به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : ۱۴۸۶۸۰

سازمان ملل: ۸۰ درصد رقه تخریب شده است

گروه بين‌الملل: سازمان ملل تاکید کرد، شهر رقه سوریه در پی عملیات آزادسازی آن از کنترل گروه تروریستی داعش وضعیت فاجعه‌باری دارد و ۷۰ تا ۸۰ درصد ساختمان‌های آن تخریب شده‌اند.
سازمان ملل: ۸۰ درصد رقه تخریب شده است
اورسولا مولر، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه در گزارشی که روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت ارائه کرد، گفت: یک هیئت از سازمان ملل در تاریخ یکم آوریل در راستای ارزیابی شرایط انسانی در رقه از این شهر بازدید کرد. مولر اظهار داشت: هیئت سازمان ملل پس از بررسی‌ها در رقه به این نتیجه رسید که این شهر نمی‌تواند میزبان پناهجویان باشد، حجم بسیاری مین و خمپاره‌های عمل نکرده در شهر وجود دارند و خسارت گسترده‌ای به تمامی زیرساخت‌ها و ساختمان‌های اصلی شهر وارد شده و ساکنان شهر با مشکل عدم ارائه خدمات اصلی و عمومی مواجه هستند.
 
معاون دبیرکل سازمان ملل با اشاره به گزارش‌هایی که هر هفته درباره کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در اثر انفجار مین و خمپاره‌های عمل نکرده منتشر می‌شوند، اخباری حاکی از آسیب دیدن و یا تخریب کامل ۷۰ تا ۸۰ درصد تمامی ساختمان‌های داخل رقه را تایید کرد.

شرایط فاجعه ‌بار انسانی در ادلب
همچنین این مسؤول سازمان ملل در امور بشر دوستانه درباره ادلب گفت: در استان ادلب که از اواسط دسامبر ۴۰۰ هزار تن به آنجا رفته و به مجموع ده‌ها هزار آواره غوطه شرقی و قلمون شرقی افزوده شدند، شرایط انسانی فاجعه باری حاکم است و هیچ جایی در شهر ادلب امکان اسکان این تعداد زیاد را ندارد. مولر افزود: ۱.۲ میلیون تن از ساکنان رقه از آوارگان هستند و میزان مهاجرت آوارگان به این شهر در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است. وی ادامه داد: اخیرا حملاتی به بیمارستان‌ها و بازارها و نیز پایگاه‌های نزدیک به مراکز اسکان آوارگان انجام شد و گزارش‌ها حاکی از کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان در این حملات هوایی هستند. معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه در پایان گفت: در پی درگیری‌های مستمر میان هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) از یک سو و دیگر گروه‌های مسلح فعال در منطقه از سوی دیگر، بر دشواری شرایط انسانی در استان ادلب افزوده می‌شود.