به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۲:۴۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ساعت ۰۲:۲۳
کد مطلب : ۱۳۸۷۷
این مسابقه نمادین را هرگز به ذهن نخواهیم سپرد

شکر خدا ، هرچه بود گذشت، فقط در را پشت سرتان ببندید!

گروه ورزشي: برای همه آنهایی که از نزدیک با فعالیت‌های فدراسیون فوتبال ایران آشنا هستند آنچه در بازی سي دقيقه‌اي شنبه شب بين منتخب ۹۸ و تیم ۲۰۱۴ رخ داد خیلی هم عجیب نبود!
شکر خدا ، هرچه بود گذشت، فقط در را پشت سرتان ببندید!
البته قرار بود این مسابقه حضور رئیس جمهور ۸ ساله خود را در خود داشته باشد و بنابراین حداقل انتظار، برگزاری رویدادی در حد نام و مقام وی بود، اما حالا که ساعتی از این بازی گذشته، مرور نصاویر فقط شگفتی را بیشتر می کند. برنامه ای آنقدر آزاردهنده و سر در گم که خود رئیس جمهوری ترجیح داد در آن حضور نداشته باشد و عطای کار را به لقای حاضران و سایر عشق دوربین ها ببخشد.

اما شاید آنچه در روزهای پایانی دوره ۸ ساله ریاست جمهوری احمدی‌نژاد به عنوان یک مسابقه نمادین فوتبال برگزار شد، انتقامی بود ناخواسته از جانب همه کسانی که زخم دخالت‌های این دولت در کار طبیعی فوتبال را در سینه داشتند. هنوز به خاطر داریم که روند طبیعی فوتبال ایران در پایان جام جهانی ۲۰۰۶ چگونه با تصمیم ناگهانی و غیرقابل توجیه معاون محمود احمدی‌نژاد از ریل خارج شد، کسی که به فکر راه اندازی فیفای اسلامی بود... یادمان هست که فوتبال چگونه مدتی به تعلیق رفت و پس از ماه‌های بلاتکلیفی و از دست دادن فرصت‌ها با حضور فردی کاملا ناآشنا به این رشته کارش را از نو آغاز کرد.

آقای احمدی‌نژاد، رئیس جمهور محترم، این همان فدراسیونی است که شما - به واسطه - پایه‌های حضورش را ریختید. شما، معاون گرامی‌تان در سازمان تربیت بدنی و همه آنها که تصور می‌کردند اداره فوتبال به همین سادگی است که یک قهرمان سابق دوومیدانی را برای ساماندهی به میدان بفرستند. این فدراسیون که امروز نتوانست مسابقه‌ای در خور شأن شما، رئیس جمهوری ایران ترتیب بدهد، نتوانست ستاره‌ها را برای حضور در این مسابقه قانع کند،، نتوانست بازی را به سرانجام برساند، نتوانست به ملی‌پوش‌های جوان حالی کند که آنقدرها هم بازی را جدی نگیرند، دست نشانده خود شما است، خود شما که البته، به هرحال، میراثتان را برای فوتبال به جا گذاشته‌اید. نگویید صعود به جام جهانی که ما به یاد شورو حال تغییرو انتخابات می افتیم، جوی که فوتبال ما را بختتا به برزیل فرستاد.

کاش امروز قندتان نمی افتاد، درد زانویتان عود نمی کرد. می‌آمدید و در این نمایش حقارت بی‌برنامگی، نابلدی و تنبلی شریک می‌شدید و سهمی می‌بردید. شاید با دیدن حضور شما در ورزشگاهی بی تماشاچی و سرد، دولتی‌ها، روسأی جمهور بعدی، وزرای ورزش آینده و همه آنها که با بالارفتن از نردبام فوتبال علاقه دارند، مدتی ما را به حال خود می گذاشتند.
با این حال، شکر خدا ، هرچه بود گذشت. حالا بازی به پایان رسیده است. مثل دوران شما آقای رئیس جمهور. فقط در را پشت سرتان ببندید.

نمایشی برای تحقیر ستاره‌های ۹۸

 تک و توک تماشاگری که به ورزشگاه آزادی رفتند تا بازی نمادین ستاره‌های ۹۸ و تیم ملی ۲۰۱۴ را تماشا کنند آدم‌های خوشبینی بودند، خوشبین‌تر از آنهایی که از پای تلویزیون این نمایش اعصاب خردکن و بی‌برنامه را تماشا کردند... و البته خوش به حال آنهایی که وقت گرانبهای شب تابستانشان را پای این بازی تلف نکردند. بازی نمادین تیم ۲۰۱۴ با تیم ۹۸ رقابتی بود که توسط محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران پیشنهاد داده شده بود، مسابقه‌ای با کمترین کار تبلیغی و سازماندهی؛ رویدادی که دوباره ناتوانی فدراسیون فوتبال ایران را به رخ کشید. آنها حتی نتوانستند ستاره‌های اصلی تیم تاریخی صعودکننده به جام ۹۸ را برای این بازی به آزادی بکشانند و خب حتی به ذهنشان نرسید حالا که نود و هشتی‌ها در سفرند یا دلشان نمی‌آید بیایند ابتکار جدیدی به خرج دادند ۴ اسم جذاب دعوت کنند یا حداقل تیم‌ها را به اتفاق هم زمین بفرستند.

این شد که در یک بازی نیم ساعت بچه‌های قبراق ۲۰۱۴ پنج گل وارد دروازه تیم ۹۸ کردند، تیمی متشکل از ستاره‌های تاریخی فوتبال ما که در آزادی تحقیر شد و چقدر دوراندیش بودند خداداد عزیزی و کریم باقری که اصلا برای این بازی به ورزشگاه‌ آزادی نیامدند. این نتیجه آنقدر گران و آزاردهنده بود که بعد از گل چهارم عده‌ای از تماشاچیان علیه تیم ۲۰۱۴ شعار دادند، تیمی که در نیمه اول ۵ گل وارد دروازه نیما نکیسا کرد و در نیمه دوم اصلا به میدان نیامد!

این بازی بعد از نیم ساعت متوقف شد تا فدراسیون به تجلیل از تیم‌های مختلف خود بپردازد و بعد از این مراسم طولانی خسته‌کننده زمانی که نود و هشتی‌ها روی سن آمدند و تشویق شدند بعد از عکس یادگاری همه به اتفاق هم ورزشگاه را ترک کردند تا حتی جواد خیابانی مجری محافظه‌کار شبکه سه به این بی‌برنامگی اعتراض کند. ورزشگاه خالی، بازی یکطرفه کم هیجان و بی‌برنامگی از دعوت از ستاره‌ها بخشی از یادگاری‌های این بازی بودند.

نکته دیگر عدم حضور کسی بود که این مسابقه را پیشنهاد داده بود، محمود احمدی‌نژاد که لابد صلاح ندیده بود به ورزشگاه بیاید اگرچه رحیمی معاون اول او علت غیبت ریاست جمهوری را خستگی سفر، افت قند خون، کار زیاد و زانو درد اعلام کرد...و البته این غیبت از تدبیرهای کمتر دیده شده جناب آقای رئیس جمهور بود که اساسا کاش این مسابقه را پیشنهاد نداده بود که بعدا بخواهد از حضور در آن شانه خالی کند! به هر حال این مسابقه نمادین را هرگز به ذهن نخواهیم سپرد اگرچه نمونه‌های مشابه آن در خارج از ایران همیشه در ذهن ما می‌مانند.
مرجع : سايت گل

یه مرد
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۲:۳۰
به قول زنده یاد قیصر امین پور چه قدر زود دیر میشود!!! انگار همین دیروز بود که حکم ریاست جمهوری به دستان آقای احمدی نژاد رسید ناراحت بودم که سید خندانمان میرود اما حالا بزرگتر شده ام این 8 سال درس ها به من داد و امروز من و هزاران جوان مثل من در کنار رئیس جمهورمان ایستاده ایم تا وطنمان را آباد کنیم یا علی. (93520)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۳:۴۲
يا حق ... (93537)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۴:۲۰
امیدوارم به ارزوت برسی! (93814)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۴:۵۶
نخیر بازهم در کنار رییس جمهورت نیستی یعنی نمیخواد که باشی . میدونی که اگر عارف معاون شده بود حالا می شد یه چیزی گفت ولی با این وضعیت همچنان در حاشیه هستی. (93855)
تارا
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۵:۳۰
جالبه رییس جمهورخستگی ناپذیرکه بیشترسال راروزه هستند وکلا3-4ساعت درطول شبانه روز میخوابند،یکدفعه افت فشارپیداکردندوزانودرد میگیرند.نمیدونم چی فکرمیکردکه توی این چندروزمدام بربازی کردنش تاکید داشت.شاید فکرمیکرددوستدارانش از سروکولش بالا میرندودرورزشگاه جای سوزن انداختن نمیمونه.کافی بود بگن خاتمی،هاشمی یا حتی عارف میان که این بازی ازنزدیک ببینن چه برسه بازی کنند.اونوقت بهشون میگفتم چه جمعیتی میومد. (93892)
ناصر (موج نو )
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۶:۲۵
تارا خانم هزارتا مثبت به شما (93947)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۲۳:۴۹
دوستان واقعا آدم متعجب میشه از نگرش آنهایی که به این پیام منفی دادند. (94272)
moein
Sweden
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۸:۴۶
اقای احمدی نژاد خواهشا این یه کارو انجام بدید و در رو پشت سرتون محکم ببندین.
خواهشا.... ! (93557)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۸:۵۹
دلیل نیامدن احمدنژاد این بود که مرخصی ساعتی اون روزش تموم شده بود وگرنه می یومد (93558)
ساسان
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۰:۰۸
اگه پخش مستقیم نداشت مطمئن باشید میگفتند که 120هزار نفر از سرتاسر ایران ، ببخشید سرتاسر دنیا اومده بودن ورزشگاه. (93594)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۰:۱۰
قربون خدا برم که اگر هم دیر بشه ولی یادش نمیره تو کاسه بعضیا بذاره.به نظرم بهترین بدرقه احمدی نژاد بود و تجسم برنامه 8سالش! (93596)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۰:۲۴
از همه چندش آورتر عطش تیم ملی 2014 به زدن گلهای بیشتر به تیم 1998 بود. بهرحال از این دولت بیشتر از این انتظاری نیست. (93606)
امیرو
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۸:۳۸
عطش گل زنی تیم 2014 هم به دولت ربط داره!!
فک کن! فک کن! فک کن! (94094)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۸:۴۴
ایران کلا چهار بار رفته جام جهانی یک بار قبل از انقلاب، یک بار دوره آقای خاتمی، دو بار در زمان دکتر احمدی نژاد. یعنی در این دولت معادل کل دولتهای قبلی اینم دروغه؟
البته اینم تابو و غیر قابل انتشاره میدونم ولی گور پدر ضرر!!!!! (94098)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۸:۵۱
شاید منظور شون از تیم 1998-1377 دوره خاتمی بود. و تیم 2014-1392 دوره احمدی نژاد!!!! (94105)
دختر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۰:۵۱
خداییش بازی دیشب روانمونو پاک کرد،دیگه این اوج خرابکاری بود،اوج توهین،هر چی بگم کمه،اما دلم نمیاد،بازم به یاد خاتمی میگم
زنده باد مخالف (93620)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۱:۰۷
چقدر در این 8 سال این ملت بزرگ کوچک شد (93632)
جوان 30 ساله( در شرف ازدواج)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۱:۳۲
واقعاَ در شگرفم که این آقای رئیس جمهور با کدوم اعتماد به نفس این پیشنهادهای جالب انگیز ناک رو میده از قدیم گفتن مشت نمونه خرواره، آقا بیدار شو اعتماد به نفس لطفاَ چند روز بیشتر نمونده لطفاَ با عصاب مردم بازی نکن امیدوارم خوب بخوابی چون خواب رو 8 سال از ما گرفتی (93647)
شرف ازدواج؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۷:۱۹
خوب الان چه ربطی داشت این شرف ازدواج؟؟؟بگیم خوش بحالت؟ (94005)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۲:۵۳
اتفاقا به نظر من برنامه کاملا در حد نام و البته مدیریت جناب دکتر برگذار شد... (93722)
مقداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۴:۱۳
1-روزشماری میکنم که 13روزدیگر عباسی میرود.
2-به لطف خدا وتدبیر دولت کفاشیان میرود
3-آفرین به ستارگانی که نیامدندودعوت آقایان رارد کردند تا تقیرنشوند
4-این آقایان همانانی هستند که زمینه ترک جایگاه دکترعارف عزیز درنیمه دوم بازی ایران ولبنان رافراهم کردند ویاشاهد آن بودندو لب فروبستند.
5- (93805)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۴:۴۴
واقعا توهین آمیز بود (93836)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۶:۱۹
اصول گرایان میگن اعتدال دراصل اصول گرایی هست!!!!!!!!!!بله!!!!!!!!! (93944)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۶:۲۷
واقعا خدمتی که احمدی نژاد تو این 8 سال به ایران کرد هیچکس نمیتونه کنه! یه واکسن ترکیبی بود که این کشور زد و ایشالله تا 100 سال آیند. . . . احمدی نژاد و امثالش سراغ این کشور نمیاد! فقط خدا کنه مردم حافظشون پاک نشه حتی اگه سرشون هم ضربه خورد باز هم .. . . . این 8 سال رو هرگز فراموش نکنن! (93948)
حمید
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۹:۲۷
عجیبه شما از تدبیر رئیس جمهور حرف میزنین ، تمام این مسخره بازی و دم و دستگاه و هزینه بخاطر این بود که ایشون میخواست خودی نشون بده ولی یه بار دیگه از مردم رودست خورد! (94126)