به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۸ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۱۴۳۹۹۸

انفعال كامل سازمان ملل در مقابل تراژدي سوريه

گروه بين‌الملل: سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در موضعي منفعلانه براي بحران سوريه، تاکید کرد، در صورت وجود تضمین‌های امنیتی برای ورود کاروان‌های حامل کمک‌های انسانی، این سازمان آماده آغاز کمک‌ رسانی به غوطه شرقی است.
انفعال كامل سازمان ملل در مقابل تراژدي سوريه
استفان دوجاریک، اظهار داشت: به محض اینکه شرایط امنیتی برای رانندگان و کارمندان این سازمان فراهم شود ما آماده ارسال کمک‌های خود به غوطه شرقی هستیم! در واقع باید درگیری‌ها متوقف شده تا ما اطمینان یابیم که مسیرها مسدود نبوده و هیچگونه منع اداری در این خصوص وجود ندارد. دوجاریک در واکنش به اعلام آتش‌بس انسانی در غوطه از سوی وزیر دفاع روسیه از ساعت ۹ الی ۱۴ از تاریخ ۲۷ فوریه در این منطقه گفت: سخت است که بگوییم تنها پنج ساعت در روز برای امدادرسانی‌ها کافی است اما این بهتر از هیچی است!! ما خواستار آتش‌بس کامل هستیم اما تمام آنچه از دستمان برآید در این فرصت فراهم شده انجام خواهیم داد.
 
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در ادامه تاکید کرد که تنها زمانی می‌توان درباره موفقیت طرح آتش‌بس انسانی در غوطه نظر داد که سلاح‌ها خاموش شوند. وی افزود: بمباران‌هاي غوطه طی ۴۸ ساعت گذشته ادامه داشته‌ و دست‌کم ۳۰ تن کشته شده‌اند. از ۱۹ فوریه جاری بالغ بر ۵۰۰ تن در غوطه کشته و ۱۵ هزار تن دیگر زخمی شده‌اند. دوجاریک ادامه داد: طبق گزارش‌های به دست آمده در این حملات ۲۴ مرکز درمانی و سه مرکز امدادرسانی هدف حملات توپخانه‌ای و هوایی قرار گرفته‌اند.

در همين حال، وزیر امور خارجه قطر گفت: حمله به مردم سوریه در غوطه شرقی دمشق لکه ننگی بر چهره انسانیت است و بی توجهی نظام سوریه به قوانین بین‌المللی را نشان می‌دهد. سازمان ملل از عمل به نقش خود در حمایت از حقوق مردم سوریه کوتاهی کرده است. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تمامی اقدامات لازم را برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت درخصوص آتش‌بس و حمایت از مردم سوریه و توقف جنایت‌های جنگی اتخاذ کند. جامعه جهانی باید به مردم سوریه کمک‌های انسانی ارائه کند.
برچسب ها: سوریه غوطه شرقي