به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۳:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۶۷۵۲۷
انقلاب مصر همچنان کشته می دهد

شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 6 بهمن

گروه سیاسی: احمدی نژاد هم بیانیه نوشت و انقلاب مصر همچنان کشته می دهد عنوان های مهم روزنامه ابتکار در شماره روز دوشنبه است.
شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 6 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به خبر احمدی نژاد هم بیانیه نوشت، اختصاص داد و می نویسد: دفتر محمود احمدی نژاد با انتشار اطلاعیه ای خطاب به مردم ایران ضمن تبیین اتهامات محمدرضا رحیمی معاون اول وی در دولت دهم این اتهامات را مربوط به دولت متبوع خود ندانست.در این بیانیه آمده است: موضوع رسیدگی به اتهامات آقای محمدرضا رحیمی بار دیگر دستمایه حملات گسترده و بی محابا علیه دولت های مظلوم نهم و دهم و بهره برداری های سوء سیاسی گردید. گرچه ملت بزرگ ایران هوشیارانه تمام حوادث را زیر نظر دارد و به خوبی و درستی قضاوت خواهد کرد لیکن جهت روشن شدن حوادث نکاتی را به استحضار ملت شریف می رساند.در ابتدای این بیانیه تصریح شده است: در نحوه رسیدگی به این موضوع تاملات فراوانی وجود دارد که ورود به آن را در شرایط کنونی به صلاح کشور نمی دانیم.در ادمه این اطلاعیه نیز تاکید شده است: تمام ماجرای آقای رحیمی حتی با فرض صحت اتهامات و قبول رسیدگی قانونی و صحیح مربوط به سال 86 و قبل از آن و دوره ریاست ایشان بر دیوان محاسبات کشور وابسته به مجلس شورای اسلامی و پیش از همکاری و حضور ایشان در دولت نهم بوده و در آن زمان چنین مسائلی مطرح نبوده است.

روزنامه ابتکار در تیتر دیگر خود به خبر انقلاب مصر همچنان کشته می دهد پرداخت و نوشت: چهارمین سالروز انقلاب مصر در حالی دیروز برگزار شد که نیروهای انقلابی و حامیان اخوان المسلمین هر دو اعلام کردند که برای تحقق مطالباتشان به خیابان ها می آیند. از سوی دیگر پلیس و نیروهای امنیتی تدابیر امنیتی ویژه ای برای مقابله با تظاهرکنندگان تدارک دیدند که درگیریها میان معترضان و نیروهای امنیتی منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 20 تن شد.

این روزنامه خبر دست صنایع دستی زیر سنگ را بازتاب داد و نوشت: بررسی وضعیت صنایع دستی ایران چنان غم انگیز است که یاورمعزی کارشناس صنایع دستی به ابتکار می گوید: هنر صنعتی که سابقه 8 هزار ساله در جهان دارد، در کشوری مثل ایران به دلیل غنای فرهنگی و همینطور زنده بودن خرده فرهنگ های فولکلور و بومی رونقی ندارد و تنها می توان آنها را به عنوان آثاری لوکس در برخی گالری ها یا فروشگاه های گرانقیمت سراغ گرفت.وی می افزاید: وقتی تولیدات صنایع دستی در بازار نباشد، یعنی مردم از دسترسی به آن محروم هستند و این وضعیت نشان می دهد که اثری از این بازار در بین مردم نیست. وقتی مردم به صنایع دستی دسترسی نداشته باشند یعنی رونقی در آن وجود ندارد و این بازار به خودی خود بازاری از دست رفته است.تولیدات عصر نوسنگی که از نخستین ابزارها و ادوات بشری محسوب می شوند به لحاظ ارزش های زیبایی شناسی و هنری جایگاه ویژه ای دارند. با این حال در همه جای جهان صنایع دستی بازار و رونق خود را دارد و اغلب مسافران و جهانگردان به عنوان سوغاتی آن را با خود به سرزمین خود می برند.

روزنامه ابتکار خبر جریمه 30میلیونی برای سربازان فراری، مجرد و سی سال به بالا را انعکاس داد و نوشت: یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 94 از تعیین تکلیف این کمیسیون برای سرباز فراری ها و تعیین جریمه 30 میلیون تومانی برای سربازان فراری 30 سال به بالای مجرد خبر داد.

غلامعلی جعفرزاده در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به بررسی موضوع سرباز فراری ها در جلسه عصر روز یکشنبه کمیسیون تلفیق یادآور شد: مشکلی در کشور به نام سرباز فراری وجود دارد؛ این ها افرادی هستند که بالای ده سال از موعد خدمت شان گذشته و خدمت سربازی انجام نداده اند و حداقل سن آن ها هم سی سال است. از طرفی آن ها به درد نظام وظیفه هم نمی خورند و نمی شود آن ها را اجباری به سربازی برد.وی با تاکید بر این که بحث فروش سربازی مطرح نیست تصریح کرد: این افراد باید جرائمی پرداخت کنند که بتوانند از برخی تسهیلات شهروندی مثل انجام کار اقتصادی، داشتن دفترچه بیمه و برخی مسائل این چنینی استفاده کنند اما حتی در صورت پرداخت جریمه از برخی حقوق دیگر مثل کاندیداتوری شورای شهر، نمایندگی مجلس و استخدام دولت محروم خواهند بود.