به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۱۴۵۶۵۱
شکست مراکش کلید شگفتی سازی ایرانی‌ها

معرفی فوتبال ایران در دیلی میرور

گروه ورزشی: سایت دیلی میرور در گزارشی به معرفی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه پرداخت.
معرفی فوتبال ایران در دیلی میرور
به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از دیلی میرور، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به عنوان یکی از 32 تیم حاضر در جام جهانی 2018 روسیه باید در گروه B این رقابت‌ها با تیم‌های پرتغال، ‌اسپانیا و مراکش بازی کند.سایت دیلی میرور در گزارشی به معرفی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران پرداخت و نوشت: تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی‌روش پرتغالی برای پنجمین بار جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد. تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در چهار دوره گذشته هرگز موفق به صعود از  گروه خود نشده است. شاخصه اصلی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران انجام بازی‌های دفاعی و قدرت دفاعی است و البته از نظر گلزنی نیز ایران همیشه حداقل‌ها را برای برنده شدن انجام داده است. در دور سوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا ایران در 10 مسابقه 10 گل به ثمر رسانده است،  ولی نظم تاکتیکی باعث شد ایران در این 10 مسابقه تنها دو بار دروازه‌ خود را باز شده ببیند.این آمار برای کسانی که جام جهانی  برزیل را دیدند و شاهد بازی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و آرژانتین بودند، شگفت انگیز نیست. جایی که لیونل مسی و یارانش 90 ‌دقیقه برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در زدن گل مشکل داشتند تا این که در ‌دقیقه 93 با شوت لیونل مسی دروازه‌ خود را باز شده دید.با توجه به قرار گرفتن گروه تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در گروه "کابوس‌وار" برابر ‌اسپانیا و پرتغال کمتر کسی انتظار دارد تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران شگفتی ساز شود و بتواند از مرحله خود به دور دوم جام جهانی صعود کند.
با این حال اگر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بتواند مراکش را در بازی نخست خود شکست دهد، قطعا باید انتظار این را داشته باشیم که ایرانی‌ها کار را برای پرتغال و ‌اسپانیا سخت کنند.
* فرم تیم‌ ‌ملی
شش پیروزی و چهار تساوی (سه تساوی بدون گل) نشان دهنده راه صعود تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2018 روسیه است. آنها با هفت امتیاز بیشتر از تیم‌ ‌ملی فوتبال کره جنوبی تیم دوم گروه توانستند به جام جهانی  روسیه راه یابند.تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران تیمی است که خیلی کم شکست می خورد. از یکم آوریل 2015 تا 18 مارس 2018 تیم‌ ‌کارلوس کی‌روش، فقط یک بار شکست خورده است که آن هم برابر عراق در بازی دوستانه بوده است و از آخرین جام جهانی خود تاکنون در انتخابی این رقابت‌ها شکست نخورده است.
* ستاره تیم‌ ‌ملی
سردار آزمون 23 ساله، بازیکن شاخص تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی قرار داشت. با این حال او در این فصل برای گل زدن در لیگ روسیه با مشکل روبرو شد. او در تیم‌ ‌ملی در هر 140 ‌دقیقه توانسته یک گل به ثمر برساند  که یازده گل آن در انتخابی جام جهانی روسیه بوده است. البته در کنار  سردار آزمون باید   کاملا مراقب رضا قوچان‌نژاد نیز هم بود. این بازیکن در فصل گذشته در لیگ هلند موفق شد 19 گل برای تیمش به ثمر برساند.
* پدیده تیم
کارلوس کی‌روش همیشه در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران روی تجربه بازیکنانش حساب باز کرده است،  ولی بازیکن جوانی که او خیلی روی آن مصمم است، سعید عزت اللهی است. مدافع قد بلند و لاغر اندام تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران که در مقطعی در تیم دوم اتلتیکومادرید بازی می‌کرد، 23 بازی ملی برای تیم‌ ‌ملی فوتبال کشورش انجام داده است و در سال 2015 به عنوان جوان ترین بازیکن تاریخ تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران محسوب شد.