به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۴:۳۵
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۸۵۶۴۲
همزمان با کشف محموله سلاح

بحرين سفير خود را از تهران فراخواند

گروه بين‌الملل: دولت بحرين اعلام کرده است که در واکنش به اظهارات «خصمانه» مقام های ايران، سفير خود را در تهران برای «مشورت» فراخوانده است.
بحرين سفير خود را از تهران فراخواند
به گزارش رويترز، وزارت خارجه بحرين در بيانيه ای گفته است که اين تصميم، پس از اظهارات مداخله جويانه و خصومت آميز مکرر مقام های ايران در امور داخلی بحرين اتخاذ شده است. در اين بيانيه اضافه شده که بحرين اميدوار است روابط دو کشور به حال عادی بازگردد. بحرين پيشتر ودر ۲۸ تيرماه کاردار ايران را در منامه در اعتراض به اظهارات رهبر انقلاب احضار کرد. پیش از این وزیر کشور بحرین با تکرار ادعاهای بی اساس کشورش درباره ایران، از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواست که برای تحقق اهداف امنیتی ملت‌های منطقه، همکاری‌های مستمر خود را تقویت کنند.

وی با اشاره به آنچه آن را دخالت‌های ایران در امور داخلی بحرین خواند، گفت: این دخالت‌ها کاملا رد شده است. وزیر کشور بحرین مدعی شد که ایران در قاچاق مواد منفجره و سلاح و مهمات به بحرین دست دارد و گروه‌های تروریستی را برای حمله به مردم بی‌گناه بحرین آموزش می‌دهد. مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات وزیر کشور بحرین درباره ایران گفت: جمهوری اسلامی همواره با رفتار مسئولانه در مسیر ثبات و امنیت منطقه گام برداشته است.

هم‌زمان وزارت کشور بحرین از خنثی کردن اقدامی برای قاچاق مواد منفجره با قدرت انفجاری بالا، تعدادی مسلسل و مهمات آن به داخل این کشور خبر داده است. به گزارش رویترز دو نفر در این عملیات دستگیر شده‌اند که به گفته وزارت کشور بحرین یکی از آنها در ایران آموزش نظامی دیده‌ است. گزارش شده است که گارد ساحلی بحرین این محموله را - شامل ۴۴ کیلوگرم ماده انفجاری C۴، هشت کلاشنیکف و ۳۲ خشاب - در آب‌های این کشور ضبط و توقیف کرده است.