به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۲۲:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۶۶۹۹۸
پرونده رحیمی در ایستگاه آخر؟!

سماره امروز آرمان دریک نگاه؛ یکم بهمن

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز چهارشنبه به بررسی عنوان های پرونده رحیمی در ایستگاه آخر؟! و من یک اصلاح طلبم پرداخت.
سماره امروز آرمان دریک نگاه؛ یکم بهمن
این روزنامه تیتر یک را به موضوع پرونده رحیمی در ایستگاه آخر؟!، اختصاص داد و نوشت: حکم محمدرضا رحیمی از سوی دیوان عالی کشور صادر شد؛ حکمی که وکیلش می گوید همان که در رسانه ها هست و دیگر هیچ نمی گوید. از دل نرود هر آنکه از دیده برفت. این روایتی از دولت مردان نهم و دهم است که به رغم گذشت بیش از یک سال و نیم از خداحافظی شان با پاستور، هنوز حجم بالایی از اخبار روزنامه ها و نشریات را به خود اختصاص داده اند. البته شاید برخی اخبار که منتشر می شود، باب میل و نظر آنها باشد مثل دانشگاه ایرانیان که روزی خبر آغاز ثبت نامش منتشر و در همان روز از سوی وزارت علوم تکذیب می شود. اما برخی اخبار اصلا برایشان خوشایند نیست! به هر حال دولت های نهم و دهم، دولت های منحصر به فردی در تاریخ کشور بودند و البته هنوز هم هستند. 2 پرونده مطرح دولت مردان گذشته مربوط به محمدرضا رحیمی و سعید مرتضوی است؛ اولی معاون اول احمدی نژاد در دولت دهم و دیگری پس از مسوولیت در دستگاه قضایی و عزل از آن، از سوی احمدی نژاد به عنوان رییس سازمان تامین اجتماعی انتخاب شد. پرونده رحیمی مربوط به بیمه ایران است.

روزنامه آرمان به انعکاس عنوان من یک اصلاح طلبم!، پرداخت: بالاخره روز یکشنبه 28دی ماه طلسم شکسته شد و قفل دفتر معاونت سیاسی ساختمان فاطمی با معرفی دکتر محمدحسین مقیمی به عنوان معاون جدید سیاسی و امنیتی وزارت کشور گشوده شد. وی که در سوابق خود سابقه استانداری دولت خاتمی، معاونت عمرانی وزارت کشور دولت اصلاحات، عضویت در مجموعه دولت آیت ا... هاشمی و انتخاب به عنوان شهردار تهران در سال81 را دارد، در اولین مصاحبه تلویزیونی اش، خود را با صراحت یک اصلاح طلب معرفی و عنوان کرد: من در دوره هشت ساله گذشته هیچ مسوولیت اجرایی نداشتم. معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه در خصوص بی طرفی در انتخابات قطعا برنامه داریم و جزو وظیفه اصلی ماست. در برنامه «متن، حاشیه»، درباره شایعاتی که در برخی رسانه ها از اختلاف نظر بین بدنه وزارت و دولت در انتخاب معاون سیاسی مطرح بود، بیان داشت: کار رسانه گمانه زنی است و صدا و سیما هم همینطور است و گاهی سوالاتی می شود اما واقعیت غیر از آن است و طرح این سوالات هم ایراد ندارد و در جامعه پویا ایرادی ندارد که مطبوعات و صداو سیما هم این گمانه زنی ها را داشته باشند. اما سیاست های دولت اعتدال بوده و هست و دنبال این است تا کشور در راستای سیاست های نظام با روش های اعتدال گرایانه پیش برود.

این روزنامه در گفت و گو با آذر منصوری عضو شورای مشاوران خاتمی و فعالان سیاسی اصلاح طلب مبنی بر درآمد افسانه ای نفت چگونه هزینه شد؟ به نقل از وی نوشت: این سوال به صورت جدی از آقای احمدی نژاد و نزدیکان ایشان مطرح است که درآمد نفت که در تاریخ ایران بی سابقه بوده چگونه هزینه شده است. در زمان آقای احمدی نژاد قیمت نفت به بالاترین نرخ خود یعنی بشکه ای140دلار رسید. در آن مقطع زمانی ما دچار تحریم هم نشده بودیم و از نظر فروش نفت هیچ گونه محدودیتی نداشتیم. احمدی نژاد باید به طور صریح عنوان کند که درآمد افسانه ای نفت چطور هزینه کرده است. رسانه های گروهی باید همچنان بر پاسخ گویی مسوولان دولت گذشته نسبت به این مساله پافشاری و اصرار کنند. همچنین دولت گذشته باید پاسخگوی این مساله باشد که با توجه به این همه درآمد نفتی چرا دولتی به شدت بدهکار را به آقای روحانی تحویل داده است. نباید گذاشت این سوالات به حاشیه برود و باید در متن اصلی فضای رسانه ای کشور جریان داشته باشد. کسانی که امروز آقای روحانی را متهم می کنند که نتوانسته اوضاع اقتصادی را سامان بدهد باید در ابتدا بین درآمدهای دولت روحانی و دولت احمدی نژاد مقایسه انجام بدهند تا وضعیت آقای روحانی بهتر درک و فهم شود.

مدرک، کاغذ پاره شده است!، تیتر دیگر روزنامه آرمان محسوب می شود. روز گذشته هم زمان که مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران به خانواده ها درباره دیپلم های جعلی هشدار داد، یک مقام پلیس از دستگیری مسوولان یک شرکت قلابی که اقدام به جعل مدارک تحصیلی می کردند خبر داد و گفت: سیکل 2 میلیون و 500 هزار تومان و دیپلم 5 میلیون تومان فروخته می شود! وضعیت آموزش در ایران چه در سطح مدارس و چه در سطح آموزش عالی با وجود مشکلاتی که هست طوری است که حتی اگر کسی مدارک تحصیلی را به صورت کاملا قانونی هم به دست بیاورد نمی توان عنوان کرد در آنچه خوانده، مهارت های لازم را به دست آورده است.

این روزنامه با انتشار موضوع رضازاده شورای شهر، مهره شطرنج شهرداری!، نوشت: محمود گودرزی وزیر ورزش در پاسخ به پرسشی درباره احتمال استعفای حسین رضازاده از ریاست فدراسیون وزنه برداری گفت: صددرصد باید این موضوع اتفاق بیفتد. با این حال این اولین هشدار گودرزی نبود و رضازاده نشان داده بیدی نیست که با این بادها بلرزد. دوم شهریورماه امسال بود که گودرزی برای اولین بار درمورد دوشغله بودن مدیران ورزشی همچون حسین رضازاده، رییس فدراسیون وزنه برداری هشدار داد و گفت: حسین رضازاده قبل از حضور در شورای اسلامی شهر تهران به عضویت فدراسیون وزنه برداری درآمده بود و به همین خاطر تاکنون توانسته همزمان در شورای شهر و فدراسیون وزنه برداری به فعالیت خود ادامه دهد. وزیر ورزش با اشاره به تذکرهای داده شده به رییس فدراسیون وزنه برداری، خاطرنشان کرد: من تاکنون 2 بار به رضازاده تذکر داده ام که هرچه سریع تر یکی از سمت های خود را رها کند، اما تاکنون جوابی از سوی ایشان دریافت نکرده ام. دوره ریاست رضازاده اسفندماه تمام می شود اما اصولگرایان شورای شهر قصد دارند به هر قیمت ممکن او را در شورا نگه دارند.