم که موظفم این آرامش را به دیگران منتقل کنم. از سوی دیگر هم من به رنگ و رنگ‌آمیزی علاقه‌مندم. رنگ، زندگی است، همان‌طور که به آدم در حال مرگ می‌گویند که رنگ از رخسارش پریده است، رنگ، خود زندگی است و می‌تواند حالات مختلف بشری مانند شادی، غصه، نشاط و غم را تداعی کند.

او همچنین گفت: با پیشرفت هر روزه‌ی صنعت شاهد مسائل روزمره هستم و می‌بینم که بیشتر ما بدون توجه، در ماراتن ثروت‌اندوزی قرار گرفتیم و فکر می‌کنیم خوشبختی در داشتن ثروت است و خیلی چیزهای گران‌بها را صرف می‌کنیم تا ثروت بیاندوزیم. در حالی که در ادبیات، شاعران و عارفان به مثابه متخصصان انسان‌شناسی خیلی چیزها را به ما گفته‌اند. به‌طور مثال حافظ گفته است: «سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد / آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد».

این هنرمند ادامه داد: تجربه کردن فضاهای هنری من را از زندگی صنعتی دور کرده است و از این موضوع بسیار خرسندم. اکنون بسیار احساس آرامش می‌کنم و دوست دارم که احساس و آرامشم را هم به دیگران منتقل کنم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا آثارش را می‌فروشد؟ گفت: من آثار شاعران را می‌خوانم و روی آن‌ها کار می‌کنم و در صورتی که آن‌ها تمایل داشته باشند، آن‌ها را به‌صورت تابلو درمی‌آورم و به آن‌ها می‌دهم. تا کنون هم چند نمایشگاه در شیراز گذاشته‌ام، ولی هدفم از کار، تجارت نیست و برای این کار، سرمایه‌گذاری زیادی کردم، هدفم فقط دیده شدن کارهایم است.
مرجع : ایسنا