به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۰ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۷۷۳۳۱
شیرزاد: واکنش دیروز به فیلم «آدم برفی» امروز لطیفه است

واكنش به تهدید‌های گروه انصار حزب‌الله

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رفتار گروه‌های تندور برای ثبت موقعیت سیاسی‌شان بود که امروز بیشتر مردم با لطیفه از آنها یاد می‌کنند.
واكنش به تهدید‌های گروه انصار حزب‌الله
احمد شیرزاد در گفت‌و‌گو با ایلنا؛ درباره صحبت و تهدید‌های گروههای منتسب به انصار حزب‌الله در روزهای اخیر گفت: در گذشته موارد بسیاری از این گروه به‌خصوص در دوران اصلاحات سراغ داریم که با بهانه‌های گوناگون سعی کرده‌اند خود را در فضا و عرصه عمومی کشور مطرح کنند.

وی گفت: اگر امروز این گروه خط و نشان‌هایی در مورد مطرح شدن حضور بانوان در ورزشگاه‌ها می‌کشند، همه به یاد دارند که در اوایل دوران اصلاحات با پخش فیلم سینمایی «آدم برفی»، که فیلمی بدون تم سیاسی بود٬ چه مسائل و جنجال‌های را به وجود آورند، که با پخش چندباره این فیلم از صدا و سیما در سال‌های بعد مشخص شد که به چه اندازه این حساسیت‌ها بی‌مورد و بهانه‌ای بیش نبوده است.

این فعال سیاسی یاد آور شد: زمانی همین جریان‌های به اصطلاح حزب‌الله با توجه به محدودیت‌ها و تابو‌هایی که در برخی از مسائل مانند ویدئو در کشور وجود داشت، برخورد‌هایی را برای ثبت موقعیت سیاسی خود انجام دانند که امروز بیشتر مردم با لطیفه از آنها یاد می‌کنند. این نماینده مجلس ششم شورای اسلامی تصریح کرد: اگر از ابتدای انقلاب با برخی از موضوعات که امروز دارای حساسیت‌های فرهنگی است به صورت شفاف برخورد می‌شد٬ شاید مانند رانندگی بانوان و خیلی از مباحث دیگر، طرح امروز آنها اصلا معنی نداشت که بخواهد دستمایه بهانه‌های برخی از جناح‌ها و گروه‌ها شود.

شیرزاد خاطرنشان کرد: اینگونه موضوعات که به صورت سلبی در حوزه فرهنگ به آنها نگاه می‌شود٬ هرچند ممکن است در برخورد‌ها صرفا نگاه سیاسی در آن مطرح نباشد و مسائل، حساسیت و نگاه فرهنگی نیز دخیل باشد، اما واقعیت تلخ این موضوع که به تجربه سال‌های گذشته همه مشاهده کرده‌اند این گروه و جریان‌ها که در قبابل بسیاری از موضوعات مهم اجتماعی، سیاسی و اقتصادی سکوت کرده‌اند٬ با طرح اینگونه مباحث به دنبال نوعی از قدرت نمایی هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: این جریان‌های سعی می‌کنند با دامن زدن به این گونه موضوعات و حساسیت‌ها فضا را برای طرح دوباره خود در عرصه سیاسی بیابند، اما با توجه به تحولات چند سال اخیر و بلوغ فکری و اجتماعی جامعه٬ بعید می‌دانم شهروندان و تاثیرگذارن عرصه سیاسی بخواهند از اینگونه اقدام‌ها و تهدیدها حمایت کنند.

نماینده اسبق مجلس گفت: این گروه که به انصار حزب‌الله معروف است٬ امروز خود می‌داند که چه جایگاهی را در عرصه عمومی کشور دارد و با آگاهی از این موضوع٬ حرکت و صحبت‌های آنها تنها نوعی تهدید است و در ‌‌نهایت سعی می‌کنند این مسئله را به نیروهای انتظامی و حکومتی بکشانند که حتما در فضای متحول امروز در این بعد نیز موفق نخواهند بود.

وی اضافه کرد: زمانی صحبت از این تهدیدها و حرکت‌ها در جامعه دارای نوعی عقبه فرهنگی بود٬ این جریان‌ها با تکیه بر این عقبه فرهنگی٬ قدرتی را در راستای اهداف سیاسی طراحی می‌کردند اما امروز این جریان با دامن زدن به اینگونه حساسیت‌ها می‌خواهد این عقبه فرهنگی را به کار گیرد٬ اما معتقدم هیچ شخص عاقلی حاضر نمی شود از خود برای این نوع حرکت‌ها هزینه کند. شیرزاد گفت: امروز دولت بسیار هوشیار است و باید سعی کند از تضاد‌هایی که ممکن است باعث موج‌سواری و سوء‌استفاد اینگونه گروه‌ها شود٬ دوری کند. زیرا حیات گروه‌های تندور در فضای تضاد و تنش‌آلود است تا بتوانند خود را مطرح کنند.