به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۲ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۱۳۷۲۶۰
طارمی به جام‌جهانی ۲۰۱۸ می‌رسد؟

مستندات پرسپولیس در اعتراض به فیفا

گروه ورزشی: پس از جلسه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و ریاست فدراسیون فوتبال قرار است این باشگاه لایحه دفاعی خود در اعتراض به رای صادره را به دادگاه CAS ارائه کرده و درخواست بررسی مجدد حکم را بکند.
مستندات پرسپولیس در اعتراض به فیفا
به گزارش ایسنا، پس از صدور رای فیفا مبنی بر محرومیت چهار ماهه مهدی طارمی و همین‌طور محرومیت باشگاه پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالات، علی‌اکبر طاهری طی جلسه‌ای با مهدی تاج راهکارهای قانونی موجود برای اعتراض به این رای را بررسی کردند. با توجه به مستنداتی که وجود دارد قرار بر این است باشگاه پرسپولیس رسما طی نامه‌ای به این رای اعتراض کرده و خواستار بررسی موضوع در دادگاه عالی ورزش (CAS) شود.
۱- با توجه به اینکه در ۲۵ تیر ۱۳۹۵ در کشور ترکیه کودتا شکل گرفت و ناامنی زیادی در این کشور ایجاد شد، مهدی طارمی در همان شب کودتا با مراجعه به سفارت ایران در این کشور خواستار بازگشت به ایران شده است. مسئولان سفارت هم بلافاصله مقدمات سفر مهاجم پرسپولیس به ایران را فراهم کردند تا مهدی طارمی به خاطر ناامنی‌هایی که در ترکیه وجود داشت به ایران باز گردد.شاید این یکی از دلایل مهم و برگ برنده پرسپولیس در دادگاه CAS همین موضوع باشد، چرا که بر اساس قوانین بین‌المللی اگر در یک کشور ناامنی صورت بگیرد افراد خارجی که تحت قرارداد باشگاه‌ها هستند می‌توانند بی‌قید و شرط آن کشور را ترک کنند.

۲- در قرارداد مهاجم پرسپولیس با باشگاه ریزه‌اسپور آمده بود، مهدی طارمی تنها پس از صدور ITC‌ از سوی باشگاه پرسپولیس رسما بازیکن این باشگاه می‌شود اما تا زمانی که او به تهران بازگشت باشگاه پرسپولیس هیچ ITC‌ برای مهاجم بوشهری تیمش صادر نکرد، این یعنی قرارداد مهدی طارمی با باشگاه ترکیه‌ای کامل نشده است.

۳- از دیگر مواردی که باشگاه پرسپولیس می‌تواند در لایحه اعتراضی‌اش به آن اشاره کند، بحث دریافت مبلغ قرارداد از سوی طارمی است. مهاجم جوان پرسپولیس با وجود اینکه قرارداد خوبی با باشگاه ترکیه‌ای به امضا رسانده بود اما حتی یک یورو هم از این باشگاه دریافتی نداشته است.باشگاه پرسپولیس می‌تواند با ارائه این مستندات امیدوار باشد که رای دادگاه عالی ورزش را به سود خود برگرداند.

درباره محرومیت مهدی طارمی نکات قابل توجه دیگری وجود دارد، اینکه اگر پرسپولیس می‌خواهد محرومیت او را تعلیق کند باید درخواست دستور موقت برای تعلیق محرومیت را به دادگاه (CAS) ارائه کند اما در این میان هم مشکلات جدی وجود دارد و شاید به خاطر همین مساله مهدی طارمی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از دست بدهد زیرا به احتمال فراوان در صورت اعتراض باشگاه، دادگاه عالی ورزش اواخر اسفند ماه رای نهایی خود را صادر می‌کند و اگر محرومیت طارمی تعلیق شده باشد و در آن حکم، محرومیت تایید گردد مهدی طارمی حق حضور در جام جهانی را نخواهد داشت.با تمام این شرایط باید دید آیا مسئولان باشگاه پرسپولیس این ریسک را به جان می‌خرند و درخواست تعلیق محرمیت مهدی طارمی را ارائه می‌کنند یا خیر؟سوابق فوتبال ایران در رای‌های فیفا و البته دادگاه عالی ورزش نشان داده هیچ زمانی نمایندگان فوتبال ایران در این دادگاه‌ها پیروز نبودند با این وجود باید منتظر باشیم و ببینیم مدیران باشگاه پرسپولیس و البته فدراسیون فوتبال چه تصمیمی در این باره اتخاذ خواهند کرد.