به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۲۱:۱۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۱۴۴۸۲
نامه یک ایرانی به مجلس شورای اسلامی

از فردا همه ايرانيان چشم به بهارستان دارند!

مجلس ذائقه امروز مردم ایران را تشخیص دهد
گروه سياسي: امروز شاهد رویش گفتمانی تازه با عنوان اعتدالگرایی در فضای سیاسی کشور هستیم. اعتدال شاید حلقه گم شده سیاست ایران باشد تا تمامی نیروهای دلسوز نظام را در همه جریانات دوباره زیر چتر نظام گردهم آورد. انتخاب این رویکرد به حدی شایسته بود که شور و نشاط فزاینده ای در کل کشور جاری ساخت تا چه آنهایی که به فرد منتخب و چه کسانی که به فرد دیگری رای دادند خود را در این جشن ملی شریک بدانند.
از فردا همه ايرانيان چشم به بهارستان دارند!
آیت قیصربیگی

حال به یمن این اتفاق مبارک در این روزهای پربرکت مي‌طلبد که همدلی‌ها بیشتر شود و آنچه شایسته نام ایران اسلامی است رقم بخورد. امروز بعد از انتخاب ریس جمهور یازدهم همه نگاه‌ها به مجلس محترم شورای اسلامی ست تا یک بار دیگر وفاق ملی را هم پای ملت به نمایش گذارد. از آنجا که نمایندگان ملت سوگند یاد کرده‌اند تا از حق و حقوق عامه مردم فراتر از نظر شخصی و حزبی خود دفاع کنند انتظار تعاملی سازنده با منتخب مردم مي‌رود.

 امروز نیاز ملت در کمک به ریس جمهور منتخب بیش از پیش مطالبه ای ضروری قلمداد مي‌شود. پرواضح است که چالش‌ها و مشکلات فراوانی پیش روی دولت جدید است که حمایت همه جانبه مردم و منتخبان خود در مجلس را مي‌طلبد. امروز فاکتور زمان در اختیار دولت منتخب است تا برای این چالش‌ها کاری کند و انتظار داریم که مجلس محترم با عملکردی صحیح این زمان را برای دولت محفوظ نماید.

صحبت از تعامل بیشتر و درگیر نکردن دولت نوپا در مسایل جزیی ست. مبادا منازعات شخصی و حزبی نگاه‌ها را از ضروریات امروز به حساب و کتاب های غیر ضرور گذشته ببرد. مبادا پیش قضاوت ما از روی تصورات ذهنی مانع از دیدن شفاف حقایق امروز شود. شاید آگاهی بی طرفانه فضایی مناسب برای ارزیابی بهتر بگشاید تا بدور از افکار و احساسات گذشته تصمیمی صحیح اتخاذ شود. شاید نیاز امروز این باشد که مجلس بیش از پیش نقشی کمکی در پیش بردن قطار دولت بر ریل قانون ایفا کند.

مجلس بصورت عام جزیی از ملت و بصورت خاص نماینده ملت است اما ضمن حفظ استقلال خود مي‌تواند از فرازی بالاتر با همکاری و تعامل با دولت منتخب نقشی واحد برای ارتقای کشور و نظام به نمایش بگذارد. همکاری دولت و مجلس در چارچوب قانون و اخلاق امری پسندیده در احترام نهادن به حق و حقوق مردم نیز هست. اگر بخواهیم نگاهی به کلام امام بزرگوار در ارتباط با مجلس بیاندازیم متوجه رسالت خطیر آنها خواهیم شد. مجلس در راس امور است. یقنا یک مجلس قوی با ظرفیتی بالا مي‌تواند این نقش مهم را ایفا کند اگر از حب و بغض‌ها دوری گزیند. حب الدنیا راس الخطیه جمله ای ست که بارها رهبر کبیر انقلاب آن را گوشزد مي‌کردند.

چه خوب است که مجلس و دولت محترم در هر تصمیمی که مي‌گیرند علاوه بر
مواظب نگاه زلال خویش باشیم که مبادا کسانی که فضا را غبار آلود مي‌کنند حقیقت را از چشم‌ها پنهان سازند!
قانون، کلام و منش امام عزیر و رهبری معظم انقلاب را مد نظر داشته باشنه تا راهگشای تعاملات سازنده باشد. چه خوب است که از تجربیات گذشته پله ای برای عملکرد بهتر در امروز ساخت. چه خوب است بدور از افراط و تفریط معتدل باشیم تا با شتاب زدگی نامه ای را امضاء نکنیم و بعد بخواهیم آن را پس بگیریم! چه خوب است اخلاق را فدای فرصت های شخصی و حزبی نکنیم تا خدمت به خلق را فرعی نسازیم. چه خوب است اخلاق را بهترین فرصت بدانیم تا بجای اخلاق سیاسی سیاستی اخلاقی داشته باشیم.

چه خوب است هر کسی کار خود را آنقدر درست و خوب انجام دهد تا دیگر شاهد کشیدن اختلافات به میان مردم نباشیم. چه خوب است دیگر شاهد رقابت بین دولت و مجلس نباشیم که در پایان یک ماراتن بخواهیم برنده و بازنده را مشخص کنیم! خوب است مجلس و دولت با حفظ وظایف خود بجای رقیب، رفیق هم باشند تا در این فضا آسایش ملت نیز حاصل شود. چه خوب است شجاعت روبه رو شدن با واقعیات را داشته باشیم تا همه چیز در تیرس نگاهمان قرار بگیرد و همین الان برای آن کاری بکنیم.

مواظب نگاه زلال خویش باشیم که مبادا کسانی که فضا را غبار آلود مي‌کنند حقیقت را از چشم‌ها پنهان سازند! گاهی اوقات شاید لازم باشد قبل از قضاوت درباره راه رفتن کسی نگاهی هم به کفش هایش بیاندازیم! باید مواظب بود که در غیاب آگاهی احساس و هیجان فضای مجلس را پر نکند تا در این میان چالش های احتمالی به مشکل تبدیل نشوند. خوب است همیشه آگاه به زمان و مکان خویش باشیم که کی هستیم و از کجا آمده ایم و بهر چکاری اینجا هستیم تا رسالت خطیر خود را پیش چشم‌ها باشد. چه خوب است که مجلس ذائقه اعتدالی امروز مردم ایران را تشخیص دهد و رفتاری معتدل با این گفتمان داشته باشد. امروز ایران بزرگ بر آفتاب اعتدال سلام کرده است تا کلید گشایش مشکلات باشد.

یادمان باشد امروز اراده ملت بر طریق اعتدالی استوار است تا نه بزرگی به افراط و تفریط گفته باشد. از این رو هوای سیاست کشور این روزها معتدال است و مجلس هم در این فضا قرار دارد تا رفتار و عملکردی فراجناحی داشته باشد و ... حرف آخر اینکه امروز ما مردم وظیفه خود را به خوبی انجام داده ایم و حماسه ساز انتخابات شدیم حال نوبت شما نمایندگان محترم مجلس است تا در این سمفونی ملی همپای دولت جدید و در راستای خواسته مردم گام برداشته تا زمینه ساز حماسه اقتصادی باشید. ... و تو ای نماینده محترم مجلس، امروز مطالبه رای من از تو شاید تفاهم و همدلی با ریيس جمهور منتخب باشد تا سهم من از سیاست تنها یک رای نباشد!

رجا
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۰۹:۰۰
این«فتنه»خانم که بعضی از نماینده ها رو این قدر هوایی کرده کی عروس می شه بره دنبال کارش؟! (107109)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۲:۳۵
باحال بود:) (107187)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۳:۱۷
بزرگترین فتنه گر اصولگرایان تندرو هستند نه موسوی و کروبی و اصلاحطلبان (107200)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۵:۲۳
موسوي و كروبي هم اشتباهات زيادي داشتن (107291)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۰۰:۳۲
تنها اشتباه این دو عزیز، موندن با مردم بود (107587)
یزدان
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۰۹:۰۱
خدا کند نمایندگان مجلس برای رای ملت ومنتخب ملت شان قایل شوند وفراجناحی به توان وشایستگی وزرای کابینه که تمامی مجرب،دلسوز نظام ودارای تجربه مدیریتی هستند توجه کنندنه به فکرقلع وقمع سیاسی وفکری خودباشند. (107110)
آذرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۰۹:۵۷
امیدوارم با یاری خدا همه وزرای معرفی شده از جانب رئیس جمهور رأی اعتماد از مجلس بگیرند و افراطیون تندرو نتوانند اثری در رأی اعتماد وزرای پیشنهادی داشته باشند و هرچه زودتر رئیس جمهور و کابینه کار خود را جهت خدمت و رفع مشکلات اقتصادی و تعامل با جهان را شروع کنند. زنده باد اصلاحات و اعتدال (107124)
آریا
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۰:۰۷
رای به کابینه رای به ملت است.
از مجلس محترم می خواهیم همپای ملت حرکت کند. (107127)
یه نسل سومی
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۰:۱۱
رئیس جمهور روحانی , تعیین تکلیف انتخاب کابینه جبهه پایداری !!!! خدایا (107128)
تکیه
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۱:۲۲
مجلس بهارستان باید ثابت کند تا چه حد پشتیبان دولت اعتدال و امید می باشد خصوصا در رای دادن به وزرائی که متخصص ومجرب و توانمند هستند ولی هم خط آنها نیستند . (107150)
گوگول
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۲:۲۷
به خاطر داشته باشید مردم ایران به اصلاح طلب ها رای دادند نه اصولگراها سنگ اندازی هایی که انجام می شود از جانب افراطیونی است که در انتخابات شکست خوردند. به جز وزیر دادگستری همه وزرا ی پیشنهادی مورد قبول اکثریت اصلاح طلب ها است (107184)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۷:۳۱
واقعا كه اين به ظاهر اصولگراها چه زشت ماهيت خودشان را به ملت نشان دادند
اينها به واقع اصولگرايند و اصولشان منافع شخصي و حرص و طمع و حذف رقيب باهرابزاري است...از كوزه همان طراود كه دراوست (107349)
نيما
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۲۳:۰۶
سلام
اقاي مهندس نديمي نماينده محبوب شهر ما
فرموديد (در حال حاضر شرایط کشور طوری است که باید از تمام توان نیروهای کارامد برای به ثمر رسیدن نتیجه مطلوب استفاده کنیم)
اما نظر من اين است كه اين لابي ها نوعي باند بازي نيز به دنبال خواهد داشت
اين تجربيات گذشته است
همچين روزهايي و جلسات و... سالهاي 76 و 80 و84و88 را همگان خوب به ياد دارند
كه همه دوره ها همش همينگونه بوده است
حال سوال اينجاست
ايا در دوره هاي قبل نخبگان و افراد كار بلدي كه مد نظر شماست بعد از طي مراحل انتخاب و انتصاب پست هاي كليدي را در نظر گرفتند؟
ايا وعده هايي كه در جلسات مختلف به افراد مختلف به گونه هاي مختلف داده ميشود دلايل انتخاب و انتصاب نيست؟
ايا دليل بعضي از اين بر كناريها يا استیضاحها خلف وعده بعضي عزيزان در وعده هاي روزهاي اول انتصابات نيست؟(ماه هاي اخر دولت نهم)
نماينده با درايت و محبوب شمال كشور ايرج خان نديمي
مردم شمال كشور به خصوص حوزه شما از مشكلات اقتصادص زيادي رنج ميبرند
در بخش كشاورزي كه عمده شغل مردم اين خطه بشمار مي ايد چالش هاي بيشماري جلوي پاي كشاورزان است كه خود باعث كند شدن چرخه اقتصادي اين استان ميشود
واين زنجيره نتيجه جزء بيكاري و رونق نداشتن بازار ندارد
كه در پايان با تمام اين تواصیف از شما در خواست دارم كه مثل هميشه مانند مادري مهربان كه در سخترين لحظات فرزند خود را در اغوش ميگيرد
در اين روزهاي سخت كه چشم همه مابه طلوع صبح اميد است براي بر طرف كردن مشكلات بكوشيد كه راه شما راه امام و شهداست
در اخر از سايت بسيار خوب وبي طرف زبان گويا هم تشكر مينمايم هم درخواست دارم كه كامنت
اينجانب را به مخاطب اصلي ان نماينده محبوبمان ايرج خان نديمي برساند

اين نظر در خبر گذاريهاي ديگر نيز به اشتراك گذاشته خواهد شد. (107535)