به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۹ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۱۴۴۰۹۳

جزييات خودكشي كارگر کشت و صنعت هفت‌تپه

جزييات خودكشي كارگر کشت و صنعت هفت‌تپه
گروه جامعه: در پی انتشار خبر خودكشي یک کارگر فصلی که روز گذشته (سه‌شنبه ۸اسفند ) در محوطه کمپ نی‌برها در مجتمع نیشکر هفت تپه به وقوع پیوست، دادستان عمومی و انقلاب شوش گفت: جسد کشف شده متعلق به مردی ۴۵ ساله بود که حدود ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته در کانال پمپاژ آب هفت‌ تپه شهرستان شوش کشف شده است.
به گفته مصطفی نظری ، مرد جوان با هویت "ع. ن" از کارگران نی‌بر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌ تپه و اهل استان لرستان است. نظری در ادامه اذعان داشت: جسد این مرد در نزدیکی محل سکونت و کمپ استقرار نی‌بران کشف شده است. دادستان عمومی و انقلاب شوش با بیان اینکه جسد کشف شده به پزشک قانونی شهرستان اهواز انتقال یافت، افزود: بر جسد وی آثاری از ضربه دیده نشده است. وی تصریح کرد: علت مرگ تا اعلام تشخیص پزشک قانونی در حال بررسی است.

روابط عمومی مجتمع نیشکر هفت تپه هم اعلام کرد: با درخواست هیات مدیره این شرکت از اداره آگاهی شوش، بررسی علت فوت این کارگر  به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است. این مقام مسئول ضمن ابراز تسلیت اعضای هیات مدیره شرکت به خانواده بزرگ هفت تپه افزود: شادروان علی نقدی با ٤٥ سال سن، بیش از ۲۵ سال سابقه کار در مجتمع را داشت که متاسفانه دیروز خبر درگذشت او را شنیدیم.
روابط عمومی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه با بیان اینکه کارگر جانباخته از کارگران واحد کشاورزی مجتمع بود، افزود: از تمامی کارکنان شرکت، همشهریان غیور و رسانه‌های فهیم خواهشمندم که به احترام آن مرحوم از دامن زدن به شایعات خودداری کرده و از خداوند منان برای بازماندگان آن عزیز صبر و سلامتی آرزو نمایند.  در خاتمه این توضیحات آمده است: گروهی از کار‌شناسان در پزشکی قانونی در حال بررسی علت وقوع حادثه هستند که به محض دریافت آخرین اطلاعات گزارش می‌شود.

ديروز ایلنا گزارش داد كه علی نقدی، یکی از کارگران فصلی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه ظهر سه‌شنبه، 8اسفند ماه در محوطه کمپ نی‌برها با انداختن خود به شاه‌کانال آب مزارع نیشکر دست به خودکشی زد و جان باخت. در همین رابطه یکی از همکاران وی گفت: آقای نقدی حدودا 27 سال سابقه کار در مجتمع نیشکر هفت تپه داشت که برای پیگیری مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود صبح امروز به بخش اداری مجتمع مراجعه کرده بود.

به گفته این کارگر فصلی، « علی نقدی» ساعاتی قبل از اقدام به خودکشی وارد کمپ شده بود و در مقابل همکاران خود از پیگیری بی‌نتیجه مطالبات خود خبر داده و گفته بود؛ از این وضعیت خسته شده و می‌خواهد خودکشی کند تا شاید مسئولان شرکت به فکر مطالبات چندین ساله همکارانش بیفتند. یکی دیگر از همکاران این کارگر جانباخته با تایید  این سخنان گفت: باور نمی‌کردیم آقای نقدی گفته‌های خود را عملی کند اما به‌صورت ناگهانی با جنازه در آب افتاده وی در کانال کشاورزی روبرو شدیم. تنها اقدامی که از دست‌مان برآمد خارج کردن جنازه از آب بود تا مبادا پیکر وی وارد پمپ شود.

او ادامه می‌دهد: «علی» حدود 50 سال سن داشت. سال‌هاست که مسئولان کارخانه هزینه دوران بازنشستگی‌مان را علارغم مصوبه دولت به حساب تامین اجتماعی واریز نمی‌کنند و ما کارگران فصلی بلاتکلیف مانده‌ایم. همچنین چندین ماه است که با به تاخیر افتادن دستمزدمان وضعیت مشخصی نداریم.
همکار این کارگر با اشاره به فشار روانی ناشی از وصول نشدن مطالبات مزدی و بیمه‌ای و مشکلات خانوادگی که بر «علی نقدی» وارد آمده، گفت: خودکشی آقای «علی نقدی» در کانال آب در ادامه اتفاقاتی است که امروز صبح در بخش اداری مجتمع هفت تپه بر وی گذشته است.

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۹ ۱۴:۰۱
خیلی شیک و مجلسی نهایتأ ادعا میکنند که این به رحمت خدا رفته از بدو تولد دچار جنون بوده و خودکشی اش هیچ ربطی به وصول نشدن مطالباتش و حق ضایع شده اش نداشته . (358671)