به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۰:۳۳
 
۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۶۸۹۹۴
جوانان در اصل انقلاب تردید نکرده‌اند...

«تردید جوانان» یا «تردید جناب علم الهدا»؟

...آقای علم الهدی اگر به دنبال جواب مناسب و صحیحی هستید بهتر است سوال را به درستی مطرح کنید. انحراف در سوال و یا سوال ناقص، جواب درخوری نمی یابد....
«تردید جوانان» یا «تردید جناب علم الهدا»؟
علیرضا کفایی

گروه سياسي: اخیراً و در سالگرد 36 سالگی انقلاب آقای علم الهدی فرموده اند " جوانان نسل سوم در باره حقانیت انقلاب دچار تردید شده اند و این فکر به ذهنشان خطور کرده که شاید پهلوی حکومت بر حقی بوده است. برای جوانان این پرسش پیش آمده که چرا بنی صدر خائن بود، موسوی فتنه گر از آب در آمد، دولت خاتمی مروج بی بند وباری شد و احمدی نژاد هم آن گونه از آب در آمد. "

حقیقت واقع این است که اشاره به تردید جوانان صحیح است و نه تنها جوانان نسل سوم بلکه همگان و از جمله نسل اول و انقلابیون، بارها در ذهن خود این تردید را بررسی و تحلیل مي‌کنند اما نه بر اساس تحلیل و نظر آقای علم الهدی، بلکه سوال اصلی و واقعیتی که آنرا ار ذهن مي‌گذرانند به گونه ایی دیگر است. مانند آقای علم الهدی نمی پرسند که چرا " موسوی فتنه گر از آب در آمد" بلکه مي‌پرسند چرا فردی که 8 سال در سخت ترین شرایط و در بحبوحه جنگ کشور را به بهترین وجه مدیریت کرد و نخست وزیر و مورد اعتماد امام بود، اکنون در پشت حصارها بسر مي‌برد، چرا زجر کشیدگان انقلاب و مبارزین قبل از انقلاب که آن زمان در اوین زندان بودند، پس از 36 سال باز هم در اوین زندانند.

ملتی که در سال 76 با پایبندی به ارزشهای ملي، اسلامی و انقلابی، بیست میلیون رای به آقای خاتمی مي‌دهد و در دور بعدی ریاست جمهوری باز هم به آقای خاتمی اعتماد مي‌کند و 22 میلیون رای مي‌دهد، مسلماً از خود مي‌پرسد چه شد که همه ارزشها به یکباره دگرگون شد و خاتمی مهر ممنوعیت خورد، ممنوع القلم شد، ممنوع البیان شد، ممنوع التصویرش کردند؟ آقای علم الهدی اگر به دنبال جواب مناسب و صحیحی هستید بهتر است سوال را به درستی مطرح کنید. انحراف در سوال و یا سوال ناقص، جواب درخوری نمی یابد.

جناب آیت الله وقتی ملت و خصوصا نسل جوان، دوگانگی و چند گانگی را در رفتار و نظر سردمداران و تریبون داران و داعیه داران مي‌بیند تردید نکنید که دچار تردید می‌شود. نگاهی به گذشته تاکنون اگر مختصر بررسی داشته باشید آیا نمی بایست به مردم حق داد که تردید کنند؟ دوران وحشتناک ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد، انحرافی بزرگ در مسیر آرمانهای انقلاب بود، موجبات شک و تردید را فراهم آورد و متاسفانه حمایتهای گاه و بیگاه و گسترده از ایشان و دولت امام زمان نامیدنش و پاک دست بودنش گوش فلک را کر کرده بود از یادها نخواهد رفت، همان دولت پاکدستی! که کوس رسوایی اش به صدا در آمد و ارشدترین مقام مسئول یعنی معاون اولش مجرم شناخته شد و باید راهی زندان شود.

دولتی که مرتکب اختلاسهای کلان شد، دروغ‌های بسیار تحویل ملت داد، هنجارشکنی کرد، به خرافه پرستی و مسدود کردن عقلانیت روی آورد و با همراهان پایداری‌چی خود راه خشونت و بی تدبیری و تندروی و دوری از عقل و منطق را پیشه کرد و متاسفانه مورد حمایت قرار گرفت و به دلیل همان حمایتهای بی دریغ، در عدول از اخلاق و ایجاد تنش در داخل و خارج تا در آستانه جنگ قرار دادن کشور پیش رفت.

آقای علم الهدی؛ جوانان از خود مي‌پرسند چرا افرادی چون احمدی نژاد و پایداری چی ها با آن همه خسارتهای زیان بار به انقلاب و مردم و کشور همچنان آزادانه و در حاشیه امنیت به اعمال و رفتار خود ادامه مي‌دهند و بزرگان اوليه اين انقلاب در حبس و حصر بسر مي‌برند؟ آیا مردم حق ندارند تردید کنند؟

سید محمد خاتمی اسوه اخلاق و مدارا و مدیر و مدبر گفتگو و مدنیت و مورد احترام جهانیان و مردم ایران و رئیس جمهور 8 سال طلایی جمهوری اسلامی، اکنون مورد بغض قرار گرفته است و از هر نظر ممنوع شده است، آیا نباید جوانان تردید کنند؟ مجلسی که راه یافتگانش در 36 ساگی انقلاب به هنجارشکنی و تندروی و بی منطقی و ضدیت با آزادی نام گرفته است، چگونه مي‌تواند جوانان را متقاعد سازد که برای آزادی و استقلال و جمهوری اسلامی انقلاب شده است؟

اهانت به بسياري از سابقون انقلاب از بیت امام گرفته، تا روساي جمهور و روساي مجلس گذشته و حال گرفته تا  استوانه هاي انقلاب همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، و ... تردید بوجود مي‌آورد.
آقای علم الهدی، در 8 سال محنت گذشته، مگر آقایان مصباح يزدي، جنتی و شاگردانشان با تمام وجود از احمدی‌نژاد دفاع نکردند و دیدید که آن "مرد رفته" چه كارهایی کرده بود و آنان که اکنون در حصر و حبسند مگر چه گفته بودند الا اینکه این ره که مي‌روید به ناکجا آباد است ولی نه تنها آن زمان گوش شنوایی نبود بلکه امروز هم از تریبون رسمی و از تلویزیون میلی و در نشریات اصولگرایان با کمال وقاحت احکام دین مبین را به سخره گرفته و حکم اعدام صادر مي‌کنند و کیهان‌نشینان برای قتل روزنامه نگاران هم فتوا مي‌دهند.

ماجراي مبهمي چون اسید‌پاشی‌ها، بورسیه ها، اختلاس‌های خرد و کلان، عدم تمکین راه یافتگان مجلس به رای مردم، برخوردهای حذفي با منتقدان، روزنامه ها و دانشجویان، فسادهاي مالي انبوه و مواردی از این قبیل آیا جای تردید ندارد؟ وقتی خطیب نماز جمعه تهران با آن ادبیات نامانوس با تمدن اسلامی و فرهنگ ایرانی، مرگ رهبر کشوری را تبریک مي‌گوید و در زمانی که مردم انتظار دارند راحتی و آسایش را ببینند آنانرا به یک وعده غذا در روز سفارش مي‌کند، باید تردید کرد.

اما و اما آقای علم الهدا؛ گرچه مشکل بسیار است و شاید برخی از جوانان تردید کرده اند اما نه آن تردیدی که در جان شما خانه کرده است و حق این است که همه، ماجراها را بخوبی مي‌دانند و در اصل انقلاب تردید نکرده‌اند و رژیم پهلوی را هم نظامی برحق نمی دانند بلکه به فراست دریافته اند که انحرافی پدید آمده و به حول و قوه الهی و صبر و استقامت ملت و هوشیاری انقلابیون اصلی و مبارزین واقعی، مشکلات برطرف خواهد شد و ابتدا لازم است بعضی از تندروها را بر سر جای خود نشاند و انقلاب را به دست سکانداران واقعی و دلسوزش سپرد تا از بزنگاهها و پیچ و خمها بدرستی عبور کنیم. شما هم یاری بفرمایید تا ماجور باشید.
جای آنست که خون موج زند در دل لعل / زین تغابن که خزف مي‌شکند بازارش

سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۵:۰۵
دست مریزاد حرف دل بود که گفتیش......... (290190)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۶:۳۳
بهار جان این مطلب را حذف نکن لطفا".در مورد اعتماد مردم به موسوی بزرگوار همین بس که:مدرسه ای راهنمایی بیخ گوش آقای علم الهدی در مشهد برای انتخاب شهردار مدرسه تشکیل یک جلسه دادند از مجموع 200 رأی مأخوذه در صندوق 188 نفر رأی خود را بنام میر حسین موسوی به صندوق انداختند.این عمل چه معنایی دارد .همان جوانان را علم الهدی بزغاله نامید.فراریان انقلاب آنها نیستند.. (290243)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۷:۳۰
بسیار پسندیدم افرین (290277)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۳:۳۶
همونایی که در سال 88 به آقای موسوی خبر دادند که با حد نصاب بسیار بالا رئیس جمهور شده به شما از این خبرا میدن!! (290484)
ما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۷:۵۴
به نظر شما امسال راهپیمایی عکس روحانی ببریم میگرن ازمون ؟ عکس مطهری چی؟ (290294)
مسلمان
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۲:۲۴
جناب علم الهدی دکتر شما اقتصاد مملکت را با وجود درآمد بی سابقه نفتی نابودکرد، تمام دنیا را علیه ایران بسیج کرد. سخنانی را تکرار کرد که صهیونیستها بیشترین استفاده را از آن بردند. تحریمهای بین المللی را به ارمغان آورد. در دولتش بزرگترین مفاسد اقتصادی رخ داد. 50درصد از قشر 80درصدی متوسط جامعه را تبدیل به قشر فقیر نمود. بزرگترین ضربات را با رفتار و سخنانش(هاله نور، سروش آسمانی،چاوز کمونیست منتظر امام زمان و...) به اعتقادات مذهبی مردم و حوزه های علمیه وارد کرد. حالا با این آدم باید چه کار کرد؟؟؟!!! (290434)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۵:۰۷
مگر خود شما نبودید که در 9 دی مردم طرفدار میرحسین را بزغاله خواندید؟! مگر در همان مناظره های کذایی دلسوزان واقعی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران وقایع دردناک این روزها را پیش بینی نمی کردند؟! و امثال شما با حمایت از آن مرد که باید می ماند، تمام قد حمایت نکردید؟! ببخشید، مگر تردید چگونه بوجود می آید؟ دم خروس را باور کنند یا قسم حضرت عباس را؟!!!! اما بدانید جوانان این مرز و بوم یاد گرفته اند که از جاده تردید، می توان به یقین واقعی رسید... (290194)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۷:۰۳
من یه چیزی فهمیدم اگر اقای علم الهدی و دوستانشان مثل اقا مصباح و غیره تو روز روشن بگویند روز است من میگم شب است .این یعنی تفکرات این عده نسبت به دین و اسلام را نمی پذیرم .چون ما مردم میگیم ((ما ))امثال این اقا میگند ((من ))
من بودن اینا سرانجامش دین زدایی است .
یک مثال ساده اکثر جوانان و مردم این کشور موسیقی را دوست دارند اماچون این اقایان میگویند نظر من اینه که موسیقی حرام است همه باید بگند حرام است . این نقطه مقابل مردم با این اقایان در همه زمینه هاست . (290264)
فرهاد
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۵:۰۸
نخبه کشی های ما بیداد می کند در این دیار..... (290197)
طاهری
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۵:۰۹
احسنت. (290198)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۵:۱۲
علم اهدی بعضا حرف هایی میزنه که بعد از چند روز ازش بپرسید یادش نمیاد چی گفته. (290200)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۵:۱۴
عالی بود.لازمه دوباره شعارهای انقلاب رو مرور کنیم و همشونو عمل کنیم,نه فقط اونایی که به نفعمونه (290201)
پسر شیک پوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۵:۱۵
اقای علم الهدی ...این گفبار و رفتار نسنجیده امثال جنابعالی این تشکیک را در بین سرمایه های اصلی انقلاب(جوانان)ایجادکردید. ولاغیر...ملت فهیم است ومتنفر از دلواپسان حامی اختلاسگر. (290202)
راد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۵:۲۱
آفرین برشما با این مقاله بجا و درست شما
مقاله شما حرف دل مردم است احسن (290204)
صبور وبا انصاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۵:۲۲
قسم به قلم وآنچه می نویسد مقا له بسیار آموزنده شفاف در بر گیرنده حرمت اشخاص وبر رگان انقلاب دفاع از انسانیت دفاع از آبروی وحیثیت شهروندان احترام قوانین بین الملل به فکر معشیت مردم مردمی که به علت وضعیت نا بهنجار و اقتصاد ویران شده توسط اصول گرایان ونماینده تام الاخیار وبی بدیلشان احمدی نژاد توان وخرید قوت لا یموت خود را ندارندواز افسردگی رنج می برند چه کسی باید تاون این همه خسارت به مملکت باید بدهد آیا دولت در دست تام وکامل اصول گرایان نبود آیا نعوذ با الله به امام زمان وصل نشده بود. (290205)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۵:۲۴
سلام ،
من نمیدانم اقای علم الهدی در سال 56 و 57 کجا بودند؟ اما ما که در وسط شهر تهران و کوران حوادث بودیم،نیک میدانستیم که شاه باید برود و امام باید بیاید و دلیل انرا هم میدانستیم و تردیدی هم نداشتیم و هنوز هم،به همان دلایل پایبندیم و هیچ تردیدی بر صحت راهمان وجود ندارد. فرق ما که انقلاب کردیم،با شما که انقلاب را تحویل گرفتید،این است،که ما همچنان به همان شعارها پایبندیم،ولی در شما تردید ایجاد شده و دارید به گردن ما میاندازید! ما و شما با هم قرار و مدار داشتیم،اما شما دبه کردید! و حالا میگوئید (290206)
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۵:۴۴
جانا سخن از زبان مردم گفتي ..... دست گلت درد نكنه ..... (290214)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۵:۴۸
راست میگه . برای منم این پرسش پیش آمده که چرا بنی صدر خائن بود، موسوی فتنه گر از آب در آمد، دولت خاتمی مروج بی بند وباری شد و احمدی نژاد هم آن گونه از آب در آمد. (290215)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۶:۱۶
برای تو که نباید همه ی این سوالا با هم پیش بیاد ! فکر کنم تنها سوال تو این باشه که چرا احمدی نژاد آن گونه از آب درآمد !!! (290233)
پاسخ دهنده علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۶:۵۱
علی آقا بیدار شو.... پاسخت تو مقاله بالا هست . بخون بعد نظر بده... (290256)
مردمی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۸:۳۴
زمان عنصر مهمی است . در این موارد هر کس امروز هست و قدرت دارد . همه چیز را خوب و خوش را بهترین جلوه گر میکند . و برای اثبات از گذشتگان بد میگوید . هرچند بدی بعضی را باید گفت ولی گذشته باید نردبان آینده باشد . نه چماق تثبیت و تحمیل کنونی خودمان . . . .
زمان خوب عادلی است . . . . دیر نخواهد بود تغییر موضع بیشتر امثال ایشان.... و البته باید ترسید از طلبکار شدن ایشان که فردا از ما اصلاح طلب تر نشود...!! (290311)
خس و خاشاک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۰:۲۳
واقعا برای تو سوال هم پیش میاد؟ (290350)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۵:۴۹
براستی که جالب گفتید (290218)
▌▌▌▌☻
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۶:۰۸
هر چیزی که نداریم اما امنیت داریم اقایان تند رو امثال اقای علم الهدی تورا به خدا با این بدعت ها لا اقل این رو از مردم نگیرید (290231)
یاعلی(ع)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۶:۳۲
اینا عاشق پول و قدرت هستن شارژش کنی هرچی بخوای میگه اون پولایی که دلواپسان از غارت کشور بدست اوردن خرج .....میشه باتشکر از دولت محترم و قوه قضاییه خواهش میکنم اعتماد مردم خدشه دار نکنید (290242)
هموطن آذری
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۶:۳۶
وقتی برای هر کار دنیوی و سیاست از مقدساتمان مایه بگذاریم انتظاری غیر از این نباید داشته باشیم خود آقای علم الهدی آیا جرات دارد در خطبه ای نماز جمعه بدون غرض ورزی و از روی صداقت با مردم دیارشان سخن بگوید؟آیا در طول این سالها از درد ها والام مشهدی های عزیز مطلبی بیان داشته اند ؟ آیا براستی توانسته اند حق لباس مقدسی را که بتن دارند ادا کنند؟متاسفانه هر جا سخن از ایشان به میان میاید سخنانی که بدور از ادب بیان نموده اند یاداوری میشود با این اوصاف ایشان فکر نمیکنند که میبایست اول خود را اصلاح کنند (290246)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۶:۳۹
من با خوندن مقاله شما بغض کردم و گریستم، چون حق رو گفتید ولی در این زمانه سرد حرف حق جایگاهی ندارد و ما هم کاری از دستمان بر نمیآید جز خون دل خوردن. (290249)
الی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۷:۰۱
در زمان سابق هیچ کس بزغاله نبود ،هیچکس مال مردم را اینگونه به تاراج نمیبرد، این همه بیکار ،واین همه ناامیدی و یاس حاکم نبود،پارا زیت نبود و از گرانی خبری نبود و زندانها پر ... و گرانی حکم نمیراند. مدرسها طبق قانون رایگان بودو...و... (290262)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۷:۰۸
اقای علم الهدی چطور به شما بگیم ما مردم دیگر گوشمون به حرفهای شما بدهکار نیست. (290266)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۷:۲۵
جوانان نسل سوم از خود مي پرسند كه اين حاج آقا (قربون جدشون) ، احمد خاتمي و صديقي ووووديگه از كجا وارد صحنه مديريت انقلاب شده اند كه اين همه تخت گاز مي روند!!!!!!!! ؟؟؟ (290274)
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۷:۲۷
ای بابا این چی نقدایی که میشه توسایتای اصلاح طلبان خاتمی به به میشدتوسایتای اصولگرایان احمدی نژادم ادم خوبه/ جمع کنید خودتان را یک مشت یاغی که مردم را بیچاره کردید هم خاتمی وهم احمدی نژاد (290276)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۷:۳۲
ابوالحسن بني صدريك هزارم خيانتهايي كه منحرفين مورد حمايت جنابعالي در قوه مجريه بين سالهاي ٨٤تا٩٢ انجام دادند راهم در حق ايران و اسلام انجام نداد حاج آقا چرا آدرس غلط ميدين!؟ (290278)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۷:۳۲
آیا ایت ا... اصولگرا از دولت شبه اصولگرای قبل دفاع میکند؟ (290279)
ایرانیم
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۷:۳۶
این دوگانگی بر خلاف شما از دوران آقای هاشمی رواج پیدا کرده نظام سرمایه داری که آقای هاشمی برای خود واطرافیانش درست کرده بود و آزادی بیانی که وجود نداشت و به هر انتقادی انگ چسباندن باعث انحراف شده دوران خاتمی هم با اون گفتگوی تمدنهاش فرهنگ دینی و ملی مردم رو زیر سوال برده مستنداتشم در سفرهای خارجی که داشتن تصاویر و فیلم هایی که گرفته شده قابل بیانه انقلابی که با دیانت مردم در ارتباط است توسط این آقا به انحراف کشیده شده.4سال اول احمدی نژاد خوب بود اما تفکرات غلط اطرافیان این آقا
باعث انحرافش شد (290282)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۸:۵۰
عالي بود.دستان درد نكند از دل مردم گفتيد (290317)
مردمی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۸:۵۹
متاسفانه مردم در خیلی چیزهای دیگر هم دچار تردید شده اند بخصوص جوانان ... که بیشتر حق دارند . (290322)
من ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۹:۰۶
احسن منتظر این پاسخ بودیم (290325)
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۹:۳۴
این آقایان متاسفانه قداست لباس روحانیت را نگه نمی دارند وهر چه برزبانشان جاری میشود بیان میکنند بدون توجه به عواقب آن و گویا توجه ندارند که 36 سال انقلاب در دستان آنها بوده واگر کسی باید پاسخگوی مشکلات باشد خود حضرات هستند و این جوانان تربیت شده همین مملکت هستند که حالا بخاطر اینکه نمی خواهند چشم بسته مطیع باشند باید بی احترامی و توهین و . . . ببینند . (290329)
من
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۹:۴۶
شیر مادرت حلالت باد.افرین به این شجاعت زیبا نیکو سخنی گفتی .امیدوارم خفتگان بیدار بشند. (290332)
یاس@
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۰:۱۹
جناب آقای علم الهدی خودشان سرا پا تردیدند بی شک اگر ایشان قدری در خود واعمال خود نظر کنند خواهند فهمید که جوانان اگر تردیدی دارند بخاطر گفتارهایی عجیب ایشان است. ملت ما بیدارند ومظلوم ای کاش ایشان وامثال ایشان چشمهایشان را بشویند و حقایق را ببینند، ملت ما خسته اند ا ز اظهار نظرها بی مغزشان. (290349)
مهرپویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۰:۳۶
آقای علم الهدی؛ جوانان از خود مي‌پرسند چرا افرادی چون احمدی نژاد و پایداری چی ها با آن همه خسارتهای زیان بار به انقلاب و مردم و کشور همچنان آزادانه و در حاشیه امنیت به اعمال و رفتار خود ادامه مي‌دهند و بزرگان اوليه اين انقلاب در حبس و حصر بسر مي‌برند؟ آیا مردم حق ندارند تردید کنند؟ (290352)
مهرپویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۰:۳۸
آقای علم الهدی...!!!
سید محمد خاتمی اسوه اخلاق و مدارا و مدیر و مدبر گفتگو و مدنیت و مورد احترام جهانیان و مردم ایران و رئیس جمهور 8 سال طلایی جمهوری اسلامی، اکنون مورد بغض قرار گرفته است و از هر نظر ممنوع شده است، آیا نباید جوانان تردید کنند؟ (290353)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۰:۴۱
بسیارعالی بود،مقالتان دقیقا حرف دل مردم است،دست مریزاد . امیداست صاحبان قلم دست ازخودسانسوری بردارند حقایق رابرای تنویرافکارعمومی بنویسند تنهاآگاهی ست که مردم را به جایگاه واقعی ش میرساند ....... (290358)
نسل سوخته سومی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۱:۳۷
من فقط بازرگان رو قبول دارم ودیگر هیچ (290392)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۱:۵۴
آفرین دو جوابیه ناب هم برای جنتی و محمد یزدی مرقوم بفرمایید ممنون می شویم. (290401)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۲:۳۹
میدونم نظرم رو نمی ذارید ولی یاد جمله اباعبدالله افتادم...
اگر دین ندارید لااقل ازاده باشید.
همه چیز رو از فیلتر سیاستتون نگاه می کنید. متاسفم براتون.
حالا پونصد تا هم منفی بزنید اگه نظر منو خدایی نکرده به نمایش گذاشتن (290444)
ناشناس
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۲:۴۷
مخالفان آقای علم الهدی بخاطر این مخالف هستند که ایشان در سال۸۸ از موسوی و کروبی که کشور رو به آشوب کشیده بودند شدیدا انتقاد کرد و دفاع همه جانبه ای از رهبری کردند. (290452)
سید علی
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۳:۵۷
نخل را کنده بید می کارند
بید مجنون کجا ثمر بدهد؟
ای که بر روی ماه چنگ زدی
باش تا صبح دولتت بدمد! (290500)