به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۰:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۴۶۷۰۸۶

رکوردزنی فرودگاه بین‌المللی کویت

رکوردزنی فرودگاه بین‌المللی کویت
گروه اقتصادی:بر اساس گزارش اداره کل هوانوردی غیرنظامی کویت (DGCA)، تعداد کل مسافران در ماه مارس به یک میلیون و 67 هزار و 674 نفر رسید. عبدالله الراجهی (Abdullah Al-Rajhei)، سرپرست مدیرکل ایمنی هوانوردی و امور حمل‌ونقل هوایی اداره کل هوانوردی غیرنظامی کویت، در بیانیه‌ای اعلام کرد فرودگاه بین‌المللی کویت نسبت به سال گذشته کاهش هشت درصدی در تردد مسافران داشته است. با این حال، افزایش قابل توجه هفت درصدی در پروازها دیده شد و محموله هوایی نسبت به سال قبل 14 درصد افزایش چشمگیری پیدا کرد.

به گزارش تجارت نیوز،در ماه مارس، در مجموع 9 هزار و 950 پرواز به و از فرودگاه بین‌المللی کویت انجام شد که از رقم 9 هزار و 283 سال گذشته فراتر رفت. محبوب‌ترین مقاصد در این دوره جده، دبی، قاهره، پایتخت مصر، داکا، پایتخت بنگلادش و دوحه، پایتخت کشور قطر، بودند.

ترمینال جدید برای فرودگاه
در سپتامبر 2023، کویت قراردادی به ارزش 764.87 میلیون دلار با لیماک ترکیه برای ساخت بخشی از ترمینال جدید در فرودگاه کویت منعقد کرد. مسئولیت‌های لیماک شامل توسعه جایگاه‌های پارکینگ هواپیما، تاکسی‌راه‌ها و ساختمان‌های خدماتی است.

هزینه کلی ترمینال جدید فرودگاه 4.34 میلیارد دلار تخمین زده و پیش‌بینی می‌شود تکمیل آن ظرفیت فرودگاه کویت را برای پذیرش 25 میلیون مسافر در سال سه برابر کند. نیهات اوزدمیر (Nihat Özdemir)، رئیس لیماک که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود ظرف شش سال به پایان برسد، ابراز خوش‌بینی کرد که این پروژه ممکن است تنها در چهار سال آینده تکمیل شود.این ابتکار ترمینال بخشی از یک طرح توسعه استراتژیک بزرگ‌تر 8.2 میلیارد دلاری برای فرودگاه کویت است که شامل ساخت یک باند جدید، یک برج کنترل و یک ترمینال مسافربری کوچک‌تر می‌شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها