به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۸ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۱۱۳۳۲۹

سهم اندک خبرنگاران از سینما

گروه فرهنگی: خبرنگاران علی رغم نقش پررنگی که در اتفاقات سینمایی دارند اما کمتر سوژه آثار سینمایی شده‌اند و در معدود دفعاتی هم که فیلمسازان سراغ این قشر رفته‌اند عدم شناخت درست از حوزه فعالیت اهالی رسانه باعث شده تصویر مناسبی ثبت نشود.
سهم اندک خبرنگاران از سینما
«یک سطر واقعیت»، «ستاره بود»، «گیرنده»، «دوباره باهم» از فیلم‌های سال‌های اخیر هستند که کارکتری را در قالب خبرنگار روایت کرده‌اند و در جشنواره فیلم فجر گذشته هم «رسوایی2»، «امکان مینا» و «لاانتوری» یکی از نقش‌ها را در قالب خبرنگار و روزنامه نگار به تصویر کشیده است.

«یک سطر واقعیت» ساخته علی وزیریان درباره روزنامه نگار جوانی با بازی حسین یاری است که می خواهد یک راز قدیمی را فاش کند.

«ستاره بود» ساخته فریدون جیرانی درباره شخصی است که بارها با خبرنگار روزنامه تماس می‌گیرد و می گوید یکی از ستاره‌های قدیمی سینمای ایران بنام روح انگیز مرده و جنازه‌اش در اتاقی متروک بجا مانده است. رها با بازی اندیشه فولادوند به هوای اینکه ستاره مرده همان روح انگیز سامی نژاد هنرپیشه دختر لر است با عجله خود را به آن مکان یعنی تئاتر پارس می‌رساند. در آنجا با سرایدار ساختمان بر می‌خورد که درخواست اختصاص قبری برای روح انگیز در قطعه هنرمندان را دارد اما...

در «رسوایی 2» ساخته مسعود ده نمکی، سحر قریشی نقش خبرنگاری را ایفا می‌کند که با سوژه قرار دادن حاج یوسف, پیرمرد زاهد وارسته، به دنبال هشدار او مبنی بر هشدار مبنی بر شایعه نزول عن قریب بلا و عذاب الهی می رود.

ده نمکی در بخش‌های حذف شده «اخراجی ها1» هم مریلا زارعی را در قالب یک خبرنگار نشان داده بود.

فیلم‌های در حال اکران «امکان مینا» و «لانتوری» هم یکی از شخصیت‌های اصلی‌شان را یک روزنامه‌نگار قرار داده‌اند.

در «امکان مینا» میلاد کی‌مرام ایفاگر این نقش است و در «لانتوری» رضا درمیشیان، مریم پالیزبان در نقش یک خبرنگار مقابل دوربین رفته است.

اما روز خبرنگار به عنوان سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگاری که در مزار شریف به دست طالبان کشته شد نامگذاری شده است. اتفاقی که در بخش کوتاهی از فیلم «مزار شریف» ساخته عبدالحسن برزیده به آن پرداخته می‌شود.
مرجع : ایسنا