به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۱:۰۰
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۱۳۸۸۷

توضیح ایرانسل درباره پیامک توهین‌آمیز

گروه جامعه: مؤسسه کلید طلایی پیرو برگزاری مسابقه پیامکی «اسوه عدالت» روی بستر ایرانسل به مناسبت هفته قوه قضاییه و بزرگداشت شهادت دکتر بهشتی، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص سؤال پانزدهم مسابقه، بابت این اشتباه غیر عمد عذرخواهی کرد.
توضیح ایرانسل درباره پیامک توهین‌آمیز
به گزارش روابط عمومی شرکت ایرانسل، پیرو انتشار برخی اخبار در خصوص ارسال پیامکی در مسابقه اسوه عدالت، روی بستر فنی شبکه تلفن همراه ایرانسل، این اپراتور تلفن همراه کشور، جهت تنویر افکار عمومی ضمن انتشار توضیحاتی در خصوص شرکت ارسال کننده این پیامک، تاکید بر تعهد ایرانسل در خصوص احترام به وحدت مسلمین و تقریب مذاهب و احترام به تمامی ادیان الهی، توضیحات شرکت تامین‌کننده محتوای این مسابقه را نیز عینا منتشر کرد.

ایرانسل با هدف تامین و نشر محتوای فاخر فرهنگی و اسلامی، ویترین ایرانسل را بعنوان نخستین و بزرگترین بازار عرضه محتوای ویژه تلفن همراه، از تابستان ۱۳۸۶ راه اندازی کرده است. تمامی محتواهای عرضه شده روی ویترین، منحصرا از سوی شرکت‌های تامین کننده محتوا که از مراجع و نهادهای ذی صلاح برای فعالیت و محتوای خود مجوزهای لازم را اخذ کرده‌اند، تامین می‌شود و ایرانسل تنها تامین کننده بستر ارتباطی و فنی لازم برای عرضه این محتواها است.

مطابق قرارداد تبادل شده بین ایرانسل و شرکت‌های تامین کننده محتوا، مسئولیت حقوقی و محتوایی تمامی محتوای تبادل شده روی بستر فنی شبکه ایرانسل، بر عهده این شرکت‌ها است.

مسابقه پیامکی "اسوه عدالت" به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه، توسط " موسسه فرهنگی دیجیتال کلید طلایی جهان معاصر (کلید طلایی)" بعنوان یکی از مسابقات برگزار شده روی بستر فنی ویترین ایرانسل برپا شده است. علیرغم دریافت توضیحات موسسه فرهنگی کلید طلایی که در ادامه جهت تنویر افکار عمومی می‌آید، تاکید می‌شود نحوه برخورد با این شرکت در چهارچوب قرارداد فی مابین و مجوزهای اخذ شده شرکت فوق از مراجع و نهادهای ذی صلاح، تحت بررسی است.

* توضیحات مؤسسه کلید طلایی در خصوص یکی از سوالات مسابقه پیامکی اسوه عدالت


مؤسسه فرهنگی دیجیتال کلید طلایی جهان معاصر از سال ۱۳۸۷ با نام تجاری کلید طلایی در حوزه تهیه و تولید محتواهای الکترونیکی (خدمات ارزش افزوده) در بستر تلفن همراه و با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح، به این عرصه ورود کرده است. این موسسه، در چند سال اخیر با برگزاری مسابقات متعدد در مناسبت های گوناگون، از جمله هفته وحدت، مبعث پیامبر گرامی اسلام و اعیاد بزرگ مسلمین، همواره با نگاه به وحدت جهان اسلام، احترام به کلیه مذاهب اسلامی را مد نظر قرار داده است. پیرو برگزاری مسابقه پیامکی با عنوان "اسوه عدالت" روی بستر فنی شبکه تلفن همراه ایرانسل به مناسبت هفته قوه قضاییه و بزرگداشت شهادت دکتر بهشتی، در خصوص سوال پانزدهم این مسابقه و گزینه های پاسخ به آن، به نکاتی چند اشاره می‌شود:

۱- در این سوال، که در خصوص شان قضاوت و قاضی طرح شده، به صراحت در متن سوال از عبارت "قاضی" استفاده شده و پاسخ صحیح این سوال نیز "شریح قاضی" بوده که با درج عبارت "قاضی" در ادامه نام شریح، به شرکت کننده جواب اصلی سوال راهنمایی می‌شود.

۲- در بازه تاریخی مورد اشاره در سوال، جناب عمر ابن خطاب در قید حیات نبوده‌اند که علاوه بر توضیحات بند یک، خود به خود مصداق پاسخ صحیح به این سوال نمی توانند باشند.

در پایان، این شرکت، بعنوان مسئول تامین محتوا و برگزاری مسابقه "اسوه عدالت" روی بستر فنی شبکه تلفن همراه ایرانسل، اذعان می‌کند؛ انتخاب گزینه دوم این سوال، چیزی جز یک اشتباه غیر عمدی نبوده و این موسسه با امید به عنایات و الطاف الهی در ماه مبارک رمضان، و آرزوی وحدت بیش از پیش جهان اسلام، از عموم مسلمین، صمیمانه تقاضا دارد تا عذرخواهی صادقانه اش را به دلیل اشتباه صورت گرفته، پذیرا باشند.

۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۴:۲۶
بازم خوبه عذر خواهی کرد.اما ایرانسل همچین خودشو کشید کنار ها،با همین توضیحاتش نشون داد به هر حال بی ارتباط نیست دیگه.اینجام خودشو تبلیغ کرد. (93820)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۲۲:۳۰
من با هرگونه توهین مخالفم ولی این جوری که اینها گریبان چاک کردن و فریاد وااسلاما و واخلیفتا سردادن آیا در مقابل حجم انبوه توهین هایی که دوستاشون تو کشورهای همسایه عراق و پاکستان و عربستان و مصر و سوریه و بحرین و ... به مقدسات اسلام خصوصا تشیع روا میدارند همینگونه واکنش نشون میدن؟
انصاف خوب چیزیه والله. (94203)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۴:۳۱
مسخره ست! اینهمه توضیح داده ولی اون مطلب اصلی را نگفته. اصلا جریان چیه؟ ببخشید من کمی دوزاریم کجه! (93825)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۴:۴۷
ﺍﻳﻦ ﺍﺩﺑﻴﺎﺕ ﻓﺎﺧﺮﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻧﺜﺮ ﺟﻮﺍﺑﻴﻪ ﺍﻳﺮﺍﻧﺴﻞ ﺁﻣﺪﻩ ﻋﻮﺍﻣﻔﺮﻳﺒﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ. ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻫﺪﻓﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﭘﻴﺎﻣﮑﯽ ﺑﻪ ﺍﺩﻋﺎﻳﺸﺎﻥ ﺍﺭﺗﻘﺎ ﺳﻄﺢ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﻣﺨﺎﻃﺐ و ﮐﺎﺭ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﻠﮑﻪ ﮐﺎﻣﻼ ﻳﮏ ﻻﺗﺎﺭﯼ ﺳﻮﺩﺟﻮﻳﺎﻧﻪ ﺑﻮﺩﻩ و ﻫﺪﻑ ﺯﺩﻥ ﺟﻴﺐ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺑﺪﺑﺨﺖ ﺑﺎ ﻭﻋﺪﻩ ﻗﺮﻋﻬ‌ﮐﺸﻲ ﻫﺎﯼ ﻣﻴﻠﻴﻮﻧﯽ ﺍﺳﺖ (93842)
چالش
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۴:۵۵
هر دم از این باغ، بری می رسد...! (93849)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۴:۵۶
ایرانسلی ها یک لحظه این روند را معکوس در نظر بگیرند ببینند آن موقع این توضیح عذر بدتر از گناه نیست!؟اگر غیر عمدی است چرا اسم کسان دیگری درج نشده ؟ می شد یا نمی شد؟! (93850)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۵:۱۶
چرا عاقل کن کاری که باز آرد پشیمانی (93874)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۷:۲۳
تو خووووووووووووووووووووووبی (94013)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۹:۰۶
خوشبختانه يكي دو روزي هست اكثر مردم سيستان و بلوچستان ايرانسل رو تحريم كردن و از سيمكارت هاي همراه اول استفاده ميكنن .... درس عبرتي بشه براي ايرانسل و تمام كساني كه به اصحاب پاك رسول الله توهين ميكنند. (94112)
۱۳۹۲/۰۴/۳۱ ۰۱:۰۲
توهین بسیار زشته و محکوم.خدا ما رو از عوام بودن هم رهایی ببخشه (94311)
چالش
۱۳۹۲/۰۴/۳۱ ۰۷:۳۳
شایدم دست خود همراه اول تو کاره ;) (94371)
سعید
United States
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۵:۲۰
بسیارخوب میشد اگرهمیشه همین رویه درکشور عزیزایران ادامه می داشت احترام به صحابه واهلبیت احترام به اصل دین اسلام است زیرا اولین مخاطبین قرآن بودند وقران هم بوسیله صحابه واهل بیت به مارسیده است (93878)
س
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۵:۵۵
اقدامشون شدیدامحکوم اماعذرخواهی شون قابل تحسین وتامله. (93918)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۵:۲۵
آره جون عمت، تو ک راست میگی.
میگفتی ببخشید اشتباه کردیم تکرار نمیشه و با بانیه این پیامک برخورد مناسب شد.
نه ایکه ملت رو جیگر فرض کنید. اگه سهوی بو چرا به جای عمر اسم خودت رو نیاوردی؟
من کاری ندارم عمر که بود و چه کرد؟ مهم اینه ک آدما با تدبیر عمل کنن و آب تو آسیاب دشمن نریزن. تا کی هزینه بی تدبیری و تندرویهای نابجای عدهای را بقیه امت بدن؟ (93883)
امیر
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۸:۲۷
حالا اینقدر تند نرو توئم! احتمال زیادی داره سهوی بوده باشه. عذر خواهی هم کرده دیگه... (94089)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۵:۴۰
در کشورهای همسایه به اهل بیت توهین میشه این آقایون اعتراض هم میکنند اون موقع؟ یا نه از بامبولبازی و بهانه الکی آوردن خوششون میاد؟ (93903)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۶:۵۸
چه ربطی داره اگه یه آدم مریضی به اهل بیت جسارت کرد دلیل میشه که دیگران که خودشون را عاقل میدونند به سایر شخصیت های محترم در نزد فرق اسلامی توهین کنند . شما حساب وهابی ها را از مسلمین جدا کن ، هیچ پیرو اهل سنتی به اهل بیت توهین و جسارت نکرده و اهل بیت عصمت در نزد همه فرق اهل سنت مورد احترام هستند ، اگر هم شک داری میتونی از اهلش بپرسی یا شخصا تحقیق کنی (93973)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۹:۱۷
الان دقیقا روی سخنت با کدوم آقایونه؟! (94120)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۶:۰۰
اقا جوش نیارین زیاد عصبی هم نشید انشاالاه حسن اقا میاد همه کارا ردیف میشه
نادونا نه اینکه تو این چند وقت بی حواس شدند می بخشیمشون (93920)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۶:۵۴
اولین شرط وحدت درهرجامعه متکثر،احترام به عقایدونظرات گروههای مختلف است بااستفاده ازفرصتهای برابربرای تبلیغ و...،اگرمانتوانیم این شرط رارعایت کنیم،نه تنهاموفق نیستیم،بلکه به آرمانهای گروه خودلطمه میزنیم!نمونه اش،افراطیون جامعه خودمان (93972)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۷:۰۰
این آقایان که بخاطراثبات وفاداریشان به سلفی ها ازهیچ کوششی دریغ نمی کنند سئوال این است جرم یک اشتباه غیرعمدسنگین تره یا تخریب قبورائمه معصومین وکشتن آدم های بیگناه چرا اون موقع سکوت قریب به تائیدمی کنندخدالعنت کندانگلیس روکه فرقه وهابیت بدترازکفارراتربیت کرد (93975)
۱۳۹۲/۰۴/۳۱ ۰۱:۱۴
یه کم مطالعه کنی بد نیست! ضمنا تخریب قبور بارها محکوم شده. (94321)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۷:۲۱
آیا اهل تسنن تا حالا همچین توهینی به اهل تشیع کردن؟ که شما به خودتون و خودتون همچین اجازه ای رو می دید؟؟ (94009)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۷:۲۸
خدا در قران میفرماید به بتهای انها بی احترامی نکنید تا انها به خدای شما بی احترامی نکنند.
این دور از عقل وشعور است که ما به مقدسات برادران دینی اهانت کنیم حتی اگر درمیان انها شخصی منافق از روی غرض ورزی به مقدسات ما توهین کند به هرحال خدای ما یکی و پیامبر ما یکی است. عاقبت همه امور به خدا باز میگردد ای انسانهااااااااااا !!! (94022)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۸:۲۳
من خودم شيعه هستم و با بچه هاي اهل سنت تربيت معلم همدوره بودم كوچكترين توهيني از جانب اونا نديدم ... (94077)
یوسف
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۲۰:۲۲
ایرانسل تو مایه فتنه هستی.خودم از مشتری های خاص بودم ولی حالا همه را گنار گذاشتم و سیم کارتها را انداختم سطل زباله.ما جامعه اهل سنت به تمام یاران و اهل بیت ان رسول گرامی احترا می گذاریم (94149)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۲۱:۴۰
باید محاکمه شوند (94173)
شنگول
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۲۳:۴۱
تموم شد و رفت دنباله كشي بيشتر تبعاتي ميتونه پيش بياره بر محمد و آلش صلوات بفرست. (94269)
هولدینگر
United States
۱۳۹۲/۰۴/۳۱ ۰۳:۴۲
من به عنوان یک شیعه از خواهران و برادران اهل سنت عذر خواهی میکنم.

تفرقه بین شیعه و سنی چیزی جز زیان و ضرر برای هر دو گروه در پی ندارد.

مهم اینست که خدای مشترک و پیامبر مشترک داریم.
مهم اینست که
ابوبکر صدیق
عمر فاروق
عثمان ذوالنورین
و علی امام المتقین
همه از یاران صدیق رسول الله بوده اند
اتحاد رمز پیروزی همه ی ماست
واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا
به خدا اگر تفرقه ی بین سنی و شیعه برطرف بشود تمام عالم در دستان مسلمانا قرار میگیرد.
افسوس که در بین هر دو گروه طایفه ایی تندرو و متعصب مانع اتحاد و یگانگی شده اند (94353)
محمدمتین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۱ ۰۳:۵۱
اگر تو کشورهای دیگه به اهل بیت پیامبر(ص) توهین میشه همین نماد باطل بودن اوناست مگه میشه آدم فرزندان پیامبر را که خودش بارها به محبت و پیروی از آنان سفارش کردند ، دوست نداشته باشه و بهشون توهین کنه .
اما تاریخ نشون داده اهل سنت کشورمون از بهترین مسلمانان دنیا ودوستدار کشورشون هستند (آمار شهدای اهل سنت مؤید این مطلب است ) نادانی محض است که آنان را آزرده خاطر کنیم . تکلیف وهابیت از همه جداست وای بحال کسی که با پیامبر و خاندانش دشمنی ورزد . مباهله نشانه روشنی بر این امر است . نابودی دشمنان اسلام و مسلمین صلوات بر محمد و آل محمد (94356)