به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۶۱۶۹۰

حیدری: ما در مذاکرات ضرر نکرده‌ایم

گروه سیاسی: یک نماینده پیشین مجلس گفت: تمام آنچه که غرب در ذهن خود می‌پروراند که ایران را به زانو در آورده و با ایجاد چالش‌های اقتصادی مجبور به تسلیم و کرنش کند، محقق نشد و ما در مذاکرات ضرر نکرده‌ایم.
حیدری: ما در مذاکرات ضرر نکرده‌ایم
نوراله حیدری با بیان اینکه در مذاکرات در واقع ایران متضرر نشده است، خاطرنشان کرد: از لحاظ دیپلماسی گفتمان و افکار عمومی غرب به زعم خود به برد سیاسی دست یافته است. وی افزود: غرب می‌پندارد که ادامه این وضعیت ایران را به چالش خواهد کشاند و آنها می‌توانند در فضای گفت‌و‌گوی سیاسی بهتر از ما مانور دهند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: تمدید مذاکرات در بعد گفتمان بیشتر به نفع غربی‌هاست. چون جماعت غربی با تصور خود به دنبال این است که تحریم‌ها تداوم پیدا کنند و معتقد است تحریم باعث شده است که ایران پای میز مذاکره بیاید؛ بنابراین غرب معتقد است که اگر تحریم ها ادامه یابد ایران بالاخره روزی تسلیم می‌شود. حیدری با تاکید بر اینکه در واقع تحریم‌ها ایران را پای میز مذاکره نکشانده است، تصریح کرد: این فکر درست نیست که هر چه زمان مذاکرات تمدید شود ایران تسلیم خواهد شد. چون جریان حاکم در کشور و شخص رهبری بر مذاکرات نظارت دارند اما به هر حال به نظر من تیم مذاکره کننده باید با موضع قوی‌تر عمل می‌کرد و ضرب‌الاجل و اولتیماتوم مشخص می‌کرد.
مرجع : ایسنا