به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۱۴۳۱۴۱

كريمي: من اگر بزدل بودم حتما الان اینجا نبودم آقاي كيروش

گروه ورزشي: ورود کارلوس کی‌روش به مناظره ديشب علي كریمی و ساکت، نه تنها کفه ترازو را به سمت دبیرکل فدراسیون سنگین نکرد، که سرمربی تیم ملی را به بازنده بزرگ این مناظره تبدیل کرد.
كريمي: من اگر بزدل بودم حتما الان اینجا نبودم آقاي كيروش
حضور در برنامه 90 همیشه برای کارلوس کی‌روش یک اتفاق خوب محسوب می شد؛ جایی که او می توانست بدون دغدغه هنر سخنوری اش را به رخ بکشد و بر تعداد هوادارانش اضافه کند اما این بار ورود تند او به مناظره ای که به نظر می رسید برنده خاصی نداشته باشد، او را به یک بازنده بزرگ تبدیل کرد. تا پیش از پیامک جنجالی کی روش، محمد ساکت، دبیر کل فدراسیون، با خونسردی توانسته بود زهر سوال های تند کریمی را بگیرد و هرچند ستاره سابق پرسپولیس و تیم ملی تلاش می کرد تا با اشاره به ابهام های بیشتر در مورد عملکرد فدراسیون، ساکت را در موضع دفاعی نگه دارد اما عدم تمرکز او روی پاسخ های ساکت، باعث می شد تا نتواند به تناقض هایی که در پاسخ های دبیر کل فدراسیون وجود دارد، پی ببرد. حتی زمانی که عادل فردوسی پور تلاش می کرد تا در نقش کمک کریمی ظاهر شود، او چندان علاقه ای به این همراهی نشان نمی داد.
 
اما وقتی بحث به حضور سباستین، بدنساز تیم ملی، در کادر فنی کارلوس کی روش کشیده شد و کریمی از او به عنوان پسرخوانده کی روش نام برد، واکنش شتابزده سرمربی تیم ملی، به یک هدیه بزرگ برای شماره 8 سابق پرسپولیس تبدیل شد. فردوسی پور ابتدا اعلام کرد که کی روش قصد دارد روی خط تلفنی برنامه حضور پیدا کند؛ اما دقایقی بعد، پیامک سرمربی پرتغالی را بدون دخل و تصرف روی آنتن خواند؛ پیامکی که در آن کی روش، کریمی را به زدن "اتهامات بزدلانه" متهم کرد.
 
سرمربی تیم ملی  در این پیامک برای علی کریمی نوشت:«هیچ تردیدی وجود ندارد ، شما استعداد را می توانید بخرید اما کاراکتر را نمی توانید بخرید. من در زمان مناسب پاسخ این حرف ها ، اتهامات دروغ و بزدلانه را می‌دهم. این فرد دارد توهین می کند به تمام آن 124 بازی که در تیم ملی بوده است و همبازی‌هایش.»
علی کریمی هم در پاسخ گفت:«من اگر بزدل بودم حتما الان اینجا نبودم. ایشان چرا اینجا نمی آیند الان و جواب نمی دهند؟ من که حرفی نمی زنم که عجیب باشد. آقای ساکت می خواهی من ایمیلی که برای مدرک سباستین به شما زده شده است را بفرستم؟ کارلوس کی روش فقط از این ماجرا دلخور است. بعد از حرف های من سباستین را فرستادند به یک دوره مربیگری و آنجا یک مدرک برایش گرفته اند که الان بگویند مربی بدنساز است!»

استفاده از همین لفظ بود که باعث شد تا کریمی اوضاع را در دست بگیرد و بتواند همان چهره ای را از خود به نمایش بگذارد که تا پیش از آن به دلیل مشغول بودن با اسناد و مدارکی که به همراه داشت، از آن فاصله گرفته بود. همزمان در شبکه های اجتماعی هم کاربران واکنش تندی به این اظهارنظر کی روش داشتند و سرمربی تیم ملی را به دلیل به کار بردن لفظ "بزدل" در مورد کریمی به شدت مورد انتقاد قرار دادند؛ اما کی روش که به نظر می رسید همچنان از جایگاه خود در بین طرفداران تیم ملی مطمئن است، پیامی را در صفحه فیس بوکش منتشر کرد و بار دیگر با حمله ای سنگین به کریمی، او را "آقای استعفا" خطاب کرد.
 

 
کی روش پیش از این هم سابقه درگیری با چهره های فوتبال ایران را داشت؛ اما اشتباه محاسباتی او در مورد ورود به جدال با کریمی، می تواند به شدت روی آینده اش تاثیر بگذارد. افزایش محبوبیت کریمی در مدت اخیر که حتی با حمایت استقلالی ها همراه شد، می تواند به بزرگترین چالش کی روش در دوران حضورش در تیم ملی ایران منجر شود.
در فاصله 4 ماه تا آغاز جام جهانی، حالا هر تصمیم کی روش به شدت زیر ذره بین قرار خواهد گرفت و در صورت هر اشتباهی از سوی او، با واکنش های به مراتب بیشتری همراه خواهد شد.
از سوی دیگر، انتظار می رفت با توجه به نزدیکی جام ملت های آسیا 2019، در صورت کسب یک نتیجه متوسط در جام جهانی هم او تا ژانویه بعد روی نیمکت تیم ملی بنشیند اما با شرایط فعلی، او برای ادامه همکاری با تیم ملی، نیاز به یک دستاورد بزرگتر دارد؛ دستاوردی که بتواند خطای استراتژیک او در "بزدل" خطاب کردن شماره 8 محبوب فوتبال ایران را جبران کند.
 
 
چكيده اظهارات كريمي و ساكت در مناظره 90
علی کریمی و محمدرضا ساکت در برنامه ديشب 90 درباره ابهام هایی حرف زدند که به چالش بزرگی برای فوتبال ایران رخ داده است.
علی کریمی: دو سه ماه قبل سئوال هایی را مطرح کردم که فدراسیون به هیچ کدام از سئوال هایم پاسخ ندادند و صحبت هایی که کردم در راستای همان صحبت هاست. طرف صحبت های من آقای تاج هستند به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال چون همه قراردادهایی که می گویم را رئیس فدراسیون امضا کرده است اما ایشان نیامدند و آقای ساکت به جای شان آمده اند. کریمی بلافاصله به سراغ قرارداد ایران نوین رفت و گفت: شما در دو سال از قرارداد 160 میلیارد تومانی ، 69 میلیارد تومان به این شرکت غرامت داده اید. وقتی سال اول 23 میلیارد خسارت داده بودید ، چطور برای سال دوم طوری قرارداد را پیش بردید که دو برابر خسارت بدهید. چطور این همه پول گذاشتید از حق باشگاه ها ضایع شود.

محمدرضا ساکت: آقای تاج در چین تایپه هستند. ما در فدراسیون بارها پاسخ داده ایم. اینکه مجددا توسط آقای کریمی مطرح شد ، ما آمادگی پاسخگویی داریم. اسم این برنامه را گذاشتید مناظره ، ولی کاش امشب شب مفاهمه ها باشد. فدراسیون فوتبال از منتقد منصف مودب استقبال می کند. ما قراردادی را بستیم که رقم درشتی بود. در طول اجرا این قرارداد به اختلافاتی رسید که فدراسیون زیر بار نرفت. ما این قرارداد را به شورای داوری فرستادیم. این تخفیف ها را سازمان لیگ نداد. کارشناسان دادگستری این تخفیف را دادند. ما قرار بود همه بازی ها را پنجشنبه و جمعه بگذاریم که برنامه های تیم ملی نگذاشت تا این اتفاق بیفتد. یا مثلا بالون های تبلیغاتی ، یا ردیف سوم تبلیعات را نگذاشتند و بندهایی که در قرارداد بود ، توسط مسئولین وقت به کارشناسان داده شد و بعد به داوری رفت که در نهایت این مبالغ را کسر کردند. فدراسیون فوتبال از طریق مجمع به باشگاه ها پاسخگو است. تمام این گزارش ها به باشگاه ها اعلام شده است.

علی کریمی: تخفیف باید مصوب مجمع باشد. آیا واقعا باشگاه ها قبول کردند که این 69 میلیارد تومان از حق تیم ها کسر شود؟ مگر نباید مجمع این ها را تائید کند. تازه شما که تضامین بانکی را از این شرکت نگرفته بودید و 35 میلیارد تومان هم هنوز از دوستان طلبکار هستید و تازه به آنها باز تا آذرماه سال 97 به آنها زمان داده اید!

ساکت: تخفیف ندادیم. ما خسارت دادیم. در قراردادها تعهدات دو طرفه وجود دارد. بعضی از تعهداتی که خارج از توان ما بود ، این ها درخواست ارقام خیلی بیشتری داشتند . تضامینی هم البته گرفته شده بود.الان 20 میلیارد تومان به ما بدهی دارند و به جایش به ما زمین داده اند.

علی کریمی: این زمین ها کجاست؟

ساکت: مردم می دانند! مدیرعامل تان می داند کجا هست! در شمال هست. ورامین هست ، تهران هست. ما گفتیم زمین نمی خواهیم. باید این زمین ها فروخته شود و پولش را به ما بدهند.

فردوسی پور: قراردادهای فدراسیون خیلی قانون مند نیست چون همیشه یا جریمه می دهند یا باج.

ساکت: قرارداد ما زیر نظر سازمان بازرسی بود. در قرارداد ذکر شده بود که ما قرارداد را ببریم در زمان اختلاف به شورای داوری.

علی کریمی: من می گویم حکم سی میلیارد صادر شده است.

ساکت: 8 میلیارد پول گرفتیم. دو میلیارد هم چک دادند. الان 20 میلیارد تومان طلب داریم.

علی کریمی: شما تا آذرماه سال دیگر به این شرکت فرصت دادید؟ مگر فدراسیون بنگاه معاملات ملکی است؟ زمین تهاتر می کنید؟

ساکت: ما حکم توقیف اموال گرفتیم ولی گفتیم این زمین ها باید تبیل به پول شود.

علی کریمی: خانمی که در بخش اقتصادی بوده ، در این پرونده چرا استعفا داده است؟

ساکت: در مناظره درباره شنیده ها حرف نمی زنند.

علی کریمی: اگر اشتباه بگویم که شما شکایت کنید. شما که دست به شکایت تان خوب است دیگر!

ساکت: این خانمی که می گویید را من در جریانش نیستم.

عادل باز به بد بودن قرارداد اشاره کرد و باز هم ساکت زیر بار نرفت.

علی کریمی: من که قانع نشدم. قضاوت با مردم است ولی بگذارید سراغ موضوع بعدی برویم!

علی کریمی: درباره قرارداد 72 هزار دلاری برای پخش بازی های مقدماتی ایران در همین دوره نخست مقدماتی برای بازی های ایران بسته بوده که پولش به حسابی رفته که مشخص نیست کجاست.

ساکت: این قرارداد برای سال 1394 بوده است. به دوره ما نمی خورده است. ولی من توضیح می دهم. این ماجرا بوده است. کمیته اخلاق دارد پیگیری می کند. از 6 ماه قبل

علی کریمی : یعنی از سال 94 هنوز به نتیجه نرسیدید؟ این همان کمیته ای است که نیکبخت را محروم کرد؟

فردوسی پور: آن ستاد منشور اخلاقی بود.

علی کریمی: آقای فردوسی پور شما خیلی وقت داشتید حرف بزنید. بگذارید ما حرف بزنیم.

علی کریمی: الان در مورد باشگاه ملوان گفته شده 1.2 میلیارد پول یک مدیر از بازیکنان گرفته است. این ماجرا الان پرونده در کمیته اخلاق وجود دارد؟

ساکت: کمیته اخلاق برای هر پرونده و تخلفی که برایش سند وجود داشته باشد ، ورود می کند.

فردوسی پور: کمیته اخلاق خیلی خوب است اما ارزشش خیلی بالاتر از این است که مهدی رحمتی را برای یک عکس محروم کند. نه اینکه یک پرونده 72 هزار دلاری را بعد 6 ماه برایش حکم ندهند و خبری نشوند.

ساکت: ما نمی توانیم به کسی تهمت بزنیم. الان ما داریم پیش گیری می کنیم و نظام شفاف مالی راه انداختیم و تازه برخورد هم می کنیم. کمیته اخلاق با قدرت دارد این کار را انجام می دهد. همه اهالی فوتبال هر آنچه را نمادی از فساد می دانند ، حتما بررسی می کند.

علی کریمی: سئوال بعدی من درباره سامانه 6090 است. توضیح دهید چقدر درآمد داشته است این قرارداد؟

ساکت: ای اف سی اعلام کرد تمام سامانه های ارزش افزوده برای فوتبال است. خود سازمان لیگ دو قرارداد با همراه اول و ایرانسل امضا کرد. هر باشگاهی خودش تولید محتوا می کرد و خبری که برای هوادارانش می فرستاد و عددی دریافت می کرد که آن عدد برای باشگاه بود. بعد از یکسال باشگاه ها این کار را یاد گرفتند و خود باشگاه ها رفتند سراغ این کار. همان جا قرارداد ما لغو شد. پرسپولیس و استقلال و تراکتورسازی خودشان رفتند دنبال درآمدزایی.

علی کریمی: در این دو سالی که شما درآمدزایی کردید ، چقدر پول در آوردید؟

ساکت: فقط دو میلیارد تومان بوده است. این هزینه ها ، بعد از یک سال پولش واریز شده است. کنتورینگ قرارداد طوری است که مشخص می کند چقدر پول دریافت شده است.

علی کریمی: در این قرارداد یک بندی است که بعد از 10 ماه قرارداد به رقم 14 میلیارد تومان نرسید ، طرف اول می تواند قرارداد را لغو کند!

ساکت: خود باشگاه ها باید تولید محتوا کنند! باشگاه ها دیدند خودشان می توانند تولید محتوا کنند و این سرشماره دیگر تعطیل شد!

علی کریمی: به نظرم الان همه چیز روشن است و دوستان در باشگاه ها می توانند بیایند روی خط و توضیح بدهند . شاید اینطوری بهتر باشد.

ساکت: در شرایطی فدراسیون زیر بار این فشارها رفت و توهین شنید که این توهین ها زیبنده فوتبال ما نیست. ما در سال 2017 تنها فدراسیون 5 ستاره دنیا بودیم. در سال 2018 با دو قهرمانی مهم شروع کردیم . در شرایطی که رقبای ما درحال آماده سازی برای جام جهانی هستند ، ما زیر بار فشار هستیم و بخش عمده ای از انرژی مان اسیر این حملات شده است. من اینجا برادرانه از علی کریمی می خواهم ایرادها را بگوید اما چرا با این ادبیات. آمده ام بگویم شما به جای اینکه این موارد را بررسی کنید که مجمع و نهادهای نظارتی دارند آنها را پیگیری می کنند و ما داریم شفاف همه چیز را اطلاع رسانی می کنیم ، ما می خواهیم هر روز شفاف تر باشیم. ما داریم فدراسیون را به فدراسیونی قانونمند و پاسخگو تبدیل می کنیم.

چرا دنبال دعوا هستیم آقای کریمی؟ من یک سئوال دارم؟ اگر فرزند شما از 10 درس یکی را نمره نگرفته باشد ، می زنید زیر گوشش؟ این موفقیت ها حاصل تمام تلاش خانواده فوتبال است. من افتخار می کنم که از اولین مدیرانی بودم که برای دبیرکلی فدراسیون فوتبال از سوی آقای صفایی فراهانی دعوت شدم. در این یک سال و نیم

علی کریمی: فدراسیون 5 ستاره ، لباس های تیم جوانانش را در فرودگاه از تن شان در می آورد؟ یک جوری برخورد می کنید که انگارمن دشمن تیم ملی هستم. از صفایی فراهانی اسم بردید که اتفاقا من همیشه از ایشان تعریف کردم. شما لیست هایی را ببینید که به حساب آقای هوشنگ مقدس ریخته شده است. دو صفحه پرداختی به حساب آقای مقدس رفته است. این ها را به مراجع ذی صلاح اعلام کردید؟

ساکت: این ها برای دوران آقای کفاشیان و سال 1392 بوده است. الان آقای کفاشیان اینجا نیستند پس نباید در حقش جفا شود. آن زمان حتما مشکلاتی بوده که این تدبیر را آقای کفاشیان کرده بودند.

کریمی: من توی کتم نمی رود عادل جان . بالاخره تاج نایب رئیس بوده و در جریان بوده است.
ساکت:مسئولیت مالی مستقیم با رئیس است نه کس دیگری. علی کفاشیان هم به خاطر مشکلات آن زمان پول ها را در این مسیر وارد می کرده است.

علی کریمی: فدراسیون 5 ستاره ما همین حالا هم لباس تیم های بزرگسالان را جمع می کند!

ساکت: بله ما این کار را می کنیم. لباس ها شسته و ضد عفونی می شوند. خیلی از کشورها این کار را می کنند

علی کریمی: (می خندد) من هم انگار ملی پوش نبودم! آقا نفرمایید. تازه چرا در فدراسیون 5 ستاره تان برای تیم بزرگسالان تان لباس می خرید؟

ساکت: ببینید نمی گذارید من حرف هایم را بزنم. آقای کریمی فقط سئوال های شان را می پرسد و نمی گذارد من جواب بدهم. شما شمرده بپرسید .

علی کریمی: من خیلی ریلکسم. وع صحبت کردنم این طوری است. اگر باور ندارید می توانید مردم را بیاورید روی ایر تا قضاوت کنند!

فردوسی پور: آقا قراردادهایی که بستید هم مشکل داشتند. برهان مبین ، جیووا ، کانون ایران نوین. قرارداد فروش بلیت ها را 35 درصد بود ، بعد شد 11 درصد.

ساکت: خب چطور این طوری شد؟

فردوسی پور: با فشار 90 و برنامه هایی که ما گذاشتیم این اتفاقات افتاد!

ساکت: نخیر ما این کار را سپردیم به باشگاه ها . خود باشگاه ها رفتند به این درصد رسیدند.

علی کریمی: جواب های ساکت برای من قانع کننده نیست. مردم حالا قضاوت می کنند.

فردوسی پور: این مصاحبه بازیکنان تیم جوانان است که گفتند لباس های شان را در فرودگاه از آنها گرفتند.

ساکت: این بازیکن خودش به ما زنگ زده و گفته کم لطفی کرده است!

علی کریمی: دودمان این بچه را به باد ندهید. مثل این ماجرای آقای خطیر که اخراج شد ، نشود. همین ماجرای آقایی که با دستیار کی روش بحث شان شد

ساکت: یکسری از انتقادها و پرسش ها را آقای کریمی مطرح می کند ولی ما خیلی متین جواب می دهیم. البته حق شکایت ما پابرجاست. آقای کریمی همین طور عصبی سئوال می پرسند.

علی کریمی: اتفاقا من خیلی ریلکس هستم . اگر بخواهید بزنید به همان خیابانی که گفتید من آنجا سئوال می پرسید ، بزنم خوب بلدم. سئوالم این است. سباستین ماجرایش چیست؟ چه مدرکی دارد؟ چرا مربی های ایرانی از تیم جدا شدند؟

ساکت: آقای تاج این ماجرای سباستین را تکذیب کردند. الان هم رابطه نکونام و کی روش استاد و شاگردی است. تازه از آزمون و محمدی بپرسید که وقتی مصدوم شدند ، کدام مربی ماند کنارشان و آنها را به تیم ملی رساند؟ همین سباستین بود.

علی کریمی: سباستین و بقیه دستیاران کی روش روزمزد هستند. کنعانی زادگان و بقیه که مصدوم بودند هر روز می روند تیم ملی که این ماجرای حقوق روزمزد اتفاق بیفتد.

ساکت: سرمربی کار بدی می کند که بهترین پلان را برای 50 بازیکنش را داشته است. بی انصافی است در حق کی روش که دارد برای تیم ملی تلاش می کند. این کار ناسپاسی است.
علی کریمی:فرافکنی نکنید آقای ساکت. مربی های ایرانی چرا اخراج شدند؟

ساکت: این ها اخراج نشدند. آقای کی روش تصمیم گرفتند دستیاران شان را تغییر دهند و این حق سرمربی است.

علی کریمی: پس چرا شما رفتید با یک مربی ایرانی برای یک ماه قرارداد بستید که در لهستان او را گرفتند و بعد سفارت اتریش استعلام کرد تا مشخص شود چه تخلفی اتفاق افتاده و آقای تاج اعلام کرد این آدم از موقعیت شغلی اش سواستفاده کرده است:

فردوسی پور: کی؟ چی ؟ چی شد؟

ساکت: شما دارید ذهن ها را علیه سرمربی تیم ملی که تیمش را با بهترین نتایج به جام جهانی برده است خدشه دار می کنید و این بی انصافی است.

علی کریمی: آقا چرا این فدراسیون 5 ستاره نمی تواند با تیم های بزرگ بازی کند؟

ساکت: فوتبال بیزنس است. پول های بزرگ برایش جا به جا می شود. با همه مشکلاتی که شما هم می دانید و با ظرفیت اقتصادی که ما داشتیم توانستیم همه رقبای مان را انتخاب کنیم. کی روش از بازی با تیم های بزرگ نمی ترسد. ما همه حریفان را قراردادهایش را بستیم. اعلام هم کردیم.

من چون دیدم آقای علی کریمی از 40 میلیون تومان جریمه باشگاهش ناراحت و عصبی بودند ، از کمیته انضباطی پرسیدم و دیدیم که چون این باشگاه تکرار پرتاب بطری یا موارد اینچنینی داشته ، جریمه شده است. شما امروز رفتید کمیته انضباطی و با شما که خیلی هم احترام نگه نداشتید ، در نهایت ادب پاسخ دادند. این ها مقرارت است آقای کریمی. شما هم این قوانین را بخوایند .

*عادل فردوسی پور: کارلوس کی روش می خواهد بیاید روی خط.

*علی کریمی: ایشان جواب مدرک مربیگری سباستین و ماجرای اخراج آقای خطیر را ندادند.

*ساکت: این یک موضوعی است توسط رئیس فدراسیون فوتبال دارد بررسی می شود و نباید این ها را توی جمع گفت. از این تصمیمات در باشگاه خود شما هم می گیرید.

علی کریمی: مدرک سباستین را نگفتید:من از کارش نمونه گفتم

فردوسی پور: سباستین مدرک فیتنس دارد.

علی کریمی: سه تا مربی فیتنس برای یک تیم؟ زیاد نیست؟

ساکت: هر مربی متدولوژی خودش را دارد. درباره کسی حرف می زنید که بهترین نتایج را گرفته و با بهترین عملکرد تیمش را برده جام جهانی!

علی کریمی: یعنی برای این همه پولی که دادید می خواستید نروید جام جهانی؟

ساکت: چند تا تیم نرفته بالا؟

علی کریمی: ایتالیا هم نرفته ولی او از کجا رفته است؟

ساکت: این هزینه ای که شده است ، نتیجه به همراه داشته .

علی کریمی: کی روش مربی من بوده و زرنگ بوده و قرارداد خوبی بسته است. او هر بازی پاداش گرفته و ده درصد از قرارداد صعود را هم که جدا گرفته است!

ساکت: قرارداد ایشان محرمانه است. شما قرارداد را از یک کانالی دارید که قانونی و درست نیست. شما دارید تیم ملی را تقطئه می کنید. ما باید سپاسگزار ایشان باشیم

علی کریمی: آقا فقط مانده است که تاج استعفا بدهد و کی روش بشود رئیس فدراسیون فوتبال.

حمید رضا
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۱۳:۱۷
بّزدل اون کسیه که خودشو پشت پیامکش قایم میکنه ، اونیکه میاد جلوی مردم ، اعتبارشو میذاره وسط که بزدل نیست . متاسفم برای فدراسیون فوتبالی که فوتبالی ها حرف اول و آخرش رو نمیزنن . (358233)
عظیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۱۴:۳۱
راه نقد این نیست که بعضی از مسئولین پیش گرفتند.متاسفم که چرا اصولی با مشکلات و مسائل دیگر برخورد نمی کنیم.مرسی (358239)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۱۵:۲۲
با علی کریمی موافقم تا کیروش مغرور پول پرست و اجنبی منش (358242)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۱:۵۷
در این مقطع، کار کریمی خیانت به تیم ملی است. ایشان تیمش نتیجه نمیگیره به زمین و زمان بند کرده. (358259)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۲:۴۱
خیانت اینه که به اسطوره ورزشی کشورت توهین بشه و تو دم نزنی. چطور کیروش میتونه بگه بزدل اما کریمی که جوابشو میده میشه خیانت ؟!؟!؟!؟
التماس تفکر (358261)
حمید رضا
۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ۰۷:۱۸
می گویند این چه زمانی برای انتقاد بود در آستانه جام جهانی؟ روحیه تیم به هم میریزه!
فدراسیون ایتالیا در آستانه جام جهانی 2006 لیگ ایتالیا رو شخم زد. بهترین تیمشو فرستاد دسته دوم. چی شد تهش؟ رفتن و قهرمان جهان شدن
انتقاد، هر زمانی که باشه، وارده. باید بشه. این صحبتا سال هاست که مطرحه (358278)
۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ۰۸:۱۳
مگه میخواستی چند امتیاز بگیری از جام جهانی که کریمی رو متهم میکنی. (358279)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۲:۳۹
دروووود به غیرتت آقای کریمی عزیز
خیلی مردی بخدا
خیلی شجاعی
مردم عاشفتند. خوشم میاد حرفتو قاطعانه میزنی و جلوی این فوتبال کثیف ایستاده ای (358260)