به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۳۲۱۶۷۳

آن غیرت و این غیرت! نوبر است!

گروه سیاسی: چند یادداشت کوتاه احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی‌اش را در ادامه می‌خوانید:  
آن غیرت و این غیرت! نوبر است!
آن غیرت و این غیرت!
"گويند در ميان اصحابش نشسته بود. زنى خوبروى بگذشت. اصحاب چشم بر او دوختند. امام فرمود:
اين نرينگان چه آزمندانه مى‌نگرند. اين گونه نگريستن مايه هيجان شهوت است. هرگاه يكى از شما چشمش به زنى افتد كه او را خوش آيد، با زن خود همبستر شود كه او نيز زنى است همانند آن زن ديگر. يكى از خوارج گفت: خدا اين كافر را بكشد چه نيك مى‌فهمد. مردم برخاستند تا آن مرد را بكشند. امام فرمود: آرام گيريد. دشنام را پاداش دشنام است يا بخشيدن گناه." (نهج البلاغه، حکمت 420)
حالا فرض کنید این اتفاق در زمان ما و نزدِ یکی از مدعیان غیرت دینی اتفاق افتاده بود. چه می‌شد؟
اول حسابی به حساب آن زنِ خوبروی می‌رسیدند که چرا چهره در حجاب فرو نبرده و با خرامیدن خود در برابر مردان، از آنان دلبری کرده است. 
دوم، اگر از دست‌شان برمی‌آمد، سیخ داغ  به چشم آن مردان فرو می‌کردند که چرا چشم به روی نامحرم گشوده‌اند.
سوم، آن خارجی را به سبب اینکه کافرشان خطاب کرده، اگر نمی‌کشتند چنان به باد کتک می‌گرفتند و دشنام می‌دادند که از شدت خواری و خفت نتواند سر بلند کند! حالا این نوع جماعت را به مولاعلی چه کار؟ خدا داند!

نوبر است!
از زمانی که علی‌رضا زاکانی، شهرداری پایتخت را به عهده گرفته است، من که جز حجم انبوهی از بیل‌بوردها و پلاکاردهای عظیم‌الجثه‌ای که به مناسبت‌های مختلف در بزرگراه‌های تهران عَلَم می‌شود، کار دیگری از او ندیده‌ام!
بگذریم از اینکه شعارهای تبلیغاتی بیل‌بوردها هم نسبت به دورۀ قبل خالی از ذوق و هنر است. امروز در اتوبان همت به مناسبت ولادت مولاعلی جا به جا بر روی پلاکاردها و بیل بوردها نوشته شده بود: "عشاق علی دین به دنیا نفروشند."
در معارف دینی، دنیا دو مصداق برجسته دارد. یکی حبّ مال و پول و ثروت و دیگری حبّ جاه و مقام و قدرت!
حالا نباید بپرسیم که مدعیان این شعار، کدام دین‌شان را به این دو مصداقِ دنیا نفروخته‌اند؟ ما که هر چه می‌بینیم فقط دعوا بر سر همین دو مورد است! این همه آشکارگی در حبّ جاه و در کنارش مذمّت دنیا؟ این دیگر واقعاً نوبر است.

مذاکرۀ برجامی و فرابرجامی!
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفته است: "با آمریکای بدعهد و اروپای بی‌عمل، هیچ‌گونه مذاکرۀ فرابرجامی صورت نخواهد گرفت."
پیش از این نیز بارها تأکید شده بود که هیچگونه مذاکرۀ مجددی بر سر برجام درکار نخواهد بود!
از زمانی که هیولایی به اسم دولت در جهان بشری ظهور پیدا کرده است، حکمرانان گمان می‌کرده‌اند که لگام آن را کاملاً در دست خود دارند؛ اما در سرانجام کار و وضعیت نهایی، به واقع این هیولای دولت بوده که زمامداران را به دنبال خود کشیده است. 
سیاستمدار آگاه و زیرک آن است که ماهیت این هیولا و ضرورت‌های کارکرد آن را بشناسد و از محدودیت‌های خود در برابر آن غافل نباشد وگرنه دائم مجبور به عدول از مواضع اعلام شدۀ خود و رویارویی باعوارضِ کمیک - تراژیک ناشی از آن خواهد شد.

حمله کن دیگه!
عکاسی حرفه‌ای هواپیمایی را در حال سقوط دید. از دلش گذشت که امروز عکس‌های ناب و منحصر به فردی خواهد گرفت.
این بود که دوربینش را آماده کرد و مشغول عکس گرفتن شد. در نگاه او، لحظۀ سقوط هواپیما به زمین می‌توانست نقطۀ اوج ابتکار و هنرش باشد و عکسی منحصر به فرد شود. هواپیما در آسمان اما چون کبوتری زخمی در فراز و فرود بود، همین که به زمین نزدیک می‌شد، ناگهان اوج می‌گرفت و دوباره سرازیر می‌شد و باز..
عکاس در این میان پی برد که همکارانش نیز از ماجرا بو برده‌اند و برای رسیدن به محل حادثه با شتاب بسیار در راهند.
از دلش گذشت که تا آنها برسند هواپیما سقوط کرده و او هم لحظه‌ها را شکار کرده و همکارانش دست از پا درازتر باید به عکس گرفتن از لاشه‌ای اکتفا کنند. هواپیما اما همچنان در آسمان ویراژ می‌داد. عکاس از این وضع به خشم و آمد و زیر لب گفت: "لعنتی! خب اگه می‌خوای سقوط کنی، سقوط کن دیگه، چرا ایقدر لفتش می‌دی!"
این قصه به شیوه‌ای که غربی‌ها در برابر حملۀ احتمالی روسیه به اوکراین در پیش‌گرفته‌اند از جهاتی بی‌شباهت نیست. گویی به زبان بی زبانی به روسیه می گویند: "ما که سفرا و شهروندان‌مان را از اوکراین تخلیه کردیم. احمق! دیگه منتظر چی هستی؟ خب حمله کن دیگه!"
 

۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۲۰:۱۰
يكى از خوارج گفت: خدا اين كافر را بكشد چه نيك مى‌فهمد. ستایش و تأیید توأم با نفرین . آن مرد در حقیقت بیمار روانی بوده است. خواستم روایت دقیق را در اینترنت پیدا کنم که در همه منابع همان است که نویسنده سطور بالا آن را کپی پیست کرده است. متأسفانه اگر مطالب مبهم بیان شود انسانها بجای روشن شدن گمراه می شوند. گمراهانی که دمار از روزگار کشور برآورده اند. (383214)
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۰۲:۲۱
من خودم اونقدر که از اصلاح طلبانی که سال 94 رای گرفتند رفتند در مجلس سکوت کردند و از اون گروهک کارگزاران چندشم میاد از زاکانی چندشم نمیاد چون رو داره بازی میکنه ولی طرف سال 94 رای گرفت در مجلس ساکت نشست که خودش را برا انتخابات 1400 اماده کنه ولی دیگه چنان خراب کرده بود که جرات نامزد شدن هم پیدا نکرد چون تتمه اعتبار و ابروی اصلاح طلبان را میبرد که همتی البته کار را تکمیل کرد (383237)
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۰۸:۳۵
همون زاکانی که تا دقیقه 90 میگفت کنار نمیرم. (383253)
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۰۵:۱۹
احمدآقا زید خوانی کنیدلطفا نه یزید خوانی
حرف دل خدا را بزنید که او را خوش آید نه دنبال خوشی دل عده ای باشیدکه فقط بلدندبه اسم اصلاح واعتدال وسازندگی وعدالت سوار گرده مردم شوند//هشت سال گذشته کجا بودید؟!؟؟بگذاریدشش ماه لااقل بشودبعد خنجربکشید!!!!!! (ای نارفیقان از پشت )/املای نانوشته که غلط ندارد.این اضاع فعلی هم دستپخت دوران بنفش روحانی است باجولان شکلاتی خاتمی وکه حمایت هاشمی سفید یخچالی را هم داشتندوگردوخاک احمدی نژاد که زده خاکی.
مافیای قدرت وثروت ۸ساله گذشته خوب باهم چفت شده اند.جراحی (383247)
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۰۵:۲۹
جراحی لازمست .پس اجازت دهید جوانمردانه ومشفقانه تا کشور خود را بیابد ان شاءالله
فرصت دهید ومشورت ان شاءالله
انصاف نیست کاسه و کوزه هشت ساله راسر این تازه رییس وقدیم خدوم بشکنید.وحرفهای بردل مانده ودر ذهن رسوب کرده را که الحق والانصاف اکثراحق است از بیدادنالایقان ونااهلان برسر این نو دولت آماده خدمت آوارکنید💖💖💖💖❤❤❤💖💖 (383248)
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۰۸:۳۶
یکم شما نابغه ای شما از کجا فهمیدی آن زن مسلمان بوده
دوم در فرافکنی استادی و مصداق کافر همه را به کیش خویش پندارد.
این دوستان اصلاح طلب شما بودند که اوائل انقلاب پونز تو پیشونی خانم ها فرو میکردند حالا صحبت از سیخ داغ میکنی؟ (383254)
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۰۹:۴۹
سگ زرد برادر شغاله .
اصلاح طلب و اصول گرا اوخوت پایدار (383258)
.
Europe
۱۴۰۰/۱۱/۲۹ ۱۲:۱۳
اصلاح طلبان با رقیبشان هیچ تفاوتی ندارند ، بهتر است دیگر ادا در نیاورند ، مردم خوب این جماعت را شناخته اند ! درضمن سواد انچنانی هم ندارند اما چون رانت رسانه ای دارند به عنوان روشنفکر و نویسنده و کارشناس در همه موارد اظهار نظر میکنند . (383296)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها