به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۱۹:۳۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۶۵۲۶۵
آرمان در یک نگاه

اصلاح طلبان با توپ پر وارد انتخابات شده‌اند

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز یکشنبه به بازتاب عنوان های کلید روحانی درقفل16ساله و مساله ایران و آمریکا حل شده است! پرداخت.
اصلاح طلبان با توپ پر وارد انتخابات شده‌اند
این روزنامه تیتر یک را به موضوع کلید روحانی درقفل16ساله، اختصاص داد و نوشت: موانع بسیار و چشم‌ها منتظر پایان داستانی است که از دولت اصلاحات آغاز و روحانی قول خاتمه اش را داد؛ تا با مردم سخن بگوید از چرایی تاخیرها در اجرای قانون اساسی. زمانی که چند کلمه اختیارات رییس جمهور در قانون اساسی مشاهده می‌شود بسیاری از اذهان به سمت لایحه‌ای می‌رود که از سوی سیدمحمد خاتمی به مجلس وقت داده شد. اما با انتخاب یک حقوقدان به عنوان رییس جمهور کشور در سال 92 که بارها در وعده های انتخاباتی خود و پس از حضور در پاستور بر اجرای قانون اساسی تاکید می‌کرد امید می رفت این موضوع راه و روشی حقوقی تر به خود بگیرد و وی بتواند گره این مشکل را به سرانگشت تدبیر بگشاید. وی در تبلیغات انتخاباتی‌اش، عنوان داشت: قانون اساسی حدود وظایف و اختیارات رییس جمهور را مشخص کرده و در واقع اساس این قانون تناسب را بین مسوولیت و اختیارات معین کرده است.

روزنامه آرمان در گفتگو با محمد عطریانفر به انعکاس عنوان مساله ایران و آمریکا حل شده است!، پرداخت: گفت و گوی تلفنی روحانی و اوباما یا دیدار ظریف و جان کری آغاز رابطه جدید ایران و آمریکا نیست و بلکه فرجام این رابطه است. ایران و آمریکا پس از تمامی خصومت هایی که در طی35 سال گذشته با یکدیگر داشته‌اند هم اکنون تازه به یک نقطه تعادل رسیده‌اند.آمریکا در طی 35سال گذشته به این نتیجه رسیده که ایران لقمه چرب و نرمی نیست که به راحتی از گلو پایین برود. حتی به این نتیجه رسیده که ایران اصلا لقمه نیست و بلکه خیلی بزرگ تر از لقمه است. در مقابل ایران نیز به این نتیجه رسیده که ایالات متحده کشوری نیست که به راحتی بتوان وی را از تاثیرگذاری در منطقه خاورمیانه کنار گذاشت. در نتیجه 2 قدرت بالقوه و بالفعل جهانی به این نتیجه واحد رسیده‌اند که ما ناچارهستیم قدرت یکدیگر را باور داشته باشیم.

این روزنامه با انتخاب موضوع دنبال ائتلاف با اصولگرایان معتدلیم، نوشت: اصلاح طلبان اما این بار با توپ پر وارد بازی انتخابات شده‌اند که باعث شده است تندروهای رقیب به شدت احساس خطر کنند و تمام قوای خود را برای ایجاد مانع بر سر راه حضور اصلاح طلبان به کار گیرند و این واقعیت را می‌توان در نوع واکنش‌ها و اتهام زنی‌ها به جریان اصلاح طلب به وضوح درک کرد؛ اما آنچه مسلم است اینکه اصلاح طلبان برای حضورشان برنامه دارند و همواره اعلام کرده‌اند مقتدرانه در صحنه رقابت بر سر کرسی‌های مجلس دهم به ایفای نقش می‌پردازند. در این راه به جرات می‌توان گفت محمدرضا عارف فعال ترین چهره اصلاح طلب درمورد رایزنی‌ها برای انتخابات مجلس دهم است و اظهارات او در رابطه با حضور اصلاح طلبان و حتی ائتلاف آنها با اصولگرایان معتدلی که تندروها را جدا از بدنه اصولگرایی می‌دانند، می تواند شروع کابوسی باشد برای کسانی که به ادامه وضع گذشته راضی‌اند و تغییر در رویه‌های سابق را برنمی‌تابند.

جلیلی رقیب لاریجانی در قم می‌شود؟ تیتر دیگر روزنامه آرمان است. سعید جلیلی عزم حضور در انتخابات مجلس دهم دارد که البته این خبر نمی‌توانست آنچنان جلب توجه کند چون پیش بینی می شد کاندیدای ناکام انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و گزینه مورد حمایت آیت ا... مصباح یزدی بخواهد با سیاست و سیاست ورزی خداحافظی کند. او مدتهاست که دیگر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیست. نکته قابل تامل آنجاست که سایتهای خبری نوشتند او می‌خواهد از قم کاندیدا شود. پیش از این عنوان شده بود پیشنهادی برای کاندیداتوری از تهران و مشهد به جلیلی شده است اما ظاهرا اطرافیان او درصدد رقابت با لاریجانی هستند. چندی پیش هم کمپین دعوت از سعید جلیلی از سوی هوادارانش راه اندازی شد.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع عزل چند مدیر بانکی از فعالیت‌های پولی، نوشت: حمید تهرانفرمعاون نظارتی بانک مرکزی، سپرده گذاری در موسسات بدون مجوز را بسیار خطرناک دانست و به سپرده گذارانی که برای دریافت سود بیشتر نزد این موسسات پولی سپرده گذاری می‌کنند، هشدار دارد در صورت بروز هر مشکلی بانک مرکزی هیچ تعهدی برای جبران خسارات آنها نخواهد داشت. تهرانفر از عزل چند مدیر بانکی از فعالیت‌های پولی خبر داد و گفت: در توافقنامه اخیر همه بانک‌ها متعهد شده‌اند در صورت تخلف نام بانک متخلف رسانه‌ای شود. وی افزود: از مشتریان بانک‌ها می‌خواهیم درصورت مشاهده پرداخت سود سپرده بیشتر از 22 درصد مراتب را اطلاع دهند.