به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۱۴۵۱۵۰

از استیضاح وزیران استقبال کنید

روزنامه بهار: در روزهای آخر سال وزرای دولت اعتدال به بهارستان دعوت شده‌اند تا استیضاح شوند.برخی از نمایندگان مجلس که بر خلاف طرح‌های استیضاح در گذشته لزوما به یک طیف سیاسی هم محدود نمی‌شوند معتقدند حضور علی ربیعی و عباس آخوندی دیگر نمی‌باید در وزارت خانه‌های «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «راه و شهرسازی» ادامه پیدا کند و از نظر این عده از نمایندگان آنان صلاحیت کافی برای ادامه حضور در این جایگاه‌ها را ندارند.نکته جالب توجه آن است که با نگاهی به امضاهای این دو طرح استیضاح شاهد آن هستیم که برخی امضاکنندگان از جمله افرادی هستند که همین چند ماه پیش برای رای آوردن این دو وزیر کابینه دولت اعتدال تلاش و رایزنی می‌کردند و حالا امروز خواهان استیضاح هستند. چرایی این تناقض رفتاری این گروه از نمایندگان که پشت پرده‌های کمی هم ندارد بماند برای بعد!

به موازات این دو طرح استیضاح شاهد هستیم که جناح تندرو حاضر در مجلس نیز طرح سوال از رئیس‌جمهور را به پیش می‌برد و حتی در برخی از نطق‌ها لزوم بررسی عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهور روحانی را مطرح می‌کنند! این دو اتفاق که در هفته‌های اخیر در مجلس در جریان بوده است با وجود تفاوت هایی که با یکدیگر دارند اما در یک موضوع مشترکند و آن اینکه این هر دو فرصت مناسب و ایده‌آلی برای دولت است تا بتوانند با زبانی صریح‌تر واقعیت‌های موجود در ساختار مدیریتی کشور را برای مردم و نمایندگان آنان در خانه ملت بازگو کنند.

اگر دولتمردان از این زاویه به استیضاح عباس آخوندی و علی ربیعی و همچنین  طرح سؤال از رئیس‌جمهور بنگرند آنگاه نه تنها در پی رایزنی برای پشیمان‌سازی نمایندگان از پیگیری استیضاح و سوال نخواهند بود بلکه با آغوشی باز از این مسئله استقبال می‌کنند. واقعیت آن است که با نگاهی به‌ترکیب سیاسی مجلس و نوع واکنش نمایندگان به طرح سوال از وزرای دولت می‌توان با اطمینان بالایی گفت که هر دو وزیر کابینه می‌توانند مجددا رای اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کنند اما این موضوع نباید باعث آن شود که برخی واقعیت‌ها درباره ارتباط این دو طرح استیضاح و پاسخ منفی به بعضی درخواست‌ها بیان نشود. به نظر می‌آید که ضروری است شخص رییس جمهور و همچنین وزرای کار و راه وشهرسازی از این فرصت استفاده کرده و با صراحت کلام بخشی از واقعیت‌ها را که در بسیاری از اوقات به دلیل برخی مصلحت سنجی‌ها کتمان کرده‌اند بیان کنند، تا مردم هم با بعضی نمایندگان خود بیشتر از قبل آشنا شوند و هم با برخی مانع‌تراشی‌ها در مسیر اجرای برنامه‌های دولت.

معلمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ۱۷:۱۷
جناب بطحایی چه خبر از مطالبات ما دبیران و معلمان و...؟؟؟؟
فقط فشار به معلمان برای مدرسه رفتن تا28 اسفند را بلدید؟؟
انشاا...استیضاح شما (358844)