به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۳۱ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۱۰۷۷۴۶
اتحاد عملي مقتدا صدر و داعش براي ناامن كردن بغداد

عوامل مقتدا صدر، دفتر نخست‌وزیری را هم غارت كردند

گروه بين‌الملل: عوامل سيدمقتدا صدر روحاني افراطي عراقی وارد منطقه امنیتی سبز بغداد شده و همچون ساختمان پارلمان اين كشور، دفتر نخست‌وزيري را براي ساعتي اشغال و آن را تخريب و غارت كردند.
عوامل مقتدا صدر، دفتر نخست‌وزیری را هم غارت كردند
صدها تن از طرافداران مقتدی صدر عصر روز جمعه وارد منطقه سبز در مرکز شهر بغداد پایتخت عراق شدند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی وارد ساختمان نخست وزیری عراق شدند. پس از این حادثه نیروهای امنیتی عراق، راه های دسترسی به منطقه سبز را بستند و عوامل صدر را از این منطقه خارج کردند. فرماندهی عملیات نظامی در استان بغداد هم با صدور بیانیه ای از برقراری حکومت نظامی در تمام مناطق این استان تا اطلاع ثانوی خبر داد. چند هفته پیش هم گروهی از طرافداران صدر با ورود به منطقه سبز، ساختمان مجلس عراق را اشغال و تجهيزات آن را غارت كرده و بسياري از وسائل موجود در آن را تخريب كردند!

در همين حال، يك مقام دولتي عراقي به تلويزيون العراقيه گفت: يك اتحاد عملي بين داعش و گروه مقتدا صدر براي ناامن كردن پايتخت اين كشور ايجاد شده است و در روزهايي كه ارتش عراق در حال نابودي داعش است، عوامل صدر به ياري آنها شتافته تا اوضاع پايتخت را ناامن كنند. از طرف ديگر، مقتدا صدر با حالتي طلبكارانه ضمن هشدار به دولت عراق خواهان آزادی فوری عوامل بازداشتی خود شد و به مسوولان دولت عراق سرنوشت قذافی و صدام را یادآور شد!

پلیس عراق هم اعلام کرد که اوضاع امنیتی منطقه سبز بغداد را کاملا به کنترل خود درآورده است. پلیس عراق ساعاتی پیش در بغداد پایتخت این کشور ممنوعیت آمد و شد اعلام کرده بود. شبکه خبر سومریه نیوز عراق نیز اعلام کرد که افراد شرکت کننده در تظاهرات منطقه سبز را به سمت میدان «تحریر» ترک کرده‌اند. پلیس عراق همچنین ورودی‌های شهر بغداد را از بیم نفوذ داعش به این شهر و انجام عملیات انتحاری بسته است.

پیام تبریک العبادی برای آزادی الرطبه: پیروزی نهایی نزدیک است

نخست‌وزیر عراق بر نزدیک شدن پیروزی نهایی در درگیری‌ با گروه‌ تروریستی داعش تاکید کرد و خواستار حمایت از نیروهای مسلح به منظور آزادسازی تمام خاک کشورش از دست تروریست‌ها شد. حیدر العبادی، در بیانیه با تبریک به نیروهای عراقی و مردم این کشور به مناسبت آزادسازی شهر الرطبه گفت: نیروهای قهرمان ما توانستند گروه‌های ترویستی را نابود و الرطبه را به طور کامل آزاد کنند. وی افزود: با وجود چالش‌های پیش رو جنگ علیه تروریسم یک اولویت برای دولت به شمار می‌رود. ما خواستار اتخاذ اقداماتی برای آزاد سازی کامل عراق از دست داعش هستیم. شهرستان الرطبه در 310 کیلومتری غرب رمادی، مرکز استان الانبار روز پنجشنبه به طور کامل از لوث وجود داعش پاکسازی شد و نیروهای امنیتی برای پیشروی به سمت گذرگاه مرزی با اردن و شهر قائم در مرز با سوریه آماده می‌شوند.