به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۸۰۵۳۵

«قرص برنج» عامل مرگ ۴ زائر سعودی

گروه جامعه: نماینده مشهد و کلات در مجلس با بیان اینکه مسئولان هتل در مشهد به جهت صرفه‌جویی‌های مالی از قرص برنج استفاده کردند، گفت: باید دستگاه‌های امنیتی و انتظامی هرچه سریع‌تر عمدی بودن یا نبودن این حادثه را مورد بررسی قضایی قرار دهند.
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با یادآوری حادثه اخیر فوت تعدادی از زائران عربستانی در شهر مشهد به دلیل مسمومیت شدید، افزود: متاسفانه ۴ نفر از این زائران که اغلب کودک و نوجوان بودند جان خود را از دست داده‌اند و در بررسی‌های انجام شده مشخص شده در پی استفاده از قرص‌ برنج برای سم‌پاشی هتل و تبخیر و انتشار گاز این قرص در فضای هتل چنین مسمومیتی به وجود آمده است. وي درباره برخی احتمالات مبنی بر عمدی بودن مسمومیت زائران عربستانی،‌ ادامه داد: باید دستگاه‌های امنیتی و انتظامی هرچه سریع‌تر عمدی بودن یا نبودن این حادثه را مورد بررسی قضایی قرار دهند البته ظاهر ماجرا بی‌احتیاطی مسئولان هتل در مشهد است.

این نماینده مجلس نهم، تصریح کرد: به نظر می‌رسد مسئولان هتل به جهت صرفه‌جویی‌های مالی از قرص برنج استفاده کردند این درحالی است که اگر هم مسئولان می‌خواستند از این قرص جهت سم‌زدایی استفاده کنند باید هتل را از حضور زائران خالی می‌کردند که این اقدام صورت نگرفت. نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: باید مقامات مسئول بعد از بررسی دقیق پرونده و مشخص شدن عمدی بودن ونبودن آن به اظهارنظر بپردازند. چند روز پیش تعدادی از زائران عربستان سعودی در یکی از هتل های مشهد به دلایلی نامعلوم مسموم شده و تعدادی نیز فوت شدند.
مرجع : خانه ملت