به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۱۴:۴۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۲۶۶۰۲

جملات به‌یادماندنی فوتبالی هادر سال 2013

گروه ورزشی: سال 2013 سرشار بود از تنش، ماجرا و البته جنجال‌های فراوان. سایت گل نگاهی انداخته به سخنانی که تیتر رسانه‌ها شدند.
آغاز سال جدید زمانی ایده‌آل برای مرور اتفاقات سال گذشته است.  تصمیم گرفتیم به‌یادماندنی‌ترین جملات سال 2013 را گردآوری کند.
«بین دو نیمه به سراغ داور رفتم و گفتم بازی در چنین شرایطی خطرناک است. دیدیه دروگبا گفت که اوضاع برای دو تیم یکسان است، اما من گفتم نه، چون ما برخلاف آنها می‌خواهیم فوتبال بازی کنیم.»
- یوونتوس در ورزشگاه گل‌آلود گالاتاسرای شکست خورد اما آنتونیو کونته در جنگ لفظی پیروز شد.

«ما بازیکنان فوتبال می‌خواهیم، نه مدل‌های فشن. او پارسال بیشتر مدل مو عوض کرد تا این که گل بزند.»
- ژوزه مورینیو، مربی چلسی به این ترتیب گفت که کوین پرینس-بواتنگ را نمی‌خواهد.

«تیمی که ما بردیم جمعی از رفقا بودند که چون آنها را به بازی راگبی راه نمی‌دادند مجبور شدند به سراغ فوتبال بیایند.»
- اوگو سانچس، اسطوره رئال مادرید می‌گوید مکزیکی‌ها نباید پیروزی 9 بر 3 مقابل نیوزیلند را خیلی جدی بگیرند.

«فائوس کسی است که هیچ چیز درباره فوتبال نمی‌داند. او تلاش می‌کند بارسلونا را مانند یک شرکت اداره کند، اما این‌جا باشگاه فوتبال است. بارسلونا بهترین باشگاه دنیاست و باید بهترین مدیران دنیا را داشته باشد.»
- لیونل مسی به‌شدت به خاویر فائوس، نایب‌رییس باشگاه تاخته است.

«ما که سوپرمارکت نیستیم. اما آنها بازیکنان ما را می‌خواهند چون می‌دانند توانایی مالی ما در حد آنها نیست. اگر بایرن اوضاع را این‌گونه می‌خواهد همه چیز شبیه به فیلم‌های جیمز باند می‌شود و البته بایرن هم نقش جیمز باند را بازی نمی‌کند!»
- یورگن کلوپ، مربی دورتموند به‌شکلی غیرمستقیم می‌گوید بایرن شخصیت بد بوندس‌لیگا است.

«ما در رختکن نگاهی به لیست آهنگ‌های گوشی او انداختیم. گوشی‌اش پر بود از جاستین بیبر، جوناس برادرز و سلنا گومز. خیلی خوب شد که فهمیدیم که حتی دیوید بکام هم در همه چیز خوش‌سلیقه نیست.»
- زلاتان ایبراهیموویچ، مهاجم پاری سن-ژرمن درباره سلیقه بکام نظر می‌دهد.

«من کیفیت‌های والایی دارم و اگر پیراهن یوونتوس، میلان یا اینتر را پوشیده بودم احتمالا توپ طلا را می‌بردم. با تمامی احترامی که برای پاول ندود قائلم، اما اگر او برنده توپ طلا شده باشد...»
-فائوستینو آسپریا نشان می‌دهد که با وجود احترام به ندود همچنان جنجال‌ساز است.

«لازم نیست توپ طلا را ببرم تا این که بفهمم بهترین هستم. اما این جایزه برای بعضی بازیکنان مهم است...»
- مهاجم سوئدی تاکنون توپ طلا را نبرده است و البته به قول خودش نیازی هم به آن ندارد.

«یک برخورد کاملا معمولی با هم داشتیم و بعدش ایبرا رو به من کرد و سبیل من را مسخره کرد و گفت سبیلت واقعا افتضاح است. من هم به او گفتم مگر دماغش را تا حالا در آینه ندیده؟»
- ساشا کلیستان، پس از تساوی یک بر یک اندرلشت با پاری سن-ژرمن در پارک‌دوپرنس

«یکی از این دو نفر پول بیشتری به آرایشگران می‌دهد.»
- سپ بلاتر، رییس فیفا که همیشه تلاش می‌کند شوخی‌های بامزه داشته باشد، این بار کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را مقایسه کرده است.

«این ویدیو به‌روشنی نشان می‌دهد که فیفا چه احترامی برای من، باشگاهم و کشورم قائل است. خیلی چیزها روشن شد. من برای آقای بلاتر آرزوی سلامتی و طول عمر دارم، و مطمئنم که او همچنان موفقیت تیم‌ها و بازیکنان محبوبش را شاهد خواهد بود.»
- واکنش رونالدو در فیس‌بوک

«فکر کرده بود پیتر پن است. اما هیچ کسی پیتر پن نیست.»
- سر الکس فرگوسن، مربی سابق منچستریونایتد در کتاب زندگی‌نامه‌اش بارها به روی کین تاخته است. او این بار به این اشاره کرد که روی کین تصور می‌کرده همیشه جوان می‌ماند!

«یادم هست که یک بار با هم درباره وفاداری بحث می‌کردیم. به نظرم او معنای کلمه وفاداری را نمی‌فهمد.»
- کین هم جواب فرگوسن را به این ترتیب می‌دهد. او می‌گوید فرگی نباید بازیکنانی که به او خدمت کردند را این‌چنین زیر سوال ببرد.

«دوست ندارم با پله مقایسه شوم چون او حرف‌های احمقانه زیاد می‌زند. معمولا وقتی که قرص‌هایش را اشتباهی می‌خورد از این حرف‌ها می‌زند.»
- دیه‌گو مارادونا، که البته خودش هرگز حرف‌های احمقانه نزده است.

«شینجی کاگاوا یکی از بهترین بازیکنان دنیاست، اما حالا در منچستریونایتد به او 20 دقیقه بازی می‌دهند، آن هم در پست بال چپ. قلبم شکسته. واقعا اشک در چشمانم حلقه زده.»
- یورگن کلوپ احساساتی درباره بازیکن سابقش این‌گونه حرف می‌زند.

«طرفداران احساس می‌کنند به آنها خیانت شده است. ماریو گوتزه همین چند وقت پیش گفته بود دوست دارد در دورتموند بماند. او آدم صادقی نیست. این کارها به کل فوتبال آسیب می‌زند.»
- لوتار ماتئوس هم به تصمیم گوتزه برای پیوستن به بایرن مونیخ تاخته است.

«درک می‌کنم که مردم خوشحال نیستند. اما آنها نباید از فوتبال استفاده کنند تا حرف‌هایشان را به گوش مقامات برسانند. برزیل خودش خواست میزبان جام جهانی شود. ما که مجبورشان نکردیم.»
- بلاتر با این حرف‌های خردمندانه محبوبیت فیفا را در برزیل بیشتر کرد.

«یک بازیکن مارسی هست که اسمش یادم نیست. او از نیمار، فوتبال برزیل، بکام و ایبرا بد می‌گوید. من دوست دارم موفقیت‌های بیشتری به دست بیاورم تا دهان این بازیکن انگلیسی را ببندم. او از فوتبال برزیلی چه می‌فهمد؟ من که یادم نیست با پیراهن برزیل جلوی او بازی کرده باشم.»
- تیاگو سیلوا هم مانند مانند بسیاری دیگر از بازیکنان از دست جویی بارتون خسته شده است. بارتون در توییتر به همه گیر می‌دهد.

«از اتفاقاتی که برای آبیدال پیش آمد خوشم نیامد. با او خوب برخورد نشد. آنها می‌گفتند روی حرفشان می‌ایستند اما این کار را نکردند. آنها هیچ کاری برای کمک به آبیدال انجام ندادند.»
- تیاگو سیلوا به بارسلونا هم تاخته است و گفته که چرا به بارسلونا نرفت.

«در این فصل بعد از بعضی بازی‌ها نیازی به دوش گرفتن نداشتم. بعضی وقت‌ها حوصله‌ام در دروازه سر می‌رود.»
- مانوئل نویر می‌گوید دروازه‌بانی بایرن سخت‌ترین کار دنیا نیست.

«هیچ وقت نشده بود در چنین سرمایی قهرمان شوم. نه به عنوان بازیکن و نه به عنوان مربی.»
- یوپ هاینکس می‌گوید قهرمانی در اولین هفته آوریل دلچسب است؛ آن هم هشت هفته مانده به پایان مسابقات.

«من رسما معذرت‌خواهی کرده‌ام و تلاش کرده‌ام با برانیسلاو ایوانوویچ تماس بگیرم تا شخصا از او عذر بخواهم. من از مربی، هم‌تیمی‌ها و همه اعضای باشگاه لیورپول معذرت می‌خواهم که به آنها بد کردم.»
- لوییس سوارس، مهاجم لیورپول پس از گاز گرفتن دست ایوانوویچ

«او گاز گرفت. خب، از این اتفاقات می‌افتد دیگر. مطمئنم که جبران می‌کند. من هم از دل ایواندر (هالی‌فیلد) درآوردم و پس از آن به زندگی‌هایمان ادامه دادیم.»
- مایک تایسون، بوکسور سنگین‌وزن سابق می‌گوید سوارس می‌تواند پس از گاز گرفتن ایوانوویچ هم به زندگی ادامه دهد.

«این حرکت را به خاطر دوست کمدین‌ام، دیودون انجام دادم.»
- نیکولا آنلکا پس از جشن گل جنجالی‌اش.

«در موناکو بسیار خوشحال هستم و به پروژه این باشگاه باور دارم. من احساس خوبی در باشگاه دارم. من به پروژه موناکو باور دارم و می‌خواهم همین‌جا بمانم.»
- رادامل فالکائو سخت در تلاش است که همه را قانع کند که فقط به دلیل پروژه جذاب موناکو است که به این باشگاه آمده.

«اگر روزی قرار شد به جنگ بروم، پاتریس اورا را با خودم می‌برم که کنارم در خط مقدم مبارزه کند.»
- حمایت نیکولا آنلکا از پاتریس اورا.

«حالا سه خانم هم در کمیته اجرایی داریم. یک چیزی بگویید دیگر خانم‌ها! در خانه که همیشه حرف می‌زنید، چرا این‌جا چیزی نمی‌گویید؟»
- بلاتر به این ترتیب از لیدیا انسکرا از بروندی، مویا داد از استرالیا و سونیا بین‌-ایم از جزایر ترکس اند کایکوز می‌خواهد که صحبت کنند. این سه نفر اعضای جدید کمیته اجرایی فیفا هستند.

«به نظرم باید احترام بیشتری برای گالیانی قائل شویم چون من واقعا ندیده‌ام که زنان در فوتبال حضور داشته باشند. نمی‌خواستم این حرف را بزنم اما واقعا همین‌طور است.»
- جنارو گتوزو، هافبک سابق میلان به دفاع از گالیانی برخاسته است. باربارا برلوسکونی قصد دارد مدیر میلان شود و گتوزو گفته زنان نباید به فوتبال بیایند.

«چقدر قشنگ است که زنان درباره تاکتیک حرف می‌زنند. خیلی هم عالی. راستی می‌دانید 3-3-4 چیست دیگر؟»
- لوران بلان، مربی فرانسه در پاسخ به یک خبرنگار زن سوئد
مرجع : گل