به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۶۲۷۸۲
آرمان در یک نگاه

خود گویی و خود خندی،عجب مرد هنرمندی!

گروه سیاسی: موج لغو جعلی! و تازه به دوران رسیده ها نگران نباشند عنوان های مهم روزنامه آرمان در شماره روز دوشنبه است.
خود گویی و خود خندی،عجب مرد هنرمندی!
این روزنامه تیتر یک را به موضوع موج لغو جعلی! اختصاص داد و عنوان کرد: خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی این مثل قدیمی این روزها مصداق عینی و البته وافی و کافی منتقدان تندرو دولت است. آنان که حرفی برای گفتن و متاعی فکری و نظری برای عرضه به دانشجویان ندارند و در پروپاگاندایی قلابی و به تمامی پوچ، نعل وارونه می‌زنند و می‌خواهند این نقطه ضعف خود رابا فرافکنی تمام عیار دیگرگونه جلوه داده و با یک تیر، دو نشان بزنند، هم خود را از معرض پرسشگری و مطالبه گری دانشجویان دور کنند و هم دولت را به انسداد فضا متهم ساخته و برای فقدان حضور خود به داستان سرایی و سناریونویسی متوسل شده‌اند. دانشگاه‌های کشور در روز 16آذر و روزهای پیش از آن به مناسبت روز دانشجو شاهد حضور چهره‌های سیاسی از نحله‌های مختلف و طیف‌های متفاوت سیاسی هستند و پردیس‌های مختلف دانشگاهی روزهای داغ و پرحرارتی را با حضور سیاسیون جناح‌های مختلف سپری می کنند. با برآمدن دولت تدبیر و امید و گشایش بیشتر فضای سیاسی و اتخاذ رویکردهای تعاملی، 16 آذر امسال پرشورتر از چند سال گذشته بوده و مناظرات و بحث‌های داغی در دانشگاه‌های مختلف کشور به منصه ظهور رسید اما در کنار این اخبار یک موج جالب توجه نیز از سوی رسانه‌های منتقد دولت به راه افتاد؛ در این موج لغو رسانه‌های منتقد مدعی شدند که برنامه سخنرانی و گپ و گفت تنی چند از تندترین منتقدان دولت با دانشجویان در حالی که هماهنگ شده و دارای مجوز بوده ناگهان لغو شده است.

روزنامه آرمان به سخنان حسن روحانی رییس جمهوری مبنی بر اینکه تازه به دوران رسیده‌ها نگران نباشند، پرداخت و نوشت: سیاست خارجی ما هرچه موفق شود نفع آن به همه مردم می‌رسد. آنهایی که امروز مسئول سیاست خارجی هستند افرادی انقلابی بوده و بعضا چهره‌هایی هستند که سوابق آنها در انقلاب به روزهای اول آن بازمی‌گردد. عده‌ای تازه به دوران رسیده که ما هم به آنها احترام می‌گذاریم لازم نیست نسبت به آینده و ارزش‌های اسلام و انقلاب دل نگران باشند. وی با بیان اینکه امروز دنیا باور دارد مذاکرات جدی، منطقی و رو به جلو است، افزود: دنیا قبول دارد جمهوری اسلامی مسلح به سلاح منطق و عقلانیت است. امروز همه قبول دارند ایران ضدخشونت و افراطی گری است. پیشنهاد جمهوری اسلامی برای جهان عاری از خشونت و افراطی گری در مجمع سازمان ملل با اتفاق آرا و مخالفت دو سه کشور مثل آمریکا و اسرائیل به تصویب جهانی رسیده است.

برنامه انتخاباتی اصلاح طلبان، تیتر دیگر این روزنامه است. اصلاح طلبان موتور روشن و چراغ خاموش درحال حرکت به سمت انتخابات مجلس سال آینده هستند. انتخاباتی که به نظر می‌رسد تجربه انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در آن تکرار شود؛ تجربه‌ای مبتنی بر محوریت شخصیت‌های مورد تائید و در راس آن سیدمحمد خاتمی. جلسات شورای مشورتی سیدمحمد خاتمی که در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری زمینه ساز شکل گیری ائتلاف خاتمی، هاشمی و ناطق نوری و درنهایت پیروزی حسن روحانی شد به منظور برنامه ریزی برای انتخابات سال آینده مجلس به طور مرتب درحال برگزاری است.

روزنامه آرمان با انعکاس سخنان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه در 3 یا 4 ماه توافق می‌کنیم، نوشت: به شما می‌توانم اطمینان دهم که آمریکا معتقد است که هیچ توافقی به توافق بد ترجیح خواهد داشت. ما چنین قصدی نداریم که تا ابد مذاکره کنیم. هنوز شکاف‌های بزرگی باقی است نمی‌دانیم که بتوانیم آنها را حل کنیم یا نه. وزیر خارجه آمریکا درباره مدت مذاکرات هسته‌ای با ایران هم گفت که ما به دنبال هفت ماه نیستیم، فکر می‌کنم که هدف سه یا چار ماه است. اگر مذاکرات شکست بخورد، برایمان مشخص است که چه کار باید بکنیم اما اگر توافق شود، اسراییل امن تر خواهد شد.

این روزنامه با بازتاب موضوع بورس از حال رفت! به نقل از حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس و اوراق بهادار نوشت: براساس آمار در سال 85 ارزش بازار کمتر از 40 هزار میلیارد تومان بود که هم اکنون به 330 هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود و در طول هشت سال، ارزش بازار حدود هشت برابر شده است. سازمان‌هایی که به عنوان شخص حقوقی عضو هیات مدیره می‌شوند در اقتصاد ملی دارای اهمیت خاصی هستند و سعی می‌کنند افراد برتر را معرفی کنند و به همین دلیل هیات مدیره بورس جزو هیات مدیره‌های فرهیخته در بازار سرمایه است. یک بخشی از موفقیت‌هایی که در بازار سرمایه شاهدیم مربوط به بورس تهران به عنوان یک نهاد ملی و مهم در بازار سرمایه است. ارزش معاملات در انتهای سال 85، بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان بوده که سال گذشته به یکصدهزار میلیارد تومان، یعنی حدود 20برابر رسید و امسال تاکنون به 43 هزار میلیارد تومان رسیده است.در سال 85 دفعات معاملات یک میلیون و 880هزار بار بوده و سال گذشته بالغ بر 18 میلیون دفعه و از ابتدای سال 93 تاکنون نیز به 10 میلیون مرتبه رسیده است. آمار نشان می‌دهد که وضعیت کنونی بازار سرمایه با گذشته قابل مقایسه نیست و با رشد همراه بوده است.