به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۵۹۸۹۴
برای برعهده گرفتن مدیریت شرکت اپل

مایکل فاسبندر جانشین شوالیه تاریکی شد

گروه فرهنگ و هنر: نقش استیو جابز فقید در فیلم «جابز» دنی بویل که روز گذشته اعلام شد کریستین بیل آن را زمین گذاشته است، احتمالاً به مایکل فاسبندر بازیگر «پرومتئوس» و «دوازده سال بردگی» سپرده می‌شود.
مایکل فاسبندر جانشین شوالیه تاریکی شد
مایکل فاسبندر بازیگر آلمانی مشغول مذاکره با شرکت سونی برای ایفای نقش استیو جابز، مدیر عامل فقید شرکت اَپل در فیلم «جابز» دنی بویل است. ورایتی سه‌شنبه شب و ساعاتی پس از انتشار خبر انصراف کریستین بیل، بازیگر «شوالیه تاریکی» و «مشت‌زن» از این نقش گزارش داد که فاسبندر درگیر مذاکره برای پذیرش این نقش است.

فیلم «جابز» دنی بویل که بر اساس کتاب بیوگرافی با عنوان استیو جابز به قلم والتر آیزاکسن و با فیلم‌نامه آرون سورکین ساخته خواهد شد، دومین فیلم با همین عنوان است که در دو سال اخیر به زندگی این نابغه عالم فناوری می‌پردازد. فیلم قبلی «جابز» را جاشوا مایکل استرن در سال 2013 کارگردانی کرد. مت ویتلی فیلم‌نامه‌ آن فیلم را نوشته بود و اشتون کاچر ایفاگر نقش استیو جابز را در سال‌های جوانی بازی می‌کرد.

در فیلم «جابز» که در دست تولید است، قرار است سث روگن، بازیگر «مصاحبه»، «این پایان است» و «سوپربد» نقش استیو ووزنیاک همکار جابز در بنیانگذاری شرکت اَپل را ایفا کند. فیلم تازه «جابز» آن طور که نویسنده فیلم‌نامه در مصاحبه با دیلی بیست گفته است، به سه‌پرده از زندگی استیو جابز می‌پردازد که نقاط عطف زندگی او و شرکت اَپل به‌شمار می‌آیند.

پیش از کریستین بیل از لئوناردو دی‌کاپریو به‌عنوان نامزد احتمالی ایفای نقش جابز سخن به‌میان آمده بود و همچنین پیش از دنی بویل، قرار بود دیوید فینچر این فیلم را کارگردانی کند که فیلم برنده جایزه اسکار «شبکه اجتماعی» را با فیلم‌نامه سورکین درباره زندگی مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس‌‌بوک ساخته است.

مایکل فاسبندر متولد 1977 در هایدلبرگ آلمان است اما چون مادرش ایرلندی بوده، در بریتانیا و ایرلند بزرگ شده و در بریتانیا و هالیوود وارد فعالیت حرفه‌ای شده است. از جمله فیلم‌هایی که فاسبندر در آنها بازی کرده است، می‌توان به «اعتصاب غذا»، «جین ایر»، «راه و رسم خطرناک»، «اراذل بی‌آبرو»، «شرم»، «پرومتئوس» و «مردان مجهول: روزهای گذشته آینده» اشاره کرد. وی اخیراً بازی در فیلم تراژدی شکسپیری «مکبث» به کارگردانی جاستین کرتزل و «پروژه بدون عنوان ترنس مالیک» (در کنار کریستین بیل) را به پایان برده است و مشغول بازی در «نور میان اقیانوس‌ها» است و بازی در «پرومتئوس 2» و «مردان مجهول: آخر زمان» را در برنامه دارد.
مرجع : آنا