به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۳:۲۰
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ساعت ۰۲:۱۳
کد مطلب : ۱۳۸۷۶
با نظم‌ترین! بازی يك‌نيمه‌اي تاريخ فوتبال دنیا را هم ديديم!

شرمنده؛ نیمه دوم نداريم، ما مراسم تجلیل از خود داریم!

گروه ورزشي: یکی از با‌نظم ترین!! رخدادهای ورزشی ایران که قرار بود جایی باشد برای بازی تیم های ۹۸ و ۲۰۱۴ بعد از ۳۰ دقیقه بازی نمادین و نزدیک به ۹۰ دقیقه تقدیر و لوح تبریک خوانی برای مسئولین در غیاب ستاره های سرشناس تیم ۹۸ و شخص رئیس‌جمهور به عنوان بانی اصلی برگزاری این بازی به پایان رسید!
شرمنده؛ نیمه دوم نداريم، ما مراسم تجلیل از خود داریم!
در این پایان نیمه اول مسابقه که در ۳۰ دقیقه زمان برگزاری اش پیرمردها با وجود همه یاران کمکی شان ۵ گل از تیم ۲۰۱۴ خوردند، محمدرضا رحیمی اعلام کرد همه جمع شده اند تا از ملی پوشان برای افتخار آفرینی‌هاي شان تقدیر کنند و رئیس جمهور هم که خود بانی این بازی بوده به دلیل افت فشار، خستگی و از همه مهمتر زانو درد به ورزشگاه نیامده است!! بعد از این مراسم بی سر و ته اهدای لوح‌هاي تقدیر آغاز شد!

تیم‌هاي مختلف موفق فدراسیون از راه مي‌رسیدند و جایزه مي‌گرفتند. جواد خیابانی که مدام از مردم نزدیک به ورزشگاه مي‌خواست به ورزشگاه بیایند و نیمه دوم را ببینند، اصلا نمی دانست آن وسط چه در حال اتفاق افتادن است. مجریان برگزاری مراسم که از سوی فدراسیون آمده بودند، مدام برای همدیگر و برای مسئولان حاضر در استادیوم، نوشابه باز مي‌کردند. بعد از تقدیر از ملی پوشان کفاشیان به نمایندگی از اهالی فوتبال به رئیس جمهور یک تابلو فرش ابریشم هدیه داد. تابلویی که جواد خیابانی گفت :« من عتیقه شناس نیستم بدانم دقیقا چه چیزی است.»

البته وزیر هم لوح تقدیری به پاس موفقیت‌هاي فوتبال به کفاشیان داد و احتمالا برای همین موفقیت ها بود که این دو روی ماه یکدیگر را بوسیدند! این دویی که در دوسال گذشته کم از خجالت یکدیگر در نیامده اند. البته وزیر در آخر مراسم هم ایستاد و با جواد نکونام و خلعتبری درباره بحث حضورشان در لیگ امارات حرف زد. بحثی که به نظر مي‌رسید تقریبا جدی هم باشد البته نکونام با خنده وسط حرف‌هاي وزیر و خلعتبری که با لهجه مازندرانی رد و بدل مي‌شد، خنده حاضرین را به همراه داشت.

بعد هم که ماچ و بوسه ها تمام شد دوستان هیات تهران که میکروفن ها را در دست داشتند از خودشان هم تقدیری ویژه کردند و بعد هم بازی تمام شد بی آنکه نیمه دومی در کار باشد. اتفاقی که باعث دلخوری مسئولان شبکه سوم سیما شد که برای این مراسم، مراسم ویژه افطار و شب‌هاي رمضان شان را به هم ریخته بودند. جواد خیابانی به نمایندگی از مسئولان گروه ورزش سیما از همه مردمی که شاهد این کلکسیون بی نظمی بودند، عذر خواست و گفت: « ما شرمنده‌ایم.»

سایت گل هم در تحليلي در باره اين بازي نوشت:
۱- خرداد سال ۱۳۸۸ در همایش مصلای تهران که حامیان احمدی نژاد برپا کرده بودند، مجری مراسم از حضار خواست به افتخار گل حمید استیلی به آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸، فریاد مرگ بر آمریکا سر دهند تا احمدی نژاد بیاید پشت میکروفن. استیلی با همان حمایلی که قبل و بعد از او، سعید حدادیان، مسعود ده نمکی و جواد شمقدری بر روی کت خود نصب کرده بودند، دو بار پیاپی گفت: "من قدرت آقای احمدی نژاد را در مناظره هایش دیدیم و او نشان داد که مرد اول مملکت است."

۲- در مراسمی به شدت شلخته، کسالت بار و شگفت انگیز از تیم‌هاي فوتبال ایران تقدیر شد! یک بازی نیمه کاره با گزارش همیشه بحث انگیز جواد خیابانی، نورافشانی مضحک و تکراری و در میان سکوهای خالی ورزشگاه آزادی بازیکنان تیم ملی ۱۹۹۸ مقابل تیم ملی ۲۰۱۲ قرار گرفتند. در حالیکه ستون فقرات اصلی تیم متشکل از احمدرضا عابدزاده، نادرمحمدخانی، کریم باقری، مهدی مهدوی کیا، خداداد عزیزی و علی دایی حاضر نشدند در یک شب گرم تابستانی برای "بینندگان عزیز" خاطره آفرینی کنند.- احتمالاً با درجه از هوشمندی! - بازی مطابق انتظار سرد و بی روح بود و تماشاگران اندک حاضر، ترجیح مي‌دادند «مجتبی جباری» را به خاطر پیوستن اش به سپاهان هو کنند. نیمه دوم بازی در میان غافلگیری جوادخیابانی که در میان سوژه‌هاي خلیج فارس، شعر" ای ایران"،گنجینه خاطرات، موهای منصوریان، عتیقه شناسی، لیونل مسی کوچکی که وسط چمن "آدرس" مي‌پرسد، فقدان کنداکتور برنامه، خوشمزه بودن چهره استاد اسدی و... دست و پا مي‌زد، بدون برگزاری نیمه دوم به اتمام رسید! او البته امیدوار بود محمود احمدی نژاد در میانه زمین پا به توپ شود و احتمالاً به یاد ملبورن هیجان زده بگوید: " حالا پشت سر مدافعان... محمود احمدی نژآد! غزال تیزپای...!"

۳- برای شوخی با آدم ها روش‌هاي مختلفی در دنیا وجود دارد. در ایران یکی از دم دست ترین آنها برگزاری "مراسم تجلیل" است! آشفته بازاری پر از خمیازه و سخنرانی غیرضروری، با کیف هدیه و لوح تقدیر و تابلو فرش! این اتفاق در ورزشگاه آزادی هم رخ داد. سخنرانی معاون اول رئیس جمهور و اشاره اش به "خستگی"، "پادرد" و "فشار خون" احمدی نژآد- مردی که همیشه گفته مي‌شد "دشمن را خسته" مي‌کند- نقطه عطف این ماجرا بود. چه اصراری برای برگزاری این بازی آن هم در ورزشگاهی بزرگ که کیلومترها از مرکز شهر دور است وجود داشت؟ خواندن متن تقدیرنامه وزیر ورزش از رئیس دولت در میانه یک بازی چه چیزی را اثبات مي‌کند؟

۴- این مراسم دستکم در ورزشگاه آزادی نقطه پایانی بر دولتی بود که بسیاری از کارهایش در اقتصاد و ورزش و هنر و سیاست به همین شکل بود: " پرهیاهو، آشفته، غافلگیر کننده، هیجان زده و البته با طعم تقدیر و تشکر از عملکرد خود! ". ممکن است هنوز حمید استیلی بر این باور باشد که احمدی نژآد "نشان داد که مرد اول مملکت است." اما دوستان آقای پرزیدنت حتی به خاطره‌هاي فوتبالی ما هم رحم نکردند. در مراسمی به نام تجلیل....! بگذریم!

قلم آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۲:۲۷
به جای خنده بازار همین مراسم را پخش کنند. ما اندکی بخندیم.
خدایا... (93519)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۳:۴۱
خدايا ... هنوز باورم نميشه آقاي احمدي نژاد ميخواد بره !!! بروووووووو جووووووون هر كي دوست داري ديگه (93536)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۹:۳۸
حيف! خنده بازار خيلي قشنگتر بود (93568)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۹:۴۶
پخش شد ، شما لالا بودین.فقط اگه میدیدین همش (93573)
عرفان
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۰:۲۹
دم احمدرضا عابدزاده، ناصرمحمدخانی، کریم باقری، مهدی مهدوی کیا، خداداد عزیزی و علی دایی گرم که حاضر نشدند ابزار دست سیاستمدار شکست خورده ای مثل ...! بشن (93609)
تارا
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۵:۲۱
اتفاقی که دیشب افتاد.نشسته بودم خنده بازاروببینم.یهو این مراسم طنزرودیدم.این 8سال بدبختی یکطرف،این چندروز آخر که تموم نمیشه ودیدن حیف ومیل مستقیم بیت المال توسط آقایان،یکطرف. (93879)
وحید
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۳:۰۵
تابلو فرش ابریشم برای آقای رییس جمهور؟؟؟؟
خب حدا اقل میدونیم الان قوه قضاییه حد اقل به خاطر افزایش داراییهای رییس جمهور بعد از پایان دوره یه مدرک مستدل داره که بهش استناد کنه
اگر هم گفتن که داراییهاش در طول دوره ریاست جمهوری افزایش پیدا نکرده اونوقت همه با هم میگیم چی؟؟؟؟؟
.
.
.وا مسیبتا (93527)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۳:۵۱
از خجالت رفتم زیر میز. خداااااااا، برس به داد دل جوووونااااااااا (93538)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۴:۲۴
به دنیای وارونه و افعال معکوس خوش آمدید!! (93539)
توسی
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۵:۰۵
عجیبه! (93543)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۶:۱۲
اگه این خبر رو خونده باشید که:
"از این بازی نزدیک هشت هزار تماشاگر دیدن کردند." (مشرق)
تازه براتون معلوم میشه این "خستگی و افت فشار خون" ناگهانی رئیس پرکار و خستگی ناپذیر دولت دهم همچی بی دلیلم نبوده!! (93549)
سلمان
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۷:۵۳
در سایت عصر ایران نظر سنجی شده در مورد موفقیت اقای احمدی نزاد 87/0گفته اند سیاست خارجی وی بسیار ضعیف بوده .اقتصاد هم همینطور .پس این همه تجلیل .تشویق ایشان برای این عدم موقیتهای او است .که از طرف مسولین وصدا وسما و......بعمل آورده میشود !!!!!!و اخیراٌهم در ورزش .البته در مزاسم آزادی خورشان را خودشان تشویق نمودند .ولی در مراسمات ریکر چرا ؟؟؟؟؟ (93553)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۸:۰۴
افت فشار ناشی از عدم حضور بزرگان فوتبال 1998! من و شما هم وقتی فهمیدیم آنها نمی آیند نرفتیم تماشا! میخواستید که "قدرت اول مملکت" شرکت کند؟ (93554)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۸:۴۵
ایران من
در این 8 سال شاهد منظم ترین برنامه ها از سوی دولت محترم بودیم و نتیجه اینهمه برنامه ریزی را مردم با گوشت و پوست و استخوان خود لمس کردند
کسانی که حتی توانایی اداره کردن یک مراسم تقدیر را نداشتند برای مطرح کردن خود در این لحظات آخرچطور به راحتی حاضر شدند تنها خاطرات اون سالهای شیرین مردم را هم. . . . کنند (93556)
آذر
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۹:۰۰
خداییش تا حالا کدوم یک از کارهای این دارودسته درست وشسته رفته بوده که این دومی باشه ؟ دعا کنید این حسن ختام همه شیرین کاریاشون باشه چون من یکی دیگه اعصاب ندارم (93559)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۹:۰۸
باز خوشحالیم که روزهای آخر این دولت هردمبیل است. (93562)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۹:۲۹
اينا شيرمرداي واقعيه 98 هستن كه به اين سيرك نيومدن:
احمدرضا عابدزاده، علی دایی، کریم باقری، مهدی مهدوی کیا و خداداد عزیز (93566)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۴:۵۲
سیرک و خوب اومدی (93846)
مصطفی
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۰:۰۶
خدا رو شکر دیگه روزهای اخره.مردم ایران از این دولت صد سال تجربه برای اینده کسب کردند (93588)
مصطفی
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۰:۰۶
خدا رو شکر دیگه روزهای اخره.مردم ایران از این دولت صد سال تجربه برای اینده کسب کردند (93589)
ساسان
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۰:۰۶
اینا نتونستن یه مراسم خوب رو اجرا کنند , اونوقت چطور انتظار دارید یه مملکت رو اداره کنند!!!! (93590)
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۰:۳۶
واقعا جای تاسف داره،من که بیننده بودم داشتم از خجالت آب می شدم،دیگه ببین یه پیشکسوت فوتبال جلو این همه بیننده چه حسی داشته
اون از عکس گرفتنشون اونم از بقیه کاراشون!
رسوایی تا کی؟؟؟؟ (93613)
کلافه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۰:۳۹
چقدر باید جلوی دیگر ملتها تحقیر شیم،یعنی برنامه ریزی واسه همچین مراسمی اینقدر سخته؟؟؟اگه نمی تونید نگیرید،مگر این روزهای باقیمانده دولت سرخوش میگذرد؟؟؟ (93614)
ارحل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۰:۴۱
خدا نگذره ازشون،خیلی حس بدی داشتم موقع تماشا،حق ما این نیست (93616)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۰:۵۹
باید گریست به این حال و روز ...

قطعا همیشه دستانی پشت اینچنین مراسم است (93623)
ناصر
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۱:۰۹
مگه برای چی آقای دایی و خداداد عزیزی و .. نیومدن. خوب پیش بینی میکردن که این بازی قراره چی از آب در بیاد.کاش اون بچه ها هم نیومده بودن. (93634)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۱:۱۱
اخر خنده بود مخصوصا قسمتی که رحیمی می گفت رییس جمهور محبوب هههههه (93636)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۱:۲۵
شما خیلی از مرحله پرت هستید. سوژه نبود که فکر مردم رو مشوش کنید و چسبیدید به این بازی....آشفته سایت واقعا متاسفم. (93640)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۶:۱۱
داداش سوژه به لطف دولت کریمه و معجزه هزاره سوم زیاده! به همشونم توجه میشه همشونم میخونیم و بحث میکنیم راجعبشون چون باز به لطف دولت خدمتگزار وقت آزاد و بیکاری زیاد داریم! این افتضاحم کم اهمیت نبود! برو روزنامه ورزشیارو ببین چندتاش گیر دادن به این موضوع بعد بیا نظر بده! (93931)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۶:۲۰
نیما نکیسا داشت واسه یه جایزه حج گرفته بود گریه میکرد و میگفت بغض کردم! ولی واسه این تحقیر شدن و افتضاح هیچ! واقعا حقشونه! دم اونایی که نیومدن گرم! یاشاسین اوس کریم علی آقا! عابد زاده خداداد مهدوی کیا! از استاد اسدی هم که انتظاری نداشتیم اونموقه ها هم گل به خودی میزد! فقط دلم واسه برومند اون وسط سوخت! واقعا اون مشتی که به محمد خانی تو دربی زد کجا! و این برومند دیروز خیلی شکسته شده بود معلومه خیلی سخت گذشته بهش هرچند خیلی اشتباه کرد! (93945)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۱:۵۰
من به تمام دوستام گفتم هر چیزی ممکنه در این کشور رخ بده ایران دربین صدها کشور یک کشور استثنایی است و انتظار هر چیزی را داشته باشند. (93658)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۱:۵۰
رحیمی فقط می خواست از احمدی نژاد تعریف کنه. (93659)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۱:۵۱
مراسم تقدیر از احمدی نژاد بود. (93663)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۲:۲۳
اقا نمیتونید مراسم برگزار کنید خب برگزار نکنید اینجوری ابروی خودتونو میبرید یه سوال چرا از تیم مردان تمام اعضا بودن ولی بانوان نماینده داشتن؟؟؟؟؟؟؟ (93699)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۲:۴۶
خدا رو صد هزار مرتبه شکر بخاطر اینکه دیگه داره تموم میشه (93713)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۲:۵۱
دیگه دکتر آخرین هنرهاش رو هم داره رو می کنه.

دستش درد نکنه (93718)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۲:۵۶
استیلی خودش چی از فوتبال سردر میاره که برسه به آدم شناس بودنش (93723)
آرش
Sweden
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۳:۱۵
جای حسین رضازاده و شمقدری هم خالی بود..... (93740)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۳:۳۸
باید از این همه پاچه خواری ، جواد خیابانی خجالت بکشد و در مقابل مردم فهیم ایران عذر خواهی کند، اگر .....داشته باشد!!!!! (93762)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۳:۴۲
يه سخنراني به زبان انگليسي از آقاي رئيس فدراسيون كم بود كه كل سيركو تكميل كنه (93771)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۴:۱۱
افتضاح و توهین آمیز بود
شایسته بود ملی پوشان ورزشگاه و ترک می کردند. (93804)
میثم
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۵:۱۸
از جواد خیابانی ناامیدانه می خواهیم دست از سر اعصاب بینندگان تلویزیونی فوتبال بردارند وبه ولایت خود برگردند (93877)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۲۰:۰۷
واقعا برای استیلی؛ نه برای خودم متاسفم که به ایشان علاقه مند بودم امروز فهمیدم این حمید استیلی هم یکی است مانند شریفی نیا ... خوب شد در این مدت کسانی مانند حیایی و استیلی را بهتر شناختم...
درود بر آنان که شرف و وجدانشان را در راه پول و شهرت به پای .... خرج نمی کنند (94146)
امیر
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۲۱:۳۳
فوتبال چرا باید سیاسی شود و قوانینش به تمسخر گرفته بشه فیفا باید ایران را جریمه کنه 0 (94172)
علی از بهشهر
۱۳۹۲/۰۴/۳۱ ۰۲:۳۲
دیگه شورشو در آوردن
ایکاش تیم 98 نمیومد
بازم خدا رو شکر بزرگان تیم 98 نیومدن (94330)
۱۳۹۲/۰۴/۳۱ ۰۴:۱۷
این مسابقه ی مسخره آیینه ی تمام نمایی بود از روش و منش دولتی ها در اداره ی کشور در طول این چند سال:
هیچ قانونی برایشان ارزش ندارد، حتی قانون شناخته شده ی یک بازی بین المللی!! (94359)