به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ساعت ۰۲:۴۴
کد مطلب : ۳۹۹۷۳۷

ضارب خاتمی چرا به دیدار شریعتمداری رفت؟

حسین شریعتمداری
حسین شریعتمداری
گروه سیاسی: داوود حشمتی در سایت امتداد نوشت: حسین شریعتمداری هفته گذشته از واهمه اینکه ماجرای دیدار او و فرشاد طولابی (شخصی که می‌خواست سیدمحمدخاتمی را ترور کند) فاش شود، خودش پیش قدم شده و ماجرای دیدارش با او را توضیح داده است. ضمن آنکه در خلال این توضیحات چند ادعا کرده اما چند پرسش اساسی را هم بی‌پاسخ گذاشته است. 
اول: مدیرمسئول کیهان ادعا می‌کند که در این دیدار به فرشاد طولابی گفته است که «ترور سیدمحمد خاتمی خواسته اسرائیل است» صحت این ادعا که آیا چنین دیالوگی بین او و مدیرمسئول کیهان برقرار شده و تحلیل آقای شریعتمداری از ترور سیدمحمد خاتمی همین بود را البته فرشاد طولابی می‌تواند تایید یا رد کند.
طولابی هم در مصاحبه با روزنامه اعتماد به این بخش از گفتگو اشاره نکرده است. اما همین نکته در تناقض با ادعاهای همیشگی و پرتکرار حسین شریعتمداری است که مدعی بود خواست اسرائیل حمایت از اصلاحات است. حالا او با یک تناقض و علامت سئوال بزرگ روبه است که اگر آنطور که ادعا می‌کند: «اصلاح‌طلبان امید اسرائیل در ایران هستند» چرا پس در خفا و در پشت درهای بسته ادعا می‌کند که «مرگ خاتمی خواسته اسرائیل است؟» گفتنی است سازمان مجاهدین خلق نیز اولین گروهی بود که خاتمی و اصلاحات را «فتنه خاتمی» خوانده بود که با آمدنش راه تنفس برای نظام باز کرد. کارنامه عملکردی و اقتصادی دولت اصلاحات هم نشان میدهد که تاکنون بهترین دولت جمهوری اسلامی بوده و احتمالا برای همین اسرائیل، سازمان رجوی و کیهانیون با آن مخالف بودند. 
دوم: از نحوه توضیح و تشریح صحنه این دیدار به نظر میرسد برادر حسین از اینکه ممکن است خودش ترور شود بسیار واهمه داشته و کلی محافظ برای این دیدار (آنهم در درون ساختمانی که کلی مامور و حراست و پرسنل دارد)، برای خود گمارده است.
سوم: آقای شریعتمداری سعی کرده دستگیری این فرد را برای خودش فاکتور کند برای همین می‌نویسد: «بلافاصله موضوع را با مسئولان سپاه انصار در میان گذاشتیم تا او را تحت نظر بگیرند و ضمن پیشگیری از نقشه شومی که در سر داشت، پشت‌صحنه ماجرا و افرادی که احتمالاً با او در رابطه بودند را نیز شناسایی کنند. برادران سپاه انصار ضمن پیشگیری از حضور او در تیم حفاظتی آقای خاتمی و انجام بررسی‌های دقیق اطلاعاتی او را بازداشت کردند و...»
این درحالی است که پیش از او دفتر مرجع تقلیدی که طولابی نزد آنها رفته بود موضوع را به سیدمحمد خاتمی گزارش کرده بودند. فرزند این مرجع تقلید به جماران گفته است که بعد از آنکه موضوع را به اطلاع پدرم رساندم پدرم فرمودند: «فورا آقای خاتمی را در جریان بگذارید. من همین‌کار را کردم و موضوع را به آقای خاتمی اطلاع دادم. اتفاقا فرد مزبور شناسایی شد»
مضافا اینکه صحت این ادعا را مسئول سپاه انصار می‌تواند تایید یا رد کند و همچنین روند پرونده که نشان می‌دهد شناسایی از سوی چه کسانی صورت گرفته است. اما نکته مهم این است که چرا موضوع را به دولت اصلاحات و خاتمی منتقل نکردند؟ 
چهارم: سئوال اصلی که مطرح میشود این است که چرا این فرد احساس کرده بعد از اینکه موفق به دریافت فتوای ترور خاتمی نشده است، باید به سراغ حسین شریعتمداری برود؟ نگاه کنید به حرفهای فرشاد طولابی که می‌گوید:«در آن سال‌ها احساس کردم انحرافات جدی در ساختار اجرایی در حال وقوع است. تصور می‌کردم مهره‌چینی‌هایی با اهداف خاصی در حال انجام است...». 
آیا میان حرفهای او با تفکرات حسین شریعتمداری، کیهانیون و ستاد ضداصلاحات تفاوتی احساس می‌شود؟ از همین روست که این سئوال به وجود می‌آید که چرا کسی که می‌خواست سیدمحمد خاتمی را ترور کند، احساس کرده می‌تواند حسین شریعتمداری را در کیهان ملاقات کند؟ خود طولابی در ادامه گفتگوی با اعتماد که روز دوشنبه 4 اردیبهشت منتشر شد آن را توضیح میدهد: «احساس مي‌كردم، ارتباطات آقاي شريعتمداری و ديدگاه ايشان در خصوص خاتمي به گونه‌ای است كه از ترور خاتمی حمايت می‌كنند.» 
شریعتمداری و مجموعه کیهانیسم باید این را توضیح دهند که چه کردند و چه نوشته بودند که این افراد را به اینجا رساندند که به خودشان بمب ببندند و رئیس جمهوری که آبروی ایران در داخل و خارج بود را منفجر کند؟

ارس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ۱۰:۵۴
حتما برنامه ترور جدیدی در کار هست و دارند مقدمات کار را مبچبنند. (428097)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها