به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۱۲۴۹۳۷

پیکر مرحوم حسن جوهرچی تشییع شد

گروه فرهنگی: پیکر مرحوم حسن جوهرچی بازیگر سریال خاطره انگیز «در پناه تو» با حضور پرشمار مردم و هنرمندان از خانه سینما تشییع و برای خاکسپاری به بهشت زهرا(س) منتقل شد.
پیکر مرحوم حسن جوهرچی تشییع شد
به گزارش  ایرنا، حسن جوهرچی روز جمعه (15 بهمن ماه) پس از مدتها تحمل بیماری و نارسایی کبد به دلیل ایست قلبی در 48 سالگی درگذشت. در مراسم تشییع پیکر مرحوم جوهرچی، منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما، همچنین شماری از هنرمندان از جمله امین تارخ، همایون اسعدیان، سیروس کهوری نژاد، حبیب دهقان نسب، رامین پرچمی، لعیا زنگنه، شهرزاد عبدالمجید، حسن پورشیرازی، اتابک نادری، عباس محبوب، سعید داخ، رضا ناجی، بهزاد رحیم خانی، محمد شیری، فرشید نوابی، ‌جواد افشار کوروش سلیمانی و رضا رفیع حضور داشتند.

** سال 95، نکبتی بود
رییس انجمن بازیگران خانه سینما در این مراسم گفت: مردم مهربان این دیار برای انجمن بازیگران و خانه سینما در فضای مجازی تسلیت فرستادند و در این عزا همراه ما بودند. امین تارخ افزود: هر گاه عزیزی را از دست می دهیم، بخشی از وجودمان از دست می رود، سال 95 بخشی زیادی از دل و جان ما را برد؛ از دست دادن کیارستمی، داود رشیدی، کاظم افرندنیا و حسن جوهرچی. بازیگر نقش «ابن سینما» ادامه داد: به خانواده حسن مهربان، حسن هنرمند و حسن جوهرچی تسلیت می گویم و برای آنها آرزوی صبر دارم تحمل این غم با یاری و مهربانی شما عملی خواهد شد.وی تاکید کرد: دلم نمی خواهد به اتفاقات سال جاری اشاره کنم چون سال نکبتی بود. تقدیر در این سال چنین بود که عزادار آتش نشانان، جان باختگان قطار تبریز و سیل سیستان باشیم و به همه مردم ایران بابت این حوادث تسلیت می گویم.

جوهرچی دانش آموخته رشته عکاسی از دانشکده هنرهای زیبا تهران برای اولین بار با فیلم سینمایی «برخورد» به کارگردانی سیروس الوند در سال 70 وارد سینما و با بازی در سریال خاطره انگیز «در پناه تو» به کارگردانی حمید لبخنده در سال 73 برای شبکه دو سیما به شهرت رسید. وی همچنین در سریال «او یک فرشته بود» که رمضان سال 84 از شبکه دو سیما پخش شد در نقش اول حضور داشت؛ این سریال ژانر جدیدی از سریال های ماورایی را در سینما و تلویزیون ایران گشود و بازی او نیز در آن فصل تازه ای از کارنامه بازیگری اش به شمار می آید. «ضیافت» و «سلطان» به کارگردانی مسعود کیمیایی از جمله آثاری سینمایی هستنند که مرحوم جوهرچی در آنها ایفای نقش کرده بود.