به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۵:۱۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۶۲۲۱۶
آرمان در یک نگاه

انتظار داشتيم در شهرها نسیم اعتدال بوزد

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز چهارشنبه به بازتاب عنوان های دلواپسی با پرچم روحانی! و زمان امنیتی بودن به سر آمده است پرداخت.
انتظار داشتيم در شهرها نسیم اعتدال بوزد
این روزنامه تیتر یک را به موضوع دلواپسی با پرچم روحانی! اختصاص داد و نوشت: قرار بود تا اول آذر همه فرمانداران باقی مانده از دولت احمدی نژاد تکلیفشان مشخص شود. هر چند آمار دقیقی از این عزل و نصب‌ها در دست نیست اما انتظار این بود که در همه شهرها نسیم اعتدال بوزد و افرادی در فرمانداری‌های دولت روحانی مشغول به فعالیت شوند که حتی اگر اصلاح طلب نباشند اما حداقل به گفتمان روحانی اعتقاد داشته باشند. ولی آنچه واقعیت شهرهای ایران است، با آنچه انتظار یاران روحانی بود تفاوت دارد.

روزنامه آرمان به انعکاس عنوان زمان امنیتی بودن به سر آمده است، پرداخت: دکتر روحانی سه شنبه شب در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان گلستان با اشاره به خدمات و تلاش‌های دولت در مدت سپری شده از عمر آن به تشریح دستاوردها و خدمات دولت طی این مدت پرداخت. رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت به وعده‌های انتخاباتی خود وفادار است خاطرنشان کرد: من پنج وزیر به مجلس معرفی کردم، اما لازم بود 50 وزیر معرفی می‌کردم. ما از وعده‌هایی که دادیم باز نخواهیم ایستاد. دوران افراط و زمان امنیتی بودن به سر آمده است. ما در دوران وحدت، اتحاد و اعتدال و فضای باز هستیم.

این روزنامه با انتخاب موضوع پایان موفق مذاکرات نزدیک است، نوشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیروز با جدیت و هیبتی مقتدرانه به دفاع از عملکرده و دستاوردها در مذاکرات هسته‌ای پرداخته و در وهله اول اعلام کرد: مذاکرات به پایان موفقیت آمیز خود نزدیک شده است. در طول 10 سال گذشته تا بدین حد به حل و فصل موضوع هسته‌ای نزدیک نبوده‌ایم.

کاخ ورسای زیر پتک، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. هشتم آذر خبری مبنی بر تخریب کاخ ورسای ایران روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. در این راستا سپیده سیروس نیا معاون میراث فرهنگی استان تهران درباره تخریب بزرگترین خانه تهران گفت: شهرداری برای تخریب بناهای قدیمی از میراث فرهنگی استعلام می‌گیرد تا نسبت به ارزش تاریخی بنا اطمینان حاصل کند. او افزود: اما برای تخریب این بنا از سازمان میراث فرهنگی استعلامی گرفته نشده و ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.