به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۱۱ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب : ۱۱۵۲۰۳

برجام به معنای اعتماد صددرصدی نیست

گروه سياسي: وزیر کشور با تأکید بر این‌که «هیچ وقت برجام به معنای اعتماد صددرصدی به طرف مقابل نیست» گفت: ایران هم قبل و هم بعد از انقلاب اسلامی این موضوع را تجربه کرده است و می‌داند که مشکل اصلی غربی‌ها انقلاب اسلامی ایران است.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور  با اشاره به شرایط کشور اظهار کرد:‌ امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که باید قدردان نعماتی چون امنیت، انسجام وحدت داخلی و امید ایجاد شده در مردم باشیم.وی با تأکید بر این‌که «انسجام و وحدت داخلی از اصول کشور است»، اظهار کرد: امروز در شرایطی که کشور با تنوعی نژادی، قومی و مذهبی مواجه است که هر کدام می‌تواند به یک شکاف تبدیل شود و همچنین با توجه به دشمنی‌های دشمن در شرایطی قرار گرفته است که هیچ اختلافی در جامعه وجود ندارد.وی در عین حال با بیان این‌که «اختلاف نظر و تفاوت سلیقه در جامعه وجود دارد»، خاطر نشان کرد: امروز در جامعه هیچ اختلافی که منجر به نگرانی در آحاد مردم شود وجود ندارد.

وزیر کشور با بیان این‌که «زمانی که در سطح بالای جامعه اختلافاتی وجود داشته باشد این اختلافات به بدنه و در نهایت به سطح جامعه نیز کشیده می‌شود» به برخی اختلافات در دوره‌های گذشته در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: در دولت قبل در جلسه‌ای در مجلس اتفاقی افتاد که انسان را غصه‌دار می‌کند. در آن جلسه سران قوا در خانه ملت مسئله‌ای بسیار پوچ تبدیل به دغدغه و نگرانی برای همه مردم به ویژه رهبری شد که رهبری در این باره فرمودند که مسائل مطرح شده در آن جلسه از نظر اخلاقی، قانونی و شرعی خلاف بودند.

وی در ادامه با بیان این‌که «یک جامعه با امید زنده است»، تأکید کرد: در جامعه ما با توجه به نظرسنجی‌های که انجام شده واقعا امید برای کار رشد، توسعه و بهبود وضعیت وجود دارد. ما نیز باید تلاش کنیم که این امید را تقویت نموده و نگذاریم که دچار اشکالی شود.وی در ادامه صحبت‌های خود مسائل اقتصادی را از جمله مهمترین چالش‌های پیش روی جامعه در شرایط کنونی عنوان و خاطر نشان کرد: در بحث مشکلات اقتصادی اشتغال مهمترین مسئله‌ای است که جامعه با آن روبرو است. در این زمینه نیز باید به گونه‌ای تلاش کنیم که موضوع اشتغال از طریق موضوع اقتصادی برطرف شود.

رحمانی فضلی با اشاره به شرایط ایجاد شده پس از برجام گفت: بعد از برجام توفیقی نصیب کشور شد و فعلا شر بزرگی از خانه‌های مردم دفع گردید.وی لغو تحریم‌ها، افزایش فروش نفت، بهبود وضع اقتصادی جامعه و کاهش ایران‌هراسی‌ها در سطح بین‌الملل را از جمله دستاوردهای برجام عنوان کرد و گفت:‌ در این که در اجرای برجام ضعف‌هایی وجود دارد و طرف مقابل زیر بار برخی مسائل نمی‌رود بحثی نیست.وی با تأکید بر این‌که «هیچ‌وقت برجام به معنای اعتماد صددرصدی به طرف مقابل نیست»، اظهار کرد: ایران هم پیش و هم پس از انقلاب اسلامی آن را تجربه کرده است و مشکل اصلی غربی‌ها با انقلاب اسلامی است. با این وجود ما در هر مرحله‌ای که بتوانیم با اتخاذ روشی حدود خود را احقاق کنیم باید وارد عمل شویم. اکنون شرایط برای احقاق این حقوق فراهم شده و ما باید تلاش کنیم که بسترهای آن را فراهم نماییم.

وزیر کشور با تأکید بر این‌که «اقتصاد مقاومتی نیز در چارچوب همین تئوری از سوی رهبری ابلاغ شده است»، گفت: اقتصاد مقاومتی راه نجات بخش جامعه از وضعیت فعلی است و باید از اصلی‌ترین موضوعات در دستور کار همه نهادها و رسانه‌ها قرار بگیرد.وی در ادامه صحبت‌های خود آسیب‌های اجتماعی را از جمله مسائل بسیار نگران کننده در جامعه دانست و اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی جزو موضوعاتی است که زیرساخت‌های جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده است. با توجه به اهمیت این موضوع مقام معظم رهبری نیز سه جلسه در این زمینه تشکیل داده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه آسیب‌های اجتماعی در آبان‌ماه سال جاری خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروز هم نظام درک مشترکی از آسیب‌های اجتماعی پیدا کرده است و هم حساسیت ها نسبت به این موضوع افزایش یافته، همچنین ارائه انجام کار ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه انجام گرفته شده است.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: با وجود همه مشکلاتی که در جامعه وجود دارد امروز نظام در شرایطی مثال زدنی قرار دارد و ما با توجه به تجربه 38 ساله‌ای که در اداره کشور داریم قطعا می‌توانیم به مشکلات موجود پاسخ دهیم وزیر کشور در بخش‌هایی از صحبت‌های خود اعتماد را بزرگترین سرمایه خبرگزاری‌ها عنوان و خاطر نشان کرد: حقیقت‌گرایی از جمله اصول و مبانی مهم در حوزه خبر است و رسانه‌ها باید به دنبال آن باشند و انتقال آن به مردم را حق آن‌ها بدانند.

وی سرعت و صحت انتقال خبر را از جمله دیگر اصول عنوان کرد و بر لزوم صحت انتقال اخبار حقیقت تأکید و اظهار کرد: از سال‌های قبل و زمانی که در صداوسیما حضور داشتم در تهدیدهایی که انجام می‌شد ایسنا خبرگزاری باوقار، باشخصیت و وزین مطرح بود.

وی با اشاره به وضعیت فعلی رسانه‌ها در کشور اظهار کرد: امروز پختگی، درایت و تجربه جامعه خبری به گونه‌ای شده که گویا همه به تعادل و عقلانیت رسیده‌اند. این در حالی است که در گذشته شاهد بسته شدن روزنامه‌ها، نشریات و دعواهایی بودیم اما امروز با هیچ کدام از این شرایط مواجه نیستیم.رحمانی فضلی با اشاره به افزایش تعداد رسانه‌ها و سایت‌های خبری خاطر نشان کرد: امروز تجربه و درایت و عقلانیت در رسانه‌ها به گونه‌ای شده که با وجود تعداد بالای آن‌ها، شاهد آرامش و اعتدالی در روند فعالیت این رسانه‌ها هستیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت‌های خبرنگاران ایسنا خاطر نشان کرد:‌ ایسنا از روز نخست با تجربه و درایت و عقلانیت در زمینه اطلاع‌رسانی به مردم فعالیت می‌کرده و با وجود فراز و فرودهایی که در مدیریت‌های خود داشته است، هیچ گاه مشی خبری خود را تغییر نداده و د رمجموع مسیر خوبی را طی کرده است.