به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۱۴۳۵۳۱

سردار علایی اعمال فشار بر خلبان را تكذیب کرد

گروه جامعه: مدیر عامل هواپیمایی آسمان هرگونه اعمال فشار بر خلبان پرواز تهران_ یاسوج به پرواز با وجود هشدارهای هواشناسی را تکذیب کرد.
سردار علایی اعمال فشار بر خلبان را تكذیب کرد
سردار حسین علایی، درباره خبری مبنی اعمال فشار از سوی شرکت آسمان به خلبان پرواز A.T.R  که از سوی محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان شد درباره  پرواز از تهران به یاسوج با وجود هشدارهای سازمان هواشناسی، گفت: این خبر کاملا دروغ است. وی ادامه داد: روش کار به این صورت است که شرکت هواپیمایی اطلاعات و اخبار را از هواشناسی دریافت می کند و در صورتی که وضعیت هوا نابه سامان باشد پرواز لغو می شود. مدیرعامل شرکت آسمان در همین راستا تاکید کرد: زمانی پرواز انجام می گیرد که وضعیت جوی مساعد باشد و خلبان مجوز پرواز را امضا کند. در این پرواز هم خلبان برگه مربوطه را امضا کرده و وضعیت جوی را برای پرواز مناسب تشخیص داده است. وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود شرکت آسمان برای امضا از خلبانان چک ضمانت گرفته و به این طریق اعمال فشار کرده است، گفت: کاملا تکذیب می کنم.

معاون سازمان هواپیمایی:
ادعای گرفتن چک از خلبان پرواز تهران -یاسوج کذب است


معاون سازمان هواپیمایی هم در گفت‌وگو با ایلنا درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره اینکه شرکت آسمان علی رغم هشدارهای هواشناسی مبنی بر نامساعد بودن شرایط جوی اصرار بر انجام پرواز داشته است، گفت: هیچ خلبانی حاضر نمی شود جان خود و مسافران را به خطر بیاندازد.تمام این ادعاها کذب است و ما آن را را رد می‌کنیم.
مرتضی دهقان افزود: خلبان این پرواز از نیروهای قدیمی و با تجربه این شرکت هواپیمایی بوده و شرکت آسمان هیچگاه اقدام به چنین کاری با نیروهای باتجربه و با سابقه خود نمی کند. تمام این ادعاها رد می‌شود چرا که اساسا ادعاهای غیر منطقی هستند که متاسفانه از سوی یک نماینده مجلس مطرح شده است.     


 
مرجع : جماران