به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۱۲۹۲۶۳
فرافکنی‌ها در زمینه غارتگری ۱۴ هزار میلیارد تومانی بابک زنجانی

اسم رمز پنهان کردن یک غارتگری

اسم رمز پنهان کردن یک غارتگری
روزنامه بهار: احتمالا کمتر کسی تصور می‌کرد که در مناظره‌ای با موضوع  فرهنگی، اجتماعی به یکباره حرف از غارتگری 14 هزار میلیارد تومانی بابک زنجانی به میان بیاید. اما چون انتخابات در ایران صحنه تصاویر حیرت انگیز است در مناظره‌ای با موضوعات فرهنگی پرسش‌های اقتصادی مطرح می‌شود، نامزدهای انتخابات پاسخ‌های سیاسی می‌دهند و نام این مفسد اقتصادی هم به میان می‌آید. قالیباف همانند رسانه‌های تندرویی مثل کیهان، فارس و. . . که با پول مردم علیه دولت منتخب مردم فعالیت می‌کنند اهدای لوح تقدیر از جانب روحانی به زنجانی در سال86 را نشانه‌ای از همراهی رئیس جمهور با او می‌داند. در این باره چند نکته‌ای جهت یادآوری به جناب شهردار که این روزها در خیال رسیدن به ساختمان پاستور تمامی مرزهای اخلاقی را درنوردیده است قابل ذکر است.

1ـ آیا در سال 1386 بابک زنجانی پرونده‌ای در دستگاه قضایی داشته است؟ آیا وارد عملیات به اصطلاح «دور زدن تحریم ها» شده بود؟ آیا در آن سال اساسا کسی این فرد را به جز مسئولان ارشد دولت وقت و برخی دیگر در نهادهایی خاص می‌شناخت؟ پاسخ همه این سوالات منفی است. جناب قالیباف چه توقعی دارند که روحانی از سرنوشت این فرد در سال‌های بعد باخبر باشد؟
2ـ هنگامی که شهردار تهران در یک مراسم از افرادی تقدیر می‌کند ابتدا درباره سوابق گذشته و اقدامات آینده شان اطلاعات کسب می‌کند یا مانند هر فرد دیگری به درخواست میزبان مراسم لوح تقدیر را به برگزیدگان اهدا خواهد کرد؟
3ـ اگر اهدای لوح و عکس داشتن با کسی ملاک همراهی با مفاسد اقتصادی باشد (که البته ملاک مضحکی است) بسیاری از مسئولان نظام با برخی از افراد در گذشته عکس داشته‌اند و حتی از آنان تقدیر کرده اند. آیا این اصل را به آن‌ها هم باید تعمیم داد؟ !
4ـ به نظر می‌آید بهتر باشد آقای شهردار به جای آنکه به این شکل انتقام‌جویانه جملاتی تقطیع شده از روحانی را در مناظره بیان کند تا رئیس جمهور را فردی دروغگو نشان دهد یا به یک عکس استناد کند، درباره «تخلف قطعی از مقررات قانونی» در واگذاری املاک نجومی اندکی توضیح دهند.
5ـ آن چه روشن است بزرگ‌نمایی این عکس و مانند آن نشانگر یک چیز بیشتر نیست و آن اینکه جریان حامی بابک زنجانی که با بی تدبیری و حمایت‌های نابجای خود از این مفسد اقتصادی باعث غارت بیش از چهارده هزار میلیارد تومان از پول مردم شده است می‌خواهد اصل ماجرا به حاشیه رانده شود.
از همین رو خوب است که آقایان روحانی و جهانگیری و دیگرانی که اطلاعات کاملی از نحوه عملکرد بابک زنجانی و حامیانش دارند این اطلاعات را برای مردم به شکل شفاف و صریحی مطرح کنند.

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ۱۴:۴۹
زنجانی به همه پول داده به منم میداد میگرفتم مگه کسی از هدیه بدش میاد فقط خداییش اگه هبه بوده که هیچ اما اینکه بعدا کاری براش انجام داده باشند موضوع دیگریست (351829)