به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۰۹:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۹۴۳۴۸

کاهش درد زانو با تزریق گاز اوزن

گروه علمی: مطالعات محققان نشان می دهد که اوزن تراپی سبب کاهش درد مبتلایان به آرتروز زانو و بهبود کیفیت زندگی می شود.
کاهش درد زانو با تزریق گاز اوزن
جدیدترین تحقیقات ارایه شده در نشست سالانه روماتولوژی در سانفرانسیسکو نشان می دهد که اوزن تراپی یا تزریق گاز اوزن به زانو، درد بیماران را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد و سبب بهبود کیفیت زندگی می شود.
 آرتریت ( التهاب مفاصل ) به التهاب دردناک در ناحیه مفاصل گفته می شود و یکی از بزرگترین معضلاتی است که افراد به مرور زمان و با گذشت سن با آن مواجه می شوند.  طبق آخرین آمار، حدود سه چهارم افراد میانسال و سالخورده به آرتروز مبتلا هستند. شایع ترین دردهای ناشی از آرتروز در نواحی زانو، لگن، ستون فقرات و دست دیده می شود.
 
آرتروز شایع ترین نوع آرتریت است. این التهاب دردناک باعث تورم و اختلال حرکت مفاصل می شود و معمولا در ناحیه دست، زانو، لگن و ستون مهره ها بیشتر است. سه عامل اضافه وزن، سن و آسیب دیدگی مفاصل، مهمترین دلیل بروز آرتروز هستند. استفاده از دارو، ورزش و در موارد حاد، عمل جراحی توصیه می شود.  چندی است که تزریق گاز اوزن برای کاهش درد بیماران مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات جدید این روش را تایید می کند و نشان می دهد که اوزن سبب تعادل در رادیکال های آزاد و کاهش التهاب بدن می شود. اوزن یک گاز طبیعی است که سه اتم اکسیژن دارد.

این تحقیقات نشان می دهد که اوزن تراپی تغییر عمده ای در راه رفتن، ایستادن، نشستن و عملکرد مفاصل بیماران مبتلا به آرتروز زانو ایجاد می کند.  در ادامه این مطالعه آمده است که اوزن درمانی، جراحی تعویض مفصل زانو را در بیماران به تاخیر می اندازد.  در ادامه این نشست مطرح شده است که ورزش تای چی برای بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو بسیار موثر است.
مرجع : ایرنا