به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۵:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۴۶۷۶۶۰

سفر اردوغان به واشینگتن به تعویق افتاد

سفر اردوغان به واشینگتن به تعویق افتاد
گروه بین الملل: یک مقام ترکیه  گفت که دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور و جو بایدن، همتای آمریکایی وی در کاخ سفید به تعویق افتاده است.
 دیدار رئیس جمهور ترکیه از کاخ سفید برای ۹ ماه مه برنامه‌ریزی شده بود. این می‌توانست نخستین دیدار جو بایدن و رجب طیب اردوغان در کاخ سفید باشد. رهبران ترکیه و آمریکا در ۲۱ تیرماه سال گذشته در حاشیه نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی٬ ناتو٬ در ویلنیوس لیتوانی دیدار کردند.
این مقام ترکیه که نخواست نامش فاش شود  گفت: «دیدار برنامه ریزی شده برای ۹ مه به دلیل تغییر در برنامه اردوغان به تعویق افتاد.»این مقام ترک افزود: «تاریخ جدید دیدار٬ پس از رایزنی بین دو رئیس جمهور تعیین خواهد شد».
سفر برنامه ریزی شده اردوغان هرگز به طور رسمی توسط ریاست جمهوری ترکیه اعلام نشد، اما یک مقام ترکیه در ماه گذشته به خبرگزاری فرانسه گفت که این سفر در ۹ مه انجام خواهد شد.
انتقاد شدید رجب طیب اردوغان از حمله اسرائیل به غزه یکی از موارد اختلاف نظر آمریکا و ترکیه است. از زمان حمله گروه  حماس به اسرائیل در ۱۵ مهرماه سال گذشته و حمله متقابل اسرائیل به غزه ، رئیس جمهور ترکیه به شدت از اقدامات اسرائیل انتقاد کرده است.رجب طیب اردوغان اغلب بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را با آدولف هیتلر مقایسه کرده و ایالات متحده را به حمایت از «نسل کشی» فلسطینیان متهم کرده است.
برچسب ها: ترکیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها